اخبار



ورود متمرکز در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت فراهم شد

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: امکان ورود متمرکز و یکپارچه در سامانه تدارک الکترونیکی دولت برای تمام کاربران محترم بخش دولتی و خصوصی فراهم شده است.
به‌گزارش ایرنا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اطلاعیه‌ای از فراهم شدن امکان ورود متمرکز و یکپارچه در سامانه تدارک الکترونیکی دولت خبر داد.
بر اساس اطلاعیه‌ای که این مرکز صادر کرده است، پیش از این زیر سامانه‌های معاملات مختلف از سال ۸۹ و بتدریج ایجاد شده بودند و ثبت‌نام و ورود کاربران به‌صورت غیرمتمرکز و توزیع شده در زیر سامانه‌ها انجام می‌شد.
به‌دلیل متمرکز نبودن این سامانه‌ها، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در سال‌های اخیر، به بازمعماری سامانه در راستای یکپارچه‌سازی زیرسامانه‌ها اقدام کرده است.
با این اقدامات، کاربران صرفاً با یک نام کاربری و رمز عبور به تمام زیرسامانه‌ها دسترسی دارند. گزارش آماری تعداد کاربران، تعداد معاملات و ارزش ریالی معاملات از بدو راه‌اندازی سامانه تا پایان شهریور سال‌جاری به تفکیک هر سال نشان می‌دهد که به‌صورت تجمیعی تا کنون، نزدیک به ۳۴۳ هزار کاربر نسبت به انجام الکترونیکی حدود یک میلیون فقره معامله به ارزش ۴۴۹ هزار ملیلیارد تومان در سامانه طبق قانون برگزاری مناقصات اقدام کرده‌اند.

بار دیگر امریکا برای هواوی خط و نشان کشید

وزیر بازرگانی امریکا پس از این که نمایندگان جمهوریخواه خواستار اقدامات بیشتری علیه هواوی شدند، اعلام کرد، اگر ضرورت ایجاب کند دولت بایدن اقدامات بیشتری علیه این شرکت مخابراتی چینی به کار خواهد بست.
به‌ گزارش ایسنا، واشنگتن می‌گوید هواوی یک تهدید امنیت ملی بر مبنای دلایل مختلف است و با متحدانش برای استفاده نکردن از تجهیزات هواوی در نسل جدید شبکه‌های ۵G لابی کرده است. امریکا با اشاره به ارتباطات هواوی با دولت و ارتش چین، اعلام کرده که این روابط هواوی را در معرض فشارهای دولتی چین برای مشارکت در جاسوسی قرار می‌دهد.
جینا ریموندو، وزیر بازرگانی امریکا در مصاحبه با رویترز گفت: در پاسخ به درخواست نمایندگان جمهوریخواه در ژانویه، اعلام کرده که نرمش نخواهد داشت و آنها نباید نگران باشند.دولت ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۹ هواوی را به لیست سیاه اضافه کرد. ریموندو گفت: این فهرست واقعاً ابزار قدرتمندی است و ما از آن تا حداکثر ممکن برای حفاظت از امنیت ملی امریکا استفاده خواهیم کرد. وی افزود: آیا کار بیشتری انجام خواهیم داد؟ اگر لازم باشد بله.
هواوی درباره اظهارات ریموندو واکنشی نشان نداد. این شرکت در نوامبر سال ۲۰۲۰ برند تلفن هوشمند ارزان قیمت آنر (Honor Device Co) را به کنسرسیومی از ۳۰ فروشنده و واسطه چینی فروخت. گروهی از ۱۴ نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان امریکا از وزارت بازرگانی خواسته‌اند برند Honor را به لیست سیاه خود اضافه کند.
این نمایندگان امریکایی می‌گویند این برند برای فرار از سیاست‌های کنترل صادرات امریکا از هواوی جدا شده است. آنها به اظهارات تحلیلگران اشاره کردند که گفته‌اند اقدام هواوی در فروش Honor به این برند امکان می‌دهد به تراشه‌های نیمه رسانا و نرم افزار امریکایی مورد نیازش دسترسی داشته باشد.
بر اساس گزارش رویترز، ریموندو خاطرنشان کرد که وزارت بازرگانی به افزودن شرکت های دیگر به لیست سیاه ادامه داده است. در ژوئن پنج شرکت چینی دیگر به لیست سیاه این وزارتخانه اضافه شدند و مقامات امریکایی علت تصمیم خود را دست داشتن این شرکت‌ها در استفاده از نیروی کار اجباری اویغور و گروه‌های اقلیت مسلمان دیگر در شین جیانگ عنوان کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7733/15/587770/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها