هنرمندان در فضای مجازی


ردپای اربعین و تصاویری از پیاده‌روی کربلا همچنان در فضای مجازی خودنمایی می‌کند، اما نگرانی‌ها درباره کرونا و از سویی پیگیری وضعیت سلامتی عزت‌الله مهرآوران که گویا احوالی امیدبخش پیدا کرده هم در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر قرار دارد. در این بین اطلاع‌رسانی پیرامون تازه‌های تولیدات هنری، از جمله قسمت جدید مجموعه «خاتون» و حتی صحبت درباره سریالی کره‌ای که چندی است توجه مخاطبان ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده هم حضوری پررنگ در فضای مجازی دارند.

بدرود عمو فَتَل، هنرمند مهربان و خاطره ساز
فتحعلی اویسی، بازیگر خاطره ساز سینما و تلویزیون کشورمان روز گذشته با زندگی بدرود گفت. این خبر از سوی فرزندش، علی رضا اویسی منتشر شده که نوشته:« با دلی اندوهگین پدرم آسمانی شد. بابا راحت بخواب.» در این بین اهالی سینما، تلویزیون و تئاتر نیز با انتشار تصاویری از این هنرمند پیشکسوت در غم فقدان او نوشته‌اند. رضا کیانیان با انتشار تصویری از اویسی نوشته: «یادش گرامی باد. بازیگر پرخاطره، فتحعلی اویسی.» کیانیان این خبر را به نقل از صفحه تهمینه میلانی منتشر کرده، تهمینه میلانی هم با جملاتی درگذشت این بازیگر سینما و تلویزیون را به خانواده وی، اهالی سینما و سینمادوستان تسلیت گفته است. مریم امیرجلالی هم نوشته: «استاد اویسی چشم از دنیا بستن و به دیار باقی پرواز کردن، روحشان شاد و یادشان گرامی.» شقایق دهقان نیز با انتشار تصویری از اویسی این طور گفته که: «آقای خوش تیپ، خوش‌خنده، مهربان، آقا فَتَل جان، آقای عزیز، مهر بی‌پایان تون تا همیشه در قلب ما جاری خواهد ماند. سفرتون به خیر آقاجان.» صفحه رسمی تئاتر شهر هم ضمن تسلیت به اهالی هنر و دوستداران این بازیگر، خبری به نقل از علی‌رضا اویسی، فرزندش منتشر کرده که حاکی از برپایی مراسم تشییع این هنرمند، امروز(چهارشنبه) در قطعه هنرمندان است.

چهره‌ها
مجید قیصری، نویسنده‌ای که بیشتر او را به رمان و داستان‌کوتاه‌هایی که درباره جنگ و دفاع مقدس می‌شناسیم، معرفی یکی از کتاب‌های خود، «سه کاهن» را استوری کرده است. پستی که به اشتراک گذاشته به نقل از صفحه کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران است. در این نوشته، مسئول کتابخانه مذکور به ارائه نکاتی درباره «سه کاهن» پرداخته و آن را روایتی زیبا از دلدادگی حلیمه، دایه پیامبر خوانده که باید در حفظ جان امانتی که به او سپرده‌اند، بکوشد.
حجت اشرف‌زاده، خواننده و نوازنده هم با انتشار بخشی از یک ویدیویی که در آن قطعه‌ای برای سرزمین‌مان خوانده، شادی خود از کسب طلاهای اخیر کشتی‌گیران کشورمان را با مردم به اشتراک گذاشته و نوشته: «حسن آقای یزدانی، امیرحسین خان زارع طلای کشتی تون برامون حال خوب ساخت. دست مریزاد قهرمان. دو روز پیش به گویش‌های مختلف به هم گفتیم دورت بگردم و دردت به جونم. از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب نوشتید برام و استوری کردم. از وطن و برای وطن خوندن در کنار کارهای عاشقانه همیشه یک افتخاره.» او این قطعه به گفته خودش وطنی را به همه قهرمانان و عاشقان این سرزمین تقدیم کرده است.
مهران غفوریان با انتشار پوستری از سریال خاتون، از انتشار قسمت هشتم «خاتون» در پلتفرم نماوا خبر داده و نوشته: «خاتون از قزوین تا تهران راهی ندارد اما ایران در اشغال یعنی خطر در کمین است. قسمت هشتم سریال خاتون به نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان منتشر شده است.»

کره‌ای‌ها در آستانه ثبت رکوردی تاریخی
سریال‌های کره‌ای چند سالی است که سر از خانه‌های ما ایرانیان درآورده‌اند؛ آنقدر که نه فقط تلویزیون ملی‌مان، بلکه حتی پلتفرم‌های پخش فیلم هم میزبانی تعداد بسیاری از آنها را به عهده دارند. البته این استقبال تنها خاص ما نیست، سریال کره‌ای Squid Game یا «بازی مرکب» که تنها دو هفته از پخش آن می‌گذرد توانسته توجه علاقه‌مندان و منتقدان بسیاری را در همه دنیا به خود جلب کند. آنقدر که هنوز زمانی نگذشته که در بین هنرمندان و فیلم‌دوستان خودمان هم مطالبی درباره این سریالی دست به دست می‌شود با این مضمون تماشای آن را از دست ندهید! این سریال در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی است و پیش‌بینی می‌شود بزودی عنوان پربیننده‌ترین سریال تاریخ نتفلیکس را از آن خود کند. داستان این سریال درباره یک سازمان اسرارآمیز کره‌ای است که دست به جذب شهروندانی می‌زند که غرق بدهی‌ شده‌اند. آنان افراد مذکور را با موافقت خودشان در شش بازی کودکانه دورهم جمع می‌کنند تا در صورت برنده شدن، فرد خوش‌شانس میلیون‌ها دلار پول از آن خود سازد. اما نکته‌ای که بازیگران این بازی‌ها نمی‌دانند این است که باخت آنان به بهای مرگ‌شان تمام می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/16/588548/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها