معرفی استانداران لرستان و فارس با حضور وزیر کشور

روند استقرار مدیریت دولت سیزدهم شتاب می گیرد


در سفر وزیر کشور به دو استان لرستان و فارس، مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و فعلی این استان ها برگزار شد تا به این ترتیب فرایند استقرار مدیریت جدید دولت در کشور شتاب بگیرد. این امری است که از اظهارنظر احمد وحیدی در خرم آباد
بر می آید.
وزیر کشور که برای حضور در مراسم تکریم استاندار پیشین و معارفه استاندار جدید لرستان به این استان سفر کرده بود خواستار تعیین تکلیف تمام طرح‌های راکد در لرستان شد و گفت:  برنامه ما این است که پروژه‌های معطل مانده از تملک بانک ها خارج شود و در اختیار کسانی که اهل کار هستند قرار بگیرد و به‌سرعت راه بیفتد.
به گزارش ایسنا، احمد وحیدی با بیان اینکه استاندار پیشین لرستان در مدیریت حوادث مختلف از جمله سیل و کرونا زحمت‌های فراوانی کشید، در معرفی فرهاد زیویار استاندار جدید گفت: او فرزند لرستان و فردی فرهیخته و با ظرفیت‌های خوب ملی و ارتباطات خوب در سطح کشور، جوان و پرانرژی و صاحب ایده است و آماده به یک حرکت پرشتاب خواهد بود.
وزیر کشور؛ کشاورزی و دامپروری، صنعت و گردشگری را از جمله ظرفیت‌های قابل توسعه لرستان دانست و با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات استان ناشی از بالا بودن نرخ بیکاری در آن است، گفت: ساده‌ترین راه این است که از تهران کمک بگیریم، البته تهران هم باید کمک کند که می‌کند، دولت رئیسی خودش را متعهد را می‌داند که با تمام توان در خدمت استان‌هایی مثل لرستان باشد که برخی کاستی‌ها گریبانگیر این استان‌ها است. اما آیا نباید راه‌های درون‌زا را برای حل مشکلات پیدا کنیم؟ وقتی در اقتصاد مقاومتی می‌گوییم درون‌زا و برون‌نگر، این مسأله در سطح ملی هست اما در سطح استانی دیده نمی‌شود.
وحیدی، بروکراسی مدرن و اقتصاد نفتی را دلیل فقدان خودکفایی در استان‌ها و فرسایش ظرفیت‌های حکمرانی محلی و منطقه‌ای و فقدان اقتصاد درون‌زا در استان‌ها دانست و با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی حکمرانی از این حیث، گفت: باید برگردیم به یک الگوی حکمرانی صحیح که براساس آن بخش زیادی از حل مسائل در داخل هر استان و منطقه می‌گذرد. او افزود: امیدوارم بتوانیم در دولت رئیسی به لحاظ باور و گفتمان، این گفتمان را ایجاد و ترویج کنیم که افراد در استان‌ها بگویند خودمان همه نیازهای استان را برطرف می‌کنیم.
وزیر کشور با بیان اینکه  مسائل ما در حکمرانی مربوط به گفتمان درون‌زایی است که باید ترویج شود و بارها در لسان رهبر انقلاب نیز آمده است، ادامه داد: مسأله بسیار مهم این است که کار باید دست کسی باشد که شایسته‌تر است؛ نسبت طایفه‌ای نباید مدنظر باشد؛ استاندار لرستان مطلقاً مجاز نیستند هیچ سفارشی را از هیچ‌کس بپذیرند الا بر اساس شایستگی. او افزود: استاندار بگردد برای مسئولیت‌های داخل استان بهترین‌ها را پیدا کند، اینکه کسی را سفارش خاصی بکنند اصولاً در اصول این دولت نمی‌خواند.
وحیدی سپس تصریح کرد: سند توسعه لرستان یک سند محوری است که قبلاً روی آن کار شده و ممکن است بازنگری احتیاج داشته باشد، این سند مابین دولت و استاندار خواهد بود که براساس آن باید حرکت کرد. او با بیان اینکه این سند براساس مزیت‌های نسبی استان و در چهارچوب طرح آمایش ملی است  و براساس آن باید نسبت به نقاط کم برخوردار استان توجه بیشتری شود، گفت: در حوزه محیط کسب‌وکار هم نباید هیچ درنگی ایجاد شود؛ همه پروژه‌های شدنی در استان باید لیست شود و همه مجوزها از قبل معلوم باشد و سرمایه‌گذار به‌سرعت جذب شود؛ در برخی استان‌ها این فرایند شروع شده و در لرستان هم باید با قدرت آغاز شود. زیویار استاندار جدید لرستان هم طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه «وقتی لرستانی‌ها می‌توانند در بحران‌های مختلف در کشور نقش ایفا کنند چرا برای خودشان نتوانند»، تمرکز بر توسعه راه‌های مواصلاتی، پروژه‌های آب و سدسازی را از جمله برنامه‌های آتی استانداری لرستان اعلام کرد.
گفتنی است، وزیر کشور در سفر به لرستان پس از حضور در گلزار شهدای خرم آباد با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام‌ سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این دیدار نگاه ویژه هیأت دولت به این استان  و راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های تعطیل شده، تکمیل سدها، تخصیص خسارات ناشی از سیل فروردین ۱۳۹۸ و تخصیص ردیف بودجه مستقل و کافی برای لرستان را خواستار شد. وزیر کشور سپس با سفر به شیراز در آیین معارفه محمد هادی ایمانیه استاندار جدید فارس حضور یافت.
او در این مراسم با اشاره به نامگذاری شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی گفت:‌ استان فارس که حرم سوم است، باید مظهر تعامل و تفاهم برای حرکت در راستای تحقق اهداف نظام، پاسخ به نیازهای مردم و رفع مطالبات آنها باشد که این موارد از بزرگ‌ترین توفیقات خدمتگزاران مردم است. به‌گزارش ایرنا، احمد وحیدی با اشاره به توانمندی‌های استاندار جدید فارس، گردشگری مذهبی و سلامت را از ظرفیت‌های ویژه استان دانست.
او با تأکید بر جایگاه ویژه جذب سرمایه برای توسعه این ظرفیت‌ها گفت: تمام مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان باید از قبل و در تعامل با سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت‌های آب، برق و... اخذ شود و هر سرمایه‌گذاری که مراجعه کرد، مجوز فعالیت وی در مدت یک ساعت صادر شود؛ معنا ندارد سرمایه‌گذاران برای یک مجوز ماه‌ها و سال‌ها معطل شوند.
وزیر کشور در پایان گفت: انتظار است که استان فارس در سال‌های آینده گام‌های بلندی در مسیر توسعه بردارد و در برخی حوزه‌ها که به اندازه کافی پیشرفت نداشته است، به نقطه قابل قبولی برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/3/588480/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها