رئیس مجلس: حضور مردم مهم‌ترین اتفاق در دفاع مقدس بود


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس که به‌منظور شرکت در مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و 550 شهید والامقام شهرستان صومعه سرا و 33 شهید مدافع حرم استان گیلان در بخش ضیابر صبح پنجشنبه به استان گیلان سفر کرد، در سخنانی با بیان این‌که «حضور مردم مهم‌ترین اتفاق در دوران دفاع مقدس بود»، گفت: در آن دوران حرکت‌های انجام گرفته همه مبتنی بر سنت‌های الهی بود و مردم ما در اوج عقلانیت و برنامه‌ریزی جنگ را مدیریت و اداره کردند. یادمان است در دوران دفاع مقدس، در خاکریزها گونی یا حتی سیم خاردار نداشتیم چه برسد به اسلحه و مهمات! با اینکه بهانه‌ها برای عدم حضور در جبهه بسیار بود اما مردم و رزمندگان ما با تمام توان ایستادند. وی با بیان این‌که «تجهیزات نظامی روز دنیا، امروزه همه در کشور و به دست نیروهای جوان و نخبه ما در حال ساخت و تولید است»، گفت: به برکت دفاع مقدس توانستیم در بعد سیاسی و جهانی ابهت دو ابر قدرت آن زمان را شکست دهیم و نگذاریم یک وجب از خاک‌مان را اشغال کنند؛ همچنین اگر امروز شاهد فرهنگ بسیج و گذشت و جهاد و شهادت هستیم به برکت دفاع مقدس است.
رئیس مجلس اضافه کرد: یک کشور برای توسعه نیازمند منابع انسانی و مادی است که هر دو را داریم اما آن باوری که با آن به جنگ رفتیم در مدیران ما متزلزل است و اگر بایستیم و باورمندانه و دردمندانه تلاش کنیم قادر هستیم در یک برنامه پنج ساله ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم که جوانان باید در میدان باشند.
قالیباف گفت: هم خودم و همکارانم در مجلس خود را نماینده مردم ایران می دانیم که باید بایستیم مشکل مردم را حل کنیم، وظیفه ما تصویب و نظارت بر اجرای قوانین است. با فرصتی که پیش آمده دولت و مجلس هم جهت هستند که خود فرصت بزرگی است زیرا در عین استقلال قوا از یکدیگر هر سه قوه در راستای حل مشکلات مردم گام برمی‌داریم که مردم باید شاهد این تحولات باشند. نمونه آن را این روزها در حوزه سلامت و واکسیناسیون شاهد هستیم که باید نتیجه آن را در حوزه اقتصاد و اشتغال هم شاهد باشیم.
وی ادامه داد: نخبگان امروز در باب مربوط به شفافیت صحبت کردند، طرح شفافیت در مجلس بررسی شد که رأی نیاورد اما مجدداً در سامانه مجلس بارگذاری شده و تا سه هفته آتی به صحن می‌آید و مطئمن هستم که رأی خواهد آورد زیرا در تصمیم گیری‌ها اثرگذار است. همچنین طرح رتبه‌بندی معلمان هم در دستورکار مجلس قرار گرفته و به صحن آمده و تا یک ماه آینده تصویب می‌شود. رئیس مجلس همچنین گفت: ما مسئولان باید بپذیریم که کم کاری کردیم زیرا امکانات مادی و ظرفیت‌های اقتصادی در کشور بسیار بالاست؛ امروز با حضور در جمع نخبگان دیدم که نیروهای باسواد و پرتلاش و با انگیزه داریم که نیازمند توجه و حمایت هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7733/3/587733/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها