اخبار


تأکید رئیس‌جمهوری بر شتاب مضاعف واکسیناسیون

رئیس‌جمهوری در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از اقدامات انجام شده در جهت تأمین واکسن و انجام واکسیناسیون، ایجاد شتاب مضاعف در روند واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی را مورد تأکید قرار داد.
به گزارش ایرنا آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مورد اقدامات انجام شده در زمینه روند واکسیناسیون و مهار بیماری در کشور با اشاره به اهمیت توجه به بیماریابی با اجرای کامل طرح پایش شهید سلیمانی، گفت: تقویت فرایند درمان سرپایی و آموزش همگانی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعلام هشدارهای بموقع و لازم، در کنترل بیماری تأثیر فراوانی دارد.
رئیس‌جمهوری تأکید کرد: نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون و توجه به رعایت موارد بهداشتی در تمام مبادی ورودی کشور برای اتباع همه کشورها ضروری است.
دکتر رئیسی همچنین بر تهیه نسخه جامع پیش‌بینی‌های پیشگیرانه برای مواجهه با موج‌های احتمالی آینده و گونه‌های جدید کرونا با تعیین وظایف همه دستگاه‌ها تأکید کرد.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و بموقع درباره تصمیمات اتخاذ شده برای بازگشایی مدارس باید مورد توجه ویژه مسئولان ذیربط قرار گیرد.
رئیس‌جمهوری همچنین تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های مسئول بالاخص وزارت کشور و وزارت راه موظفند به هر میزانی که دولت عراق اجازه ورود زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را می‌دهد، تردد زائرین عزیز را تسهیل نمایند و نظارت کنند کمترین اجحافی در حق آنها صورت نگیرد.


شهردار تهران  خبر داد: افتتاح ۲۶ مرکز واکسیناسیون جدید در پایتخت

شهردار تهران با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی لازم از سوی شهردای تهران برای تبدیل بهشت زهرا به یک کانون فرهنگی انجام شده است، گفت: برای این منظور ۵۸۴ هکتار از اراضی بهشت زهرا و ۱۲ هکتار از گلزار شهدا پیش‌بینی شده است.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی در مراسم نواختن یازدهمین زنگ دانش‌آموز شهید با عنوان دانش‌آموزان دیروز و آموزگاران در بهشت زهرا، اظهار داشت: گلزار شهدای بهشت زهرا به یک مکان تعلیم، تربیت و علم آموزی تبدیل خواهد شد.
شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تسریع در واکسیناسیون سراسری کرونا طبق برآورد وزارت بهداشت افزون بر کارکرد قبلی باید تا ۱۰ مهر ۷۰۰ هزار دوز واکسن تزریق کنیم.
زاکانی خاطرنشان کرد: سهم شهرداری در این خصوص علاوه بر مسیر قبلی ۵۰ درصد است که امکانات آن فراهم و از دیروزعملیاتی  شد، امیدواریم این سهم را در جهت خدمتگزاری و مصونیت بخشی برای آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان انجام دهیم.
این مسئول همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: بخش عمده اقدامات شهرداری در این بخش مربوط به حوزه حمل و نقل است که باید تمهیدات لازم را برای خدمت‌رسانی به قشر دانشجو و دانش‌آموز فراهم کنیم.
شهردار تهران تأکید کرد: مفتخریم که یازدهمین سال زنگ دانش‌آموز شهید را همزمان با سال تحصیلی ۱۴۰۰ در کنار بیش از ۳۰ هزار شهید گلگون کفن آغاز می کنیم و امیدواریم شهدا مدد برسانند تا خدمت به مردم را به صورت شایسته پیشه خودمان کنیم.
سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا نیز از آغاز به کار قرارگاه جهادی بهشت انقلاب در بهشت زهرا با رویکرد جهادی و ترویج فرهنگ شهادت خبر داد و گفت: در بهشت زهرا بیش از ۳۰ هزار شهید انقلاب دفن شده است.
همچنین ۲۶ مرکز واکسیناسیون خودرویی و سیار با حضور علیرضا زاکانی شهردار پایتخت و اعضای شورای شهر تهران، دیروز با هدف خدمت‌رسانی به جامعه هدف راه‌اندازی شد.
این مراکز واکسیناسیون شامل ۱۳ مرکز ثابت، سه مرکز خودرویی و ۱۰ مرکز سیار است که به صورت نمادین یکی از آن‌ها در خیابان قلعه‌مرغی محله زمزم راه‌اندازی شد تا گروه‌های آسیب‌پذیر، معتادان متجاهر، پاتوق‌های مصرف مواد مخدر و سالمندان فاقد توانایی مراجعه به مراکز واکسیناسیون، زیر پوشش این طرح قرار گیرند. دراین مراسم شهردار تهران  با پوشیدن روپوش سفید در اقدامی نمادین به یکی از مراجعه کنندگان در سوله مدیریت بحران منطقه ۱۷ واکسن تزریق کرد.


۲۸۴ فوتی جدید کرونا در کشور

به گزارس ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از ظهر پنجشنبه 1 مهر تا ظهر جمعه 2 مهرماه 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که 2 هزار و 161 نفر از آنها بستری شدند.
متأسفانه در طی بازه زمانی مذکور، ۲۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر رسید.
در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7733/7/587754/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها