رئیس قوه قضائیه در دیدار با وزیر بهداشت:

وزارت بهداشت در جلوگیری از بروز تخلف و فساد پیشگام باشد


رئیس قوه قضائیه در دیدار با بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور در عدلیه با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و گفت‌ و‌ گو کرد، خطاب به وزیر بهداشت تأکید کرد: باید با اقدامات سوداگرانه کسانی که برای منافع شخصی خود جان مردم را به خطر می‌اندازند قاطع برخورد کرد.
به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، محسنی اژه‌ای در این دیدار با تجلیل از اقدامات جهادی کادر درمان که بی‌ادعا، خالصانه و بی‌وقفه در ادوار مختلف بویژه در مقطع حساس شیوع کرونا از جان مردم در برابر بیماری‌ها صیانت کرده‌اند، یاد و خاطره «شهدای عرصه‌ سلامت» را گرامی داشت.
رئیس قوه قضائیه در ادامه ارتقای سلامت اداری در حوزه بهداشت و درمان را در راستای صیانت از اعتبار خادمان حوزه سلامت مهم دانست و بر لزوم تقویت نظارت بویژه بر عملکرد بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها تأکید کرد. او با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان باید پیشگام  درپیشگیری از بروز تخلف و فساد و مقابله با تخلفات در این حوزه باشد، تصریح کرد: هرچه خودمراقبتی و نظارت صنفی در حوزه بهداشت و درمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد شاهد کاهش شکایات و شکل‌گیری پرونده‌های قضایی خواهیم بود. محسنی اژه‌ای با تأکید بر ضرورت مقابله با فساد و تخلف در بخش مرتبط با سلامت مردم اظهارکرد: باید با اقدامات سوداگرانه کسانی که برای منافع شخصی خود جان مردم را به خطر می‌اندازند قاطع برخورد کرد.
اژه ای رئیس قوه قضائیه همچنین ازاقدام واکسیناسیون عمومی طی ماه‌های اخیر قدردانی کرد و آن را گامی مهم در جهت حفظ جان مردم دانست. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد این وزارتخانه در ماه‌های اخیر، یکی از اقدامات مهم این حوزه را پیگیری واکسیناسیون عمومی عنوان کرد. بهرام عین‌اللهی افزود: به موازات واردات واکسن، تولید واکسن داخلی برای تأمین واکسن مورد نیاز با جدیت پیگیری شده است که صدور مجوز اضطراری برای تولیدات ۵ مرکز تولید واکسن در کنار واکسن برکت، از جمله این اقدامات بوده است. او گفت: تزریق یک هفته واکسن در کشور ما، به اندازه دو برابر جمعیت تعدادی از کشورهای عربی بوده‌ است‌.
وزیر بهداشت با بیان این‌که امروز میزان‌ تزریق واکسن در کشور به ۵۹ میلیون‌ دوز رسیده است، از همکاری و همراهی مردم در اجرای طرح واکسیناسیون‌ عمومی قدردانی کرد. وزیر بهداشت و درمان همچنین با تشریح برنامه‌های خود برای بهبود خدمات حوزه بهداشت و درمان گفت که اجرایی شدن این برنامه‌ها نیازمند همکاری و حمایت همه بخش‌ها از جمله قوه قضائیه است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/2/588473/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها