شهدا باید با هنر و زبان روز به جوانان معرفی شوند


حجت‌الاسلام‌ الله نور کریمی تبار
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام
 نسل جوان و نوجوان ما دنبال الگو هستند و بهترین الگو شهدا هستند؛ قهرمانانی که در عرصه جانبازی گوی سبقت را از دیگران گرفتند. نوجوان و جوان ما امروز به‌دنبال الگو می‌گردند و شهدا بهترین قهرمانان واقعی هستند، نه اینکه نگاه آنان به سلبریتی‌هایی باشد که نگاه شان به دشمنان ماست.
 اگر شهدا با هنر و زبان روز معرفی شوند، فطرت پاک فرزندان کشور به‌سمت آنها حرکت می‌کند، ما نیاز داریم فضای جامعه را معطر به‌عطر شهدا کنیم و در این فضایی که دشمنان نظام و انقلاب تمام توان تبلیغاتی خود را به‌کار گرفته‌اند نام و یاد شهدا بهترین سد مقابل آنهاست.
شهدا به بالاترین جایگاهی که در هستی وجود دارد رسیده‌اند و به تعبیر قرآن کریم شهدا زنده هستند، شهدا از بالاترین هستی خود، یعنی جان خودشان در راه خدا و برای تعالی جامعه و استقرار احکام اسلامی در جامعه گذشته‌اند و ما نیاز داریم که نام شهدا و فرهنگ شهادت را در جامعه زنده کنیم و اگر یاد و نام شهدا زنده شود، هویت ما تحقق پیدا می‌کند و بر این اساس وجود ما ارزشمند خواهد بود.
 ما نیاز داریم که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش پیدا کند، همچنین نیاز است که شهدای زنده ما ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا مورد تکریم قرار گیرند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب نگذاریم در پیچ و خم‌های زندگی خود به فراموشی سپرده شوند.
 جای تأسف است که هنوز ما نتوانسته‌ایم برای حدود چند هزار رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس تعیین تکلیف کنیم که از حداقل مزایایی که قانون تعیین کرده است برخوردار شوند با اینکه چند دهه از زمان ایثارگری آنان و حضورشان در دفاع مقدس می‌گذرد.
آثار و اسناد مربوط به شهدای استان در دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و باید نسبت به گردآوری آنان اقدام کرد تا این آثار برای نسل جدید و نسل‌های آینده بمانند که قطعاً کارساز خواهد بود. همچنین با توجه به مجاهدت‌ها، مقاومت و نقش مردم استان در دفاع مقدس نیاز است که موزه‌ای در‌ شأن شهدا در مرکز استان ایلام احداث شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7733/14/587768/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها