اخبــــار


برنامه‌ریزی وزارت نفت برای ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در استان ایلام

وزیر نفت از برنامه‌ریزی برای حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش بالادست صنعت نفت در استان ایلام خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۲میلیارد دلار پروژه نیز در بخش‌های پایین‌دست تعریف شده است، به این ترتیب در مجموع ۴ میلیارد دلار طی ۴، ۵ سال آینده در طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت این استان سرمایه‌گذاری می‌شود.
به گزارش شانا از استان ایلام، جواد اوجی دیروز (جمعه، دوم مهرماه) در حاشیه بازدید از طرح توسعه میدان نفتی آذر، با بیان این مطلب افزود: برای توسعه میدان آذر زحمات زیادی کشیده شده است و امیدواریم با راه‌اندازی پروژه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، فعالیت‌های توسعه‌ای در این بخش تکمیل شود.
وی گفت: استان ایلام نزدیک به  ۳ درصد ذخایر نفت و گاز کشور، تعدادی میدان مستقل و دو میدان مشترک نفتی در اختیار دارد و وزارت نفت برنامه‌ریزی کرده است از طریق شرکت‌های تابع و بخش خصوصی، بالغ بر ۲میلیارد دلار در بخش بالادست صنعت نفت این استان سرمایه‌گذاری کند.
اوجی ادامه داد: در بخش پایین‌دست مشتمل بر صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی زنجیره ارزش نیز بالغ بر ۲ میلیارد دلار پروژه تعریف شده است که به این منظور نیز بخشی از سرمایه‌ها از طریق وزارت نفت و شرکت‌های تابع و بخشی از سوی صندوق بازنشستگی نفت و هلدینگ خلیج فارس تأمین خواهد شد. وزیر نفت گفت: به این ترتیب در مجموع ۴ میلیارد دلار طی چهار تا پنج سال آینده در طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت این استان سرمایه‌گذاری خواهد شد که اشتغالزایی، درآمدزایی و خروج از محرومیت استان را به‌دنبال خواهد داشت.

 با حکم خاندوزی
سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی سعید محمد را به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد.
در این حکم با اشاره به ضرورت توجه به اهداف تحولگرایی و محوریت تولید ملی و برونگرایی از  آقای سعید محمد خواسته شده برای تحقق راهبردهای:
۱- تقویت جذابیت‌های قانونی و مقرراتی مناطق برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان بویژه تسهیل کامل کسب و کار و برخورداری از معافیت‌های مالیاتی  و گمرکی . ۲- ارائه پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد. ۳- تکمیل رویه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر محصور بودن مناطق و استقرار گمرک در درب‌های خروج و اتصال به سامانه‌های حاکمیتی. ۴- تمرکز بر کیفیت (نه گسترش کمی) مناطق آزاد با هدف تحقق بند (۱۱) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی. ۵- رصد دقیق عملکرد مناطق در گسترش صادرات و افزایش پیوند اقتصادی با کشورهای همسایه و ترغیب سرمایه‌گذاری و مشترک. ۶- وضع قواعد عزل و نصب مدیران شایسته برای مناطق و شفافیت عملکردی مالی برای سازمان منطقه. ۷- اصلاح نظام درآمدی سازمان‌های مناطق با هدف کاهش تمایل به واردات و واگذاری اراضی. ۸- تقویت مدیریت متمرکز مناطق و حذف ناهماهنگی‌ها با اجرای ماده (۶۵) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه. ۹- ایجاد ظرفیت دور زدن تحریم‌های ظالمانه. ۱۰- نقش‌آفرینی در توسعه جوامع محلی، توانمندسازی و کاهش محرومیت؛ تمام توان خود را مصروف کند و متناوباً گزارش شش ماهه و یک ساله عملکرد مناطق به اطلاع دولت و مجلس برسد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7733/5/587746/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها