ایران در ایران


چابهار سومین قطب تجاری کشور می‌شود

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان بر ایجاد کارخانه های فرآوری در کنار سایر زیرساخت‌های تجاری در چابهار تأکید کرد و گفت: بندر چابهار دروازه‌ توسعه این استان و قطب ترانزیت جنوب شرق کشور است. به گزارش «ایران»، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از بندرچابهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار با طرح‌های توسعه‌ای از هشت میلیون تن به بیش از ۳۰ میلیون تن در سال خواهد رسید اظهار داشت: هدف‌گذاری ما تبدیل این بندر به عنوان سومین قطب تجاری کشور است. وی افزود: بندرچابهار با احداث زیرساخت‌های تجاری شامل انبار، سیلو و سایر ساختمان‌ها و زیرساخت‌های فیزیکی که برای تجارت مورد نیاز بوده به عنوان یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز است. به گفته وی بندر چابهار دروازه توسعه سیستان و بلوچستان است و با رونقی که در ورود کالاهای اساسی و صادرات مواد معدنی دارد علاوه‌ بر کمک به حمل و نقل دوسر بار و رفع مشکل کامیون‌های برگشتی باعث کاهش هزینه حمل کالا می‌شود.

بارش برف پاییزی در ارتفاعات اردبیل

اردبیل - با ورود سامانه سرد بارشی در روزهای آینده، اردبیل چهره زمستانی در اولین ماه پاییز پیدا می‌کند. بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل، با ورود سامانه سرد بارشی از امروز نه تنها از روند با ثبات دما در روزهای اخیر کاسته می‌شود بلکه اکثر شهرهای استان اردبیل در اولین ماه پاییز رنگ و بوی زمستان پیدا می‌کند. این سامانه بارشی که در روزهای پنجشنبه و جمعه به اوج خود می‌رسد همراه با بارش باران در مناطق معتدل استان و برف در ارتفاعات خواهد بود تا مردم استان شاهد سفیدپوش شدن دامنه‌های سبلان باشند. با ورود این سامانه سرد بارشی، دمای هوا در اغلب مناطق جنوبی و مرکزی استان به صفر و حتی به پایین‌تر از صفر خواهد رسید و پیش‌بینی شده بارش‌های متناوب بین پنج تا هشت میلیمتر در مناطق مختلف استان به ثبت برسد. با گذشت 12 روز از پاییز برگ‌ریز امسال، شرایط جوی استان اغلب سرد و همراه با هوای نمناکی بوده که این وضعیت جوی با توجه به در پیش بودن فصل زراعت پاییزی نوید سال زراعی پرمحصولی را می‌دهد که اهالی استان اردبیل ماه‌هاست در انتظار بارش باران و رفع خشکسالی نیمه اول سال هستند.

هنرمند برجسته موسیقی مقامی قوچان درگذشت

قوچان - «علی غلامرضایی» دوتارنواز و از بخشی‌های برجسته شهرستان قوچان دوشنبه‌شب بر اثر عوارض ناشی از سکته مغزی درگذشت. به‌گزارش ایرنا، رئیس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: استاد غلامرضایی، دارای درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان ایران و از فعالان موسیقی بخشی و مکتب دوتارنوازی قوچان بود. مجتبی قیطاقی افزود: وی ۲ ماه قبل به کرونا مبتلا شد اما بهبود یافت، مدتی بعد سکته مغزی بر وی چیره شد و یک ماهی را در بیمارستان سپری کرد اما درمان کارساز نشد و برای مرتبه دوم به سکته مغزی دچار شد که سرانجام دیشب در منزل خود دارفانی را وداع گفت. وی بیان کرد: استاد غلامرضایی متولد ۱۳۱۰ در قوچان بود و از شاگردان برجسته حاج حسین یگانه و استادانی مثل خان محمد بخشی به‌شمار می‌رفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/12/588515/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها