استقبال جامعه محیط‌ زیست از رئیس جدید پردیسان



ایران زمین - علی سلاجقه با حکم رئیس‌جمهوری به سازمان حفاظت محیط‌ زیست در پارک پردیسان رفت. انتخاب این دانش آموخته مهندسی آب از سوی «ابراهیم رئیسی» با استقبال جامعه محیط‌ زیست رو به رو شد. پیشتر، ۱۶۰ استاد دانشگاه در نامه‌ای از رئیس‌جمهوری خواسته بودند تا سلاجقه را به‌عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست به پردیسان بفرستد. همزمان با این نامه‌نگاری، گزینه‌های مختلفی به‌عنوان رئیس احتمالی پردیسان در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌ها مطرح شدند. نام آنها با انتقاد بخشی از فعالان این حوزه رو به رو شد. انتخاب علی سلاجقه اما استقبال بالای جامعه محیط‌ زیستی را در پی داشت.
علی سلاجقه مدت کوتاهی در دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری بود. او نگاه حفاظتی دارد و مخالف طرح‌های مخرب محیط زیستی و منابع‌ طبیعی است. همین کارنامه کوتاه او در دولت احمدی‌نژاد بسیاری را به آینده محیط‌ زیست ایران در دولت رئیسی به سکانداری سلاجقه امیدوار کرده است. سلاجقه دانش آموخته دانشگاه تهران است. مدرک کارشناسی خود را در ۱۳۷۰ در رشته مهندسی منابع طبیعی - آبخیزداری از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۳۷۳ در رشته مهندسی آبخیز- سیلاب از همین دانشگاه دریافت کرد. او دارای دکترای مهندسی رودخانه از دانشگاه تهران و پسا دکترای مهندسی منابع آب از فلوریدای امریکا است. سلاجقه مقالات متعددی را به زبان فارسی و انگلیسی در کارنامه کارشناسی خود دارد.
سلاجقه از سال ۸۷ تا ۹۱ رئیس انجمن آبخیزداری ایران، از سال ۸۸ تا ۹۰ رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، از سال ۸۹ تا ۹۱ معاون آموزشی اداری و مالی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، از سال ۹۲ تا ۹۵ رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بود. او از سال ۸۶ تا ۸۷ مدیر کل مشارکت‌های مردمی و مدیر کل دفتر اقتصاد محیط‌ زیست سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور بود و در این بازه زمانی به‌عنوان دبیر کمیته ملی توسعه پایدار سازمان محیط‌ زیست کشور فعالیت داشت. سلاجقه از سال ۹۰ تا ۹۱ معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بود.نگاه حفاظتی سلاجقه در دولت احمدی‌نژاد تحمل نشد و او پس ازیکسال از سوی وزیر جهاد وقت برکنار شد.
سلاجقه از سال ۹۸ تا کنون رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی منابع طبیعی و محیط‌ زیست ایران و عضو انجمن مهندسی منابع آب ایران بوده است. علی سلاجقه از جمله کارشناسانی است که به «مدیریت جامع حوضه آبخیز» به‌عنوان راه حل عبور از خشکسالی و نجات از سیل و مدیریت منابع آب در کشور تأکید می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/12/588513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها