اخبــــــار


«محمدرضا فرزین» مدیرعامل بانک ملی ایران شد

گروه اقتصادی: سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمدرضا فرزین را به‌مدت دو سال به‌عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران منصوب کرد. در این حکم بر لزوم سودآور ساختن بانک و پیگیری برای افزایش کفایت سرمایه به سطح استانداردهای مطلوب نظارتی تا پایان سال 1401، افزایش سریع حجم عملیات ارزی بانک حداقل به میزان صددرصد نسبت به سال قبل، خروج از بنگاهداری غیرضرور و واگذاری حداقل 50 درصد از ارزش سرمایه‌گذاری بانک در شرکت‌های فرعی تا پایان سال آینده در کنار فروش اموال مازاد بانک تأکید شده است. هدایت اعتبارات به سمت بخش‌های مولد اقتصاد متناسب با اولویت‌های توسعه‌ای کشور و ممنوعیت اعتباردهی به فعالیت‌های سوداگری، استقرار کامل حاکمیت شرکتی و رعایت استانداردهای نظارتی و کنترل ریسک به منظور افزایش استحکام مالی بانک همزمان با استقرار کامل نظام اعتبارسنجی و رتبه‌بندی و بهداشت اعتباری از دیگر خواسته‌های وزیر اقتصاد از مدیرعامل جدید بانک ملی ایران است. در حکم انتصاب فرزین همچنین بر لزوم رعایت کامل مصوبات شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سپرده‌ها و تسهیلات، توجه بیش از پیش به جوانگرایی و پرورش استعدادها به منظور جانشین پروری، شفافیت و تبادل قراردادهای منعقده میان بانک و مشتری و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تملیکی تأکید شده است. لزوم گسترش انواع تسهیلات خرد و کارت‌های اعتباری با توجه به رتبه اعتباری یا حداقل وثیقه همراه با رعایت انضباط بودجه‌ای و مدیریت هزینه‌ها از دیگر بندهای متن حکم انتصاب مدیرعامل جدید بانک ملی ایران است. دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و مدیرعامل صندوق توسعه ملی از سوابق فرزین در دوران دولت های نهم و دهم بوده است. فرزین از آذر ماه سال 98 تا قبل از انتصاب به مدیرعاملی بانک ملی ایران، مدیرعامل بانک کارآفرین بود.

واردات 125 هزارتن گوشت مرغ با ارز ترجیحی

معاون اول رئیس جمهوری اصلاحیه مصوبه مربوط به واردات گوشت مرغ با ارز ترجیحی را ابلاغ کرد. بر اساس این اصلاحیه وزارت جهاد کشاورزی برای ترمیم ذخایر راهبردی و تنظیم بازار گوشت سفید از طریق شرکت‌های مباشر دولتی و غیر دولتی نسبت به واردات ۱۲۵ هزار تن گوشت مرغ با ارز ترجیحی اقدام کند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، با امضای محمد مخبر مصوبه مربوط به واردات گوشت مرغ با ارز ترجیحی اصلاح و ابلاغ شد.هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی، مصوبه مربوط به واردات گوشت مرغ با ارز ترجیحی را اصلاح کرده است.
به موجب این اصلاحیه، وزارت جهاد کشاورزی مجاز است به منظور ترمیم ذخایر راهبردی و تنظیم بازار گوشت سفید کشور، از طریق شرکت‌های مباشر دولتی و غیردولتی، نسبت به واردات ۱۲۵ هزار تن گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی (۰۰۰/42 ریالی) و همچنین افزایش واردات تخم‌مرغ به ماهانه ۱۵ هزار تن به تناسب نیاز جامعه و بازار تا پایان سال ۱۴۰۰ با رعایت جزء (۳) بند (ب) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از سرجمع اعتبارات ارز ترجیحی متعلق به این وزارتخانه اقدام کند.همچنین تعرفه واردات مرغ قطعه‌بندی شده موضوع این تصویب‌نامه ۴ درصد تعیین می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7756/6/590103/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها