بنـــــگاه



طرح توسعه آذر برنده جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه شد

 طرح توسعه میدان مشترک آذر در بخش پروژه‌های مگا در رقابت‌های جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه خوش درخشید و مدال طلای این بخش از رقابت‌ها را از آن خود کرد. به گزارش خبرنگار شانا، شرکت ایرانی مهندسی و توسعه سروک آذر (SAED) متعلق به مجموعه صندوق‌های بازنشستگی نفت که توسعه میدان مشترک آذر را به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین میادین نفتی کشور در کارنامه دارد، در بخش پروژه‌های مگا در رقابت‌های جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه، حائز مدال طلا شد.
بر‌اساس اعلام این شرکت، پس از دو دهه تلاش پروژه‌های برتر ایرانی در مسیر کسب جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه که هرساله توسط مؤسسه بین‌المللی IPMA در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود، چهارشنبه، ۳۱ شهریورماه در مراسم IPMA Global Award 2021 که به میزبانی کشور روسیه در شهر سن‌پترزبورگ برگزار شد، شرکت ایرانی مهندسی و توسعه سروک آذر (SAED) که متعلق به مجموعه صندوق‌های بازنشستگی نفت است و با کنسرسیوم اویک و شرکت اهداف مشغول فعالیت است، پس از طی دوره‌های ارزیابی توسط مؤسسه IPMA، به‌عنوان فینالیست مهم‌ترین بخش جایزه جهانی در قسمت پروژه‌های مگا قرار گرفت و در رقابتی فشرده با کشورهای فنلاند و هند، با کسب مدال طلا به کسب بالاترین افتخار در این رقابت جهانی دست یافت. دستیابی به مدال طلا در این رقابت جهانی، توسط یک شرکت توسعه‌دهنده فعال در بخش بالادستی نفت و در شرایطی محقق شده که صنعت نفت با وجود مواجهه با تحریم‌های ظالمانه توانسته است در یکی از پیچیده‌ترین میادین نفتی منطقه و جهان عملکرد قابل دفاعی به نمایش بگذارد. بر‌اساس این گزارش، ارزیابی پروژه‌های متنوع بین‌المللی که هرساله براساس مدل جهانی Project Excellence Baseline)PEB) انجام می‌شود امسال به‌صورت مجازی و با بهره‌مندی از نظر ۶ ارزیاب بین‌المللی از کشورهای لهستان، انگلستان، هلند، قزاقستان، نپال و چین در سه روز متوالی اجرایی شد و تمامی آیتم‌های مربوط به مدل PEB به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفت و نهایتاً شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.

بهره‌مندی بانک سینا از تحول دیجیتال در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل بانک سینا در اولین «همایش تحول دیجیتال» بانک گفت: بانک‌ها برای ادامه حیات و پیشرفت در فضای رقابتی نیازمند حرکت در مسیر فضای الکترونیک و تحول دیجیتال و ارائه خدمات نوآورانه هستند و امروز اولین تحول دیجیتال در بانک سینا کلید خورد و انشاالله شرایطی فراهم خواهد شد که بانک در آینده‌ای نه چندان دور از این تحول بهره‌مند شود. دکتر ایمانی گفت: طی سی چهل سال گذشته فضای فعالیت عملیات بانکی بر‌اساس قوانین، مقررات و اسناد بالادستی بود و تغییرات و نگرش اساسی و مهمی در هیچ مقطعی نداشتیم. تا زمانی که طی سال‌های 75 تا 85 مکانیزه و سیستمی کردن عملیات شعب اتفاق افتاد و فعالیت بانک‌ها در دو مرحله اسناد دستی و سیستمی و مکانیزه انجام می‌شد که این مرحله‌ای از تغییر و روی کار آمدن یک محصول و عملکرد جدید در شبکه بانکی بود. وی با اشاره به اینکه دیگر ارائه تک محصولی و صرفاً پرداخت تسهیلات سودآوری برای بانک نخواهد داشت و می‌بایست از این فضا خارج شد، گفت: در آینده نزدیک فضای کسب و کار دیگر به سبک و سیاق قبل نخواهد بود، لذا برای ورود به این فضای بشدت رقابتی و اقتصاد هوشمند، شناخت و تحلیل رقبا یکی از موارد مهم و اصلی بحث تحول دیجیتال در صنعت بانکی است، که شروع کار باید شروع محکمی باشد چون تغییرات در این مسیر اساسی خواهد بود. زیرا این یک انتخاب از چند انتخاب نیست این یک اصل است که باید به آن فقط به عنوان یک انتخاب بنگریم چون انتخاب و گزینه دیگری نداریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7733/6/587749/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها