رئیس جمهوری در نقطه صفر مرزی


ادامه از صفحه اول
آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به ایلام در محل استانداری میزبان تعدادی از مردم استان بود و به‌صورت حضوری، مسائل و مشکلات مطرح شده را بررسی کرد. رئیس‌جمهوری در این دیدارها در گفت‌و‌گوی رودررو و بی‌واسطه، پس از آگاهی از مشکلات، پیشنهادها و طرح‌های ملاقات‌کنندگان، بلافاصله استاندار ایلام را مخاطب قرار داده و خواستار پیگیری و رفع مشکلات و انجام اقدامات لازم برای به نتیجه رساندن موارد مطرح شده، گردید.
در این دیدار، ملاقات‌کنندگان که از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، بدون واسطه و در فضایی صمیمی پیشنهادات، مشکلات و طرح‌های خود را با رئیس‌جمهوری در میان گذاشتند.
کمک به رفع مشکل مسکن، حمایت از ابتکارات و طرح‌های تحقیقاتی دانش بنیان، برطرف کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی و ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان از جمله مسائلی بود که در این دیدار چهره به چهره مطرح گردید.
سهم ایران از تجارت منطقه باید به بیش از 50 میلیارد دلار برسد
رئیس جمهوری عصر دیروز هم در جمع نخبگان استانی حضور یافت و ضمن شنیدن سخنان آنان گفت: کشور باید بداند استان ایلام دینش را ادا کرده، استان ایلام در جبهه مردانه مقاومت و از رشادت‌ها دفاع کرد، باید همواره قدردان این مردم بود. قدردانی از این مردم باید در عمل صورت بگیرد؛ آنچه می‌توان از شهدا آموخت آن است که رفع مشکلات کشور فقط با روحیه جهادی امکانپذیر است.
وی افزود: استان ایلام با توجه به مردم خوبی که دارد می‌تواند مشکلات کنونی را نداشته باشد؛ مرزی که ایلام با عراق دارد یک فرصت خوب اقتصادی و ارتباطی است. باید زیرساخت‌های ایلام به نحوی آماده شود تا کریدور ریلی و آزادراه‌ها مستعد ارتباط با کشور عراق شود و باید زمینه برای صادرات در استان ایلام به عراق آماده شود. رئیس جمهوری افزود: سهم ما امروز در تجارت با کشورهای منطقه نباید ۲ درصد باشد و باید سهم ما به بیش از 50 میلیارد دلار برسد.
رئیسی ادامه داد: کارگروهی حقوقی و اقتصادی باید بین ایران و عراق برقرار شود تا مشکلات پیش روی صادر کنندگان را کاهش دهد؛ مسأله گردشگری زیارتی برای ایلام بسیار حیاتی است، بهترین نقطه فراهم کردن زیرساخت اربعین همین مهران است.
رئیس جمهوری درباره مسکن ایثارگران هم  افزود: بخشی از زمین‌های مورد نیاز مسکن ایثارگران در کشور تأمین شده است، فقط می‌ماند ساخت ساختمان که مسأله دولت خواهد بود که آن را مورد توجه قرار خواهیم داد. وی ادامه داد: همین فردا گروهی را می‌گماریم تا در منطقه مشکلات را احصا کنند و پیگیری شود چه کارهایی انجام شده است. مناطقی از استان ایلام که می‌طلبد به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند باید در دستور کار این گروه باشند و عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7733/2/587731/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها