تجلیل از فرشته طائرپور و محمد ابوالحسنی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان



فرهنگی/ سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با شعار «سینما، سرزمین خیال» قرار است از ۱۶ تا ۲۱ مهر در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل به‌صورت فیزیکی و مجازی برگزار شود. پنجشنبه یکم مهرماه طی مراسمی با حضور علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و علیرضا تابش دبیر جشنواره از پوستر این رویداد در حیاط کاخ عالی قاپو در میدان نقش جهان رونمایی شد. در حاشیه‌ این برنامه همچنین از پوستر ۵ المپیاد فیلمسازی نوجوان کشور هم رونمایی شد و در ادامه اولین نشست خبری جشنواره برگزار و به‌صورت زنده از درگاه‌های اینترنتی این رویداد در فضای مجازی پخش شد.علیرضا تابش، دبیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در نشست این رویداد ضمن ارائه گزارش آماری از آثار ارسال شده به جشنواره، اسامی آثار راه یافته را اعلام و هیأت داوران را معرفی کرد. حامد جعفری، مهین جواهریان، رضا درستکار، بهرام دهقانیار، بهروز شعیبی، گلاره عباسی و سهیل موفق داوری بخش ملی جشنواره را برعهده خواهند داشت و در بخش بین‌الملل نیز داورانی از کشورهای آلمان، شیلی و سوئد به‌صورت آنلاین آثار را داوری خواهند کرد.
طبق اطلاعات ارائه شده در این نشست پلتفرم‌های فیلیمو، هاشور و تیوا میزبان نمایش آثار هستند و کلیه برنامه‌های برخط جشنواره به‌صورت روزانه در سایت تیوا نمایش خواهد داشت.
مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره در اصفهان برگزار خواهد شد و از سه چهره سینمایی تقدیر خواهد شد. به گفته تابش، در افتتاحیه جشنواره نکوداشت زنده‌یاد منصور نورپور مدیر فقید سینما قدس اصفهان برگزار خواهد شد و در اختتامیه هم از دو شخصیت محوری و فقید سینمای کودک و نوجوان، زنده‌یاد فرشته طائرپور و زنده‌یاد محمد ابوالحسنی که به‌دلیل ابتلا به کرونا آنها را از دست دادیم، تجلیل خواهد شد.ارائه اطلاعاتی درباره برگزاری کارگاه‌ها و المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران بخش دیگری از صحبت‌های تابش در این نشست بود. طبق گفته او، امسال هم جشنواره در بحث مسئولیت‌های اجتماع مثل کمک به بیمارستان امام خمینی اهتمام خواهد داشت و کمک به بچه‌های جا مانده از تحصیل و اهدای تبلت به آنها انجام خواهد شد.
علیرضا تابش در بخشی از نشست در پاسخ به سؤالی درباره اصرار به برگزاری جشنواره‌ها در دوران کرونا توضیح داد: «دکتر اسماعیلی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین گفت‌و‌گویشان به این سؤال جواب دادند و تأکید کردند که بنای سیاست فرهنگی وزارت ارشاد، تعطیلی هیچ رویدادی نیست، بلکه تلاش برای ارتقای سطح کیفی آثار صورت می‌گیرد و تحت هر شرایطی نباید چراغ جشنواره‌ها خاموش شود. این جشنواره‌ها به مثابه ویترینی از تولیدات سالانه سینما هستند و سیاست وزارت ارشاد تداوم برگزاری جشنواره‌ها است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7733/19/587790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها