بنگاه


با اقدامات بنیادین اداره آتش‌نشانی شرکت پالایش نفت تهران صورت گرفت:
کاهش 25 ثانیه‌ای زمان طلایی (GOLDEN TIME) آتش‌نشانان پالایشگاه

رئیس اداره آتش‌نشانی شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به کاهش 25 ثانیه‌ای خروج آتش‌نشانان از ایستگاه، اهم اقدامات و دستاوردهای این اداره در این راستا را تشریح کرد.
به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی، در نشستی که با حضور مهندس آرمان‌فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران و جمعی از مدیران و رؤسای شرکت به همین منظور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، رئیس اداره آتش‌نشانی پیرامون مهم‌ترین دستاوردهای اخیر این اداره اظهار داشت: ساخت سیستم تخلیه هایدرانت‌های آتش‌نشانی (Drain Valve)، بهسازی هایدرانت مانیتورهای آتش نشانی و اقدامات منجر به کاهش زمان خروج تیم عملیات (GOLDEN TIME) از ایستگاه را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در جهت ارتقای سطح عملکرد اداره آتش‌نشانی برشمرد.
غلامرضا صافی با اشاره به صرفه‌جویی 8 میلیارد و 360 میلیون ریالی اداره آتش‌نشانی در زمینه بهسازی هایدرانت‌ها گفت: با همکاری ادارات تعمیرات و بازرگانی و بهره‌گیری از توان و تخصص همکاران توانستیم ضمن صرفه‌جویی در زمان و تولید قطعات با کیفیت و بازدهی مناسب، بیش از 8 میلیارد ریال در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی کنیم.
وی افزود: با یکپارچه کردن رختکن، کوتاه شدن مسیر دسترسی، رعایت اصول 5S با رعایت مسائل بهداشتی، زمان خروج تیم عملیات (GOLDEN TIME) از ایستگاه و حضور تیم آتش‌نشان در محل حادثه به میزان 25 ثانیه کاهش یافت. وی تشکیل انجمن‌های خبرگی COP و جلسات OJT و ثبت دانش‌ها و مستندات در سامانه مدیریت دانش را از دیگر دستاورد‌های اداره آتش‌نشانی خواند و گفت: بیش از 4 بسته دانشی مربوط به اقدامات فوق‌الذکر اداره آتش‌نشانی در سامانه مدیریت دانش شرکت ثبت و جاری‌سازی شده است.
وی همچنین طراحی و نصب سیستم F&G ایستگاه گاز، طراحی، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلان و اطفای پست برق 63/20 KV و نوسازی و ارتقای ناوگان خودروهای آتش‌نشانی به عنوان برنامه‌ها و اقدامات آتی این اداره توصیف کرد.


خسارت طوفان شاهین به شبکه برق
طوفان حاره‌ای 710 میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

به‌گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره‌ای بیش از 710 میلیارد ریال به شبکه توزیع برق شهرهای چابهار، دشتیاری، قصرقند و راسک خسارت وارد کرد. خلیل عوض‌زاده اظهار داشت: ۴۵ اصله پایه فشار ضعیف و متوسط، ۵۳ کیلومتر سیم پارگی شبکه فشار ضعیف و متوسط، ۱۴ کیلومتر کابل سرویس مشترکان و آسیب دیدگی ۱۰ تا ۳۰ درصدی بیش از 150 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط از جمله خسارات وارد شده به شبکه توزیع نیروی برق این استان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه  تعداد ۱۶۲ مورد خاموشی در فیدرهای فشار متوسط تحت تأثیر طوفان حاره‌ای رخ داده رفع خاموشی شد،  گفت :همچنین با تلاش شبانه روزی ۳۶ تیم عملیاتی، ۷۲۵ مورد خاموشی مشترکین این منطقه که دچار پارگی کابل سرویس شده بود برطرف شد.  وی ادامه داد: ۱۲ گروه پیمانکار با تجهیزات کامل شامل 8 دستگاه جرثقیل و7 دستگاه بالابر جهت پایداری شبکه برق در این منطقه فعالیت کردند.
وی افزود: با فروکش کردن طوفان عملیات ترمیم و اصلاح شبکه روستایی از جمله عورکی و وشنام و...  با کاهش طوفان، سرعت یافته و خطوط اصلی پایدار شده است و در حال حاضر تمام نیروهای عملیاتی به رفع خاموشی‌های پراکنده مشترکان و اصلاح نواقص شبکه در منطقه با تمام پتانسیل در منطقه فعال هستند.‌
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق ادامه داد: با انتشار هشدار قرمز سازمان هواشناسی، مبنی بر وقوع طوفان حاره‌ای در جنوب استان از تاریخ(۹ مهر تا ۱۲ مهر) ضمن آماده باش کامل همه پرسنل عملیاتی و ستادی، جلسه ستاد بحران شرکت توزیع نیروی برق استان به جهت برنامه‌ریزی و مدیریت هر چه بهتر این حادثه طبیعی برگزار شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/6/588498/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها