استاندار خراسان رضوی به افغانستان سفر کرد



مشهد- استاندار خراسان رضوی به‌منظور ارزیابی وضعیت، نیازهای عمومی مردم کشور همسایه افغانستان و برنامه‌ریزی کمک‌های جمهوری اسلامی ایران، در سفری یک روزه به آن کشور با مسئولان افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
براساس گزارش استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جریان سفر خود با همراهی معاون امور عمرانی استانداری و فرماندار تایباد به افغانستان با مقام‌های طالبان در شهرهای هرات و کابل ملاقات کرد.
معتمدیان هدف این سفر را بررسی وضعیت امور بازرگانی، مبادلات تجاری و شرایط جاری در افغانستان اعلام نمود.
استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین در این سفر نیازهای مردم افغانستان و ارائه کمک‌های لازم مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی به منظور بکارگیری متقابل ظرفیت های دو کشور در میان‌مدت و کوتاه‌مدت دیگر موضوع گفت وگو با مقامات افغانستان در جریان این سفر بود.
معتمدیان گفت: بر این اساس مقرر شد با توجه به مشکلات و شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا در افغانستان بویژه در مناطق هم مرز با خراسان رضوی، محموله‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران شامل کپسول‌های اکسیژن، ماسک طبی صورت و دیگر ملزومات مورد نیاز تقدیم ملت افغانستان شود.
مولوی عبدالقیوم روحانی والی هرات نیز به سال‌ها حضور نظامی امریکا در افغانستان اشاره و بیان کرد: همانطور که نیاز بود دشمن مشترک را شکست دهیم، نیاز است اهداف مشترک ایران و افغانستان را حفظ کرده و امور همجواری را مدنظر قرار دهیم.
وی همچنین به وضعیت تحمیلی به مردم افغانستان به‌خاطر تداوم ۴۰ سال جنگ و درگیری در آن کشور اشاره و بیان کرد: از کشورهای همجوار به‌خصوص جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم در حد توان خود همکاری لازم را برای کمک به مردم افغانستان انجام دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/12/588514/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها