ایران در ایران




سیستان و بلوچستان سه روز متوالی بدون فوت کرونایی

زاهدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان برای سومین روز متوالی با اقدامات مطلوب انجام شده و افزایش سطح واکسیناسیون، روز بدون فوتی کرونا را تجربه کرد.
به‌گزارش ایرنا، دکتر محمد هاشمی شهری با بیان اینکه ۲۴۹ بیمار حاد تنفسی و ۷۶ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را بخوبی رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌ زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروری است شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.
هاشمی شهری بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا بشدت کاسته و روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

وضعیت سطح آب‌های زیرزمینی استان یزد مطلوب نیست

یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه شهرستان اشکذر نقطه بسیار حساسی برای استان یزد و مهم‌ترین منبع آب شرب استان است، گفت: وضعیت سطح آب‌های زیرزمینی استان بخصوص منطقه چرخاب اشکذر مطلوب نیست و با افت 45 سانتیمتر در سال روبه‌رواست و اگر مدیریت نشود هرساله به این افت افزوده شده و فرونشست‌ها و فروچاله‌های گسترده ای را موجب خواهد شد.
محمد مهدی جوادیان‌زاده در دومین نشست جلسه شورای حفاظت شهرستان اشکذرکه در قالب رویداد آبی برگزار شد با ابراز نگرانی از افت آب‌های زیرزمینی بویژه دشت چرخاب و شهرستان اشکذر که بخش بزرگی از دشت یزد-اردکان را شامل می‌شود بر مدیریت مصرف به‌عنوان یک ضرورت مهم برای آینده استان تأکید کرد. وی اضافه کرد: در راستای برنامه‌های رویداد آبی و سازگاری با کم آبی استان که به‌طور جد با همکاری و هماهنگی مسئولان ذیربط در حال برگزاری و برنامه‌ریزی است امیدواریم با نصب کنتورهای هوشمند و طرح تحویل حجمی آب در پایان سال 1405 افت آب‌های زیرزمینی و کسری مخزن را به صفر رسانده تا از نشست زمین و ایجاد بیشتر این فروچاله‌ها جلوگیری شود.
جوادیان‌زاده با اشاره به اینکه شهرستان اشکذر قطب گلخانه و صنعت استان نیز است از مدیران ذیربط خواست در مورد چاه‌های غیرمجازی که ممکن است در رابطه با این دو موضوع حفر شود پیگیری و اقدامات لازم و ضروری را انجام دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7733/16/587777/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها