دیگه چه خبر؟


استقبال لبنان از گفت‌و‌گوهای تهران- ریاض

   خبر اول اینکه، وزیر امور خارجه لبنان با تأکید بر اینکه روابط این کشور با ایران بسیار خوب است، گفت که موفقیت مذاکرات هسته‌ای بر منطقه از جمله لبنان تأثیر می‌گذارد. به‌گزارش ایسنا به‌نقل از النشره، عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به روابط لبنان با جمهوری اسلامی گفت: لبنان روابط بسیار خوبی با ایران دارد و ما همواره تلاش می‌کنیم که این روابط را مستحکم‌تر کنیم. سخنان امیرعبداللهیان، بیانگر سیاست ایران از تریبون وزارت امور خارجه در قبال لبنان است. ما افتخار می‌کنیم که تریبونی برای همه هستیم، اگر یک وزیر امریکایی یا سعودی هم به‌سمت ما بیاید خوش‌آمد می‌گوییم. او با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و نیز رایزنی‌های اخیر میان مقامات کشورمان با عربستان سعودی گفت: مذاکرات هسته‌ای بر منطقه و لبنان تأثیر می‌گذارد. مذاکرات ایران و عربستان نیز یقیناً تأثیر مثبتی بر لبنان خواهد داشت. بوحبیب درباره روابط لبنان و عربستان سعودی نیز گفت: عربستان روابط خود با لبنان را یک رابطه منطقه‌ای می‌داند و من آماده سفر به این کشور در هر زمانی هستم اما ترفندی در کار نیست. او همچنین گفت اگر ضرورت ایجاب کند به سوریه نیز سفر خواهد کرد و شخصاً مشکلی با آن ندارد.

تشکیل هیأت ویژه برای بررسی ابعاد پرونده موسوم به سرقت بادام هندی

  خبر دیگر اینکه، مرکز رسانه قوه قضائیه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای بررسی حکم صادر شده در پرونده موسوم به سرقت بادام هندی و موضوع عدم تناسب مجازات تعیین شده با جرم رخ داده، هیأت ویژه‌ای در دادگستری استان قم تشکیل شده است. در این اطلاعیه آمده است: رئیس کل دادگستری استان قم به محض اطلاع از صدور حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری و 40 ضربه شلاق برای فردی که بادام هندی را از مغازه‌ای به سرقت برده است، دستور تشکیل هیأت ویژه‌ای را داده تا مسأله را از جنبه‌های مختلف بررسی نمایند. این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به ابعاد مختلف پرونده و اینکه فرد مذکور در سال ۹۸ نیز به جرم سرقت، محکومیت یک سال حبس را داشته که به واسطه بازگرداندن مال سرقتی اجرای حکم او تعلیق گردیده، هیأتی ویژه مأمور شده موضوع را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد. در ادامه اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضائیه آمده است: با توجه به لزوم تناسب بین جرم و مجازات و ابعاد حقوقی این پرونده هیأت مذکور تلاش خواهد کرد تا از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تقلیل مجازات و کمک به محکوم این پرونده استفاده شود. اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرده، رئیس عدلیه در طول ۳ ماه گذشته مکرراً درخصوص لزوم توجه به تناسب احکام صادر شده با میزان جرم رخ داده نکاتی را متذکر شده‌اند و این مسأله جزو سیاست‌های اصلی دوران تحول و تعالی قوه قضائیه محسوب می‌شود.

شناسایی بیش از ۴۲ هزار بازی قمار آنلاین در مهرماه امسال

  با خبر شدیم که، دادستان کل کشور با بیان اینکه در مهرماه امسال ۴۲ هزار و ۵۰۰ بازی قمار آنلاین شناسایی شده‌ است، گفت: برای ۲۶ هزار و ۸۰۰ مورد از این بازی‌ها پیام هشدار ارسال شده که این پیام‌ها می‌تواند نسبتاً مؤثر باشد. به‌گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، تعداد ۱۴ هزار و ۶۹۰ شماره تلفنی که از سوی این بازی‌های قمار آنلاین به بانک‌ها داده شده، شماره تلفن‌های نامعتبر است. دادستان کل کشور همچنین بر ضرورت برخورد قاطع و بازدارنده دادستان‌ها با متخلفان و متهمان بازی‌های قمار آنلاین تأکید کرد.

عراق به ایرانی‌ها روادید فرودگاهی می‌دهد

  خبر رسیده که،  وزارت کشور عراق اعلام کرد به شهروندان ایرانی روادید فرودگاهی می‌دهد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از بغداد‎؛ وزارت کشور عراق با صدور بخشنامه‌ای به اداره ثبت احوال و گذرنامه این کشور از دستور صدور روادید فرودگاهی به شهروندان ایرانی خبر داد. در بخشنامه‌ وزارت کشور عراق آمده است: با توجه به مصوبه‌ دولت عراق، دادن روادید یک ماهه‌ قابل تمدید به شهروندان ایرانی که از مسیر هوایی وارد عراق می‌شوند در مرحله‌ اجرا قرار گرفت.

گروسی ماشین پرونده‌سازی امریکایی‌هاست

  دست آخر اینکه، فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره سفر گروسی به ایران گفت: او از همان روز اول انتخاب نماینده انحصاری پرونده‌سازی علیه ایران بوده است. آژانس به تأسیساتی که به‌عنوان سایت هسته‌ای از سوی ایران معرفی‌ شده است، بازدیدهای دوره‌ای و سرزده دارد. مدل بازدیدها، بستگی به نوع فعالیت‌های آن سایت دارد و نوع بازدید نیز بر طبق NPT صورت می‌پذیرد.
این نماینده مجلس در گفت‌وگو با مشرق افزود: آژانس در آخرین مجادلات ادعا می‌کند که می‌خواهد از وضعیت دوربین‌های خود در سایت تسا مطلع شود؛ این سایت هسته‌ای توسط عوامل مزدور دشمن آسیب جزئی دیده است. ما می‌گوییم باید موارد امنیتی برطرف گردد تا بازرسی‌ها به روال عادی برقرار شود؛ پرونده‌های گذشته نشان داده که حتی اگر آژانس به‌قصد جاسوسی نیز وارد نشود، جزئیات اطلاعات را در اختیار دشمن قرار داده و باعث تحرک آن  می‌شود، ازاین‌رو تصمیم‌گیری درباره سرنوشت این دوربین‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و ما باید تصمیم بگیریم که سطح دسترسی را در چه حدی تعیین کنیم. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی درباره درخواست دیدار گروسی با رئیسی گفت: مدیرکل آژانس مأموریت گفت‌وگوی سیاسی ندارد و آژانس یک سازمان تخصصی است. درخواست گروسی برای دیدار با رئیس ‌جمهوری کشورمان در حیطه خواسته‌های او نیست؛ گروسی درنهایت می‌تواند با رئیس سازمان انرژی اتمی و همتایان خود دیدار کند؛ هدف مدیرکل آژانس از ارائه چنین درخواست‌های نامعقول بالا بردن سطح تماس برای بهره‌برداری سیاسی است. تجربه به ما نشان داده است که آنها پس از بازدید از ایران معمولاً برای خوشایند کشورهای دیگر حرف‌هایی می‌زنند. وی ادامه داد: ما باید منافع خودمان و مصلحت خود را در ارتباط خارجی در نظر بگیریم و انتظار نداشته باشیم که آنها با ما دوستی داشته باشند، باید مطابق مصوبه مجلس (قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها) برخورد کنیم، یعنی نباید دسترسی بیش از آنکه مجلس اجازه داده است را به بازرسان آژانس بدهیم، مگر آنکه توافق جدیدی با آنها صورت بپذیرد. یعنی اگر غربی‌ها به تعهدات برجامی عمل کنند، ما هم به تعهدات گذشته برگردیم، در غیر این صورت آنها حق بهره‌برداری از دوربین‌های غیر از پادمان را نخواهند داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7756/3/590088/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها