اخبار


رئیس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تأکید کرد
ضرورت تأمین انرژی پایدار برای رشد اقتصاد ایران

رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت تأمین انرژی پایدار برای رشد اقتصاد ایران و توجه به عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، گفت: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های پیشنهادی خود را در زمینه اصلاح الگوی مصرف و رعایت عدالت اجتماعی هر چه زودتر ارائه دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یکشنبه شب به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در آن موضوع حمایت از محرومان و رعایت عدالت اجتماعی در زمینه توزیع انرژی بین قشرهای مختلف مردم مطرح و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد تیم اقتصادی دولت جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را در این زمینه ارائه دهند تا هر چه زودتر درباره آن تصمیم‌گیری شود.
در این جلسه همچنین موضوع تأمین انرژی پایدار برای اقتصاد ایران با ۲ محور منطقی کردن مصرف انرژی و تأکید بر عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و محروم در دستور جلسه قرار گرفت.
در ادامه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از بحث و بررسی درخصوص گزارش وزارت نفت درباره برنامه‌هایش برای تولید و تأمین گاز با توجه به در پیش بودن فصل سرما و زمستان، شیوه‌های تأمین و عرضه انرژی پایدار برای بلندمدت بررسی و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی حداکثر یک هفته آیین‌نامه‌های لازم را در این خصوص تدوین و تقدیم دولت کنند.
گفتنی است سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت حضور یافت.


 معاون سیاسی وزیر امور خارجه  به بروکسل می‌رود
باقری فردا با انریکه مورا گفت‌وگو می‌کند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز چهارشنبه این هفته برای گفت‌وگو با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به بروکسل می‌رود.
به گزارش ایرنا، علی باقری کنی در حساب توئیتری خود نوشت: روز چهارشنبه، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام را در بروکسل ملاقات خواهم کرد تا گفت‌وگوهایمان را درباره مذاکرات نتیجه‌محور ادامه دهیم.
او اضافه کرد: ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و مؤثر لغو نموده، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه اضافه کرد: مسأله این است که آیا طرف‌های مقابل از آمادگی واقعی برای انجام تعهدات خود، از جمله فراخواندن یک ناقض غیرعضو به ترک خط مشی‌ها و میراث مخرب گذشته برخوردارند؟
باقری کنی تصریح کرد: ادامه سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری قطعاً نمی‌تواند موانع پیش‌روی «مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه» را بردارد، بلکه بر پیچیدگی‌های فراوان مذاکرات خواهد افزود.
گفتنی است پیش از این انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در سفر به تهران با باقری گفت‌وگو کرده بود. در این گفت‌وگوها توافق شد ادامه مذاکرات ایران و اروپا در بروکسل ادامه یابد.


با حکم آیت‌الله رئیسی
محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری شد

آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور طی حکمی محمدصادق خیاطیان را به‌عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرد.
به گزارش فارس،  مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری وظیفه تدوین، صورتبندی و ترویج گفتمان رئیس‌ جمهور، انجام تحقیقات درباره راهبردها و اولویت‌های ملی، تولید اندیشه و محتوای راهبردی مورد نیاز دولت در زمینه‌های سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی با استفاده از شبکه نخبگانی و اندیشگاهی  را برعهده دارد.
محمدصادق خیاطیان در حال حاضر در سمت رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند.
 وی همچنین عضویت هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و عضویت هیأت امنا و هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی را در کارنامه خود دارد. علی ربیعی در پی استعفای حسام‌الدین آشنا تاکنون ریاست این مرکز را عهده‌دار بود.
همچنین آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، طی حکمی سید محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس را به سمت «عضو هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7756/2/590083/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها