اخبــــار


شهرداری تهران: برای واکسیناسیون افراد آسیب پذیر با 137 تماس بگیرید

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به واکسیناسیون کرونایی افراد آسیب‌پذیر(بی‌خانمان، معتاد، مهاجر و افراد کم‌برخوردار) با شعار «تهران دوباره جان می‌گیرد»، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ این افراد را برای واکسیناسیون به شهرداری معرفی کنند.
سیدمالک حسینی به ایرنا گفت: با توجه به دستور شهردار تهران برای کمک به دولت و اینکه بار واکسیناسیون پایتخت تا جایی که امکان دارد از روی دوش دولت برداشته شود و به روند تسریع واکسیناسیون کمک کنیم، طرحی با شعار «تهران دوباره جان می‌گیرد» از اول مهر آغاز شد. در این طرح، گروه‌هایی که حامی اجتماعی ندارند مانند معتادان و کارتن‌خواب‌ها مورد تأکید شخص شهردار بود و در کنار واکسیناسیون سایر شهروندان، هدفگذاری شد.
حسینی افزود: همچنین واکسیناسیون افراد ساکن در گودها، گاراژها، حصارهای زباله‌گردی و زباله‌گردها در اطراف تهران که کار تفکیک زباله را انجام می‌دهند، کودکان کار و خانواده‌های آنان که بیشتر مهاجر هستند و کارت اقامت ندارند، ساکنان روستاها و سکونتگاه‌های غیررسمی در اطراف تهران که دسترسی به مراکز ثابت واکسیناسیون ندارند، در این طرح مورد توجه قرار گرفت. به گفته او، واکسیناسیون این افراد توسط ۱۰ واحد سیار در دو شیفت کاری (از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و شیفت دوم از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۲۰) انجام می‌شود.

فوت 216 بیمار کرونایی  در کشور

بنابر اعلام روابط‌عمومی وزارت بهداشت، تاکنون ۴۲ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۲۶ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۷ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۸۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۹ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۳۰۷ دوز رسید. همچنین در شبانه‌روز گذشته بیش از ۸۹۸ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. همچنین، از ظهر روز 12 مهر تا روز ۱۳ مهرماه ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۲۲ نفر از آنها بستری شدند. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۱ هزار و ۵۶۳ نفر رسید. در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/7/588502/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها