اخبـــــــار


در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد
مراسم عزاداری سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)

مراسم عزاداری سالروز رحلت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام صبح روز گذشته (سه‌شنبه) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، پیامبر اکرم(ص) را بزرگ‌ترین تجلی و ظهور پروردگار خواند و گفت: بهترین معرفی‌کننده آن وجود مقدس، خداوند است که در قرآن کریم، پیامبرش را از مردم، در میان مردم، دلسوز و حریص بر هدایت مردم و رئوف و بسیار مهربان با مؤمنین معرفی می‌کند. همچنین در این مراسم، آقای سلحشور به نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت پرداخت.

تشکر رهبر معظم انقلاب از پهلوانان افتخارآفرین ایران

در پی افتخارآفرینی پهلوانان کشتی کشورمان در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و کسب مدال‌های طلا و نقره، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی از آنان تشکر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
پیروزی افتخارآفرین پهلوانان کشتی گیرمان، همه بخصوص جوانان کشور را شاد کرد. صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۲ مهر ۱۴۰۰

تبریک رئیس جمهوری به کشتی گیران مدال آور ایران

رئیس جمهوری در پیامی کسب مدال طلای مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در کشور نروژ را به حسن یزدانی و امیرحسین زارع تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، متن پیام آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای حسن یزدانی
جناب آقای امیرحسین زارع
با کمال مسرت، قهرمانی مقتدرانه و غرورانگیز شما پهلوانان لایق و باغیرت کشورمان در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ را که موجی از غرور و شادمانی در دل مردم ورزش دوست و پهلوان‌پرور ایران اسلامی ایجاد کرد، صمیمانه تبریک می‌گویم. از تلاش‌های ارزشمند مربیان و کادر فنی هم قدردانی می‌کنم، تداوم این پیروزی‌ها و موفقیت دیگر کشتی‌گیران کشورمان را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز هم در صفحه توئیتر خود و هم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی کسب مدال طلای امیرحسین زارع و قهرمانی حسن یزدانی را تبریک گفت. قالیباف که پیش از آغاز رقابت‌های این دو کشتی گیر طی تماس تصویری برای آنان آرزوی موفقیت کرده بود، پس از قهرمانی حسن یزدانی در توئیتر نوشت: «قهرمانی جهان‌پهلوان دلاور حسن یزدانی در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد را به تمامی مردم عزیز ایران بویژه جویباری‌های دوست‌داشتنی و مربیان او تبریک می‌گویم.
شیر مادر و نان پدر حلالت پهلوان.» او پس از موفقیت زارع هم در توئیتر نوشت: «دومین مدال طلای ایران در مسابقات جهانی با کشتی هوشمندانه پهلوان امیرحسین زارع به دست آمد؛ این پیروزی را به این قهرمان عزیز، مردم ایران و اهالی شریف آمل تبریک می‌گویم.» رئیس مجلس صبح دوشنبه هم در خلال مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی پیروزی دو کشتی‌گیر کشورمان آقایان حسن یزدانی و امیرحسین زارع در مسابقات قهرمانی کشتی جهان را تبریک گفت. علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل نیز طی پیامی این قهرمانی را تبریک گفت.

تشییع پیکر دو شهید گمنام در نهاد ریاست جمهوری

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری،  دوشنبه گذشته در آستانه رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در مجموعه نهاد ریاست جمهوری حضور یافت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در آیین تشییع این دو شهید گمنام که به همت مرکز بسیج نهاد ریاست جمهوری و با حضور رئیس جمهوری و جمعی از مدیران و کارکنان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، تشییع کنندگان با نوحه سرایی و سینه زنی یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت در کشور را گرامی داشتند.

ارسال چهارمین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان

چهارمین محموله کمک‌های بشردوستانه از سوی جمهوری اسلامی ایران به افغانستان که از مرز دوغارون در شهرستان تایباد وارد این کشور شده بود، روز گذشته به‌هرات رسید. به‌گزارش فارس، محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد، هنگام تحویل این محموله در نقطه صفر مرزی میان دو کشور گفت: این محموله کمکی شامل 7 خودرو مواد غذایی، دارو، کپسول اکسیژن و البسه زمستانی است. فرماندار تایباد درباره هدف از ارسال این محموله نیز اظهارکرد: این محموله از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به شهروندان افغانستان با هدف توسعه و تقویت روابط حسنه میان دو ملت اهدا شده است.
سیاح اعلام کرد که ارائه کمک‌های بشردوستانه از جانب ایران به افغانستان ادامه خواهد داشت، چرا که ایران از پیشرفت‌، تأمین امنیت و آبادانی در افغانستان استقبال می‌کند. با وجود تحولات اخیر در افغانستان و نیاز مبرم شهروندان این کشور به کمک‌های جامعه جهانی، جمهوری اسلامی ایران در ادامه همکاری‌ها و حسن همجواری کمک‌های مختلفی را به افغانستان ارسال کرده است.
مولوی شیراحمد عمار مهاجر، معاون والی طالبان در هرات نیز ضمن قدردانی از کمک‌های همیشگی ایران به افغانستان گفت: ایران همیشه در شرایط سخت در کنار مردم افغانستان بوده و هیچگاه مداخلاتی در مسائل داخلی این کشور نداشته است. او تأکید کرد که طالبان براساس تمام قوانین بین‌المللی به این قوانین و همسایه‌داری پایبند بوده و اجازه نخواهد داد تا عوامل خارجی چون داعش از خاک افغانستان علیه ایران استفاده کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/2/588475/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها