استاندار تهران خبر داد

تصمیم‌گیری در مورد محدودیت تردد شبانه در همین هفته


استاندار تهران گفت: فعلاً تصمیمی برای حذف محدودیت شبانه نداریم؛ اما این موضوع در دست بررسی است.
به گزارش ایسنا، محسن منصوری در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در تشریح احتمال تغییر در اعمال محدودیت تردد شبانه در تهران گفت: برداشتن محدودیت‌ها بستگی به شرایط کرونا ویروس دارد؛ درباره محدودیت تردد شبانه هفته گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا صحبت شد و نظراتی مطرح شد ان‌شاءالله این هفته تصمیم‌گیری خواهد شد.
 استاندار تهران با تأکید بر اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی در مرحله قبل مؤثر بوده و میزان فوتی و بستری‌ها را کاهش داده بود، گفت: اگر در تهران کرونا ویروس خوب مدیریت شود در کل کشور این اتفاق رخ خواهد داد.
وی افزود: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری نگرانی‌هایی مطرح شد که اگر آینده‌نگری و تدبیر لازم را نداشته باشیم باید منتظر بروز موج ششم باشیم؛ لذا باید برخوردی فعال با این بیماری داشته باشیم بی‌تردید برخورد منفعل آن ضرورت برگزاری جلسات را زیر سؤال می‌برد.
استاندار تهران تأکید کرد: بیشترین تراکم و سفر در تهران وجود دارد؛ لذا اگر کرونا ویروس در این استان کنترل شود در کل کشور امکان کنترل وجود دارد؛ در غیر این صورت ممکن در کل کشور شاهد موج ششم باشیم.

۷۷ درصد تهرانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند
استاندار تهران همچنین با اشاره به اینکه ۷۷ درصد تهرانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: هدف گذاری اولیه واکسیناسیون در استان تهران ۸۵ درصد است که آمار قابل قبولی است و باید ارتقا داده شود، چرا که هدف گذاری اولیه واکسیناسیون ۸۵ درصدی است.
او ادامه داد: وضعیت عمومی استان در مدیریت کرونا خوب و قدری رو به نزول است؛ البته باید هوشیار بود و غفلت نکنیم تا دچار پیک ششم نشویم.

زالی: طرح محدودیت تردد شبانه اثربخشی ندارد
فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران: طرح ممنوعیت تردد شبانه کاربرد و اثربخشی ندارد.
دکتر زالی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران افزود: این طرح به اقتضای شرایطی که در این دوره داشتیم، تصمیم‌گیری شد و اکنون الگوی تهران کاملاً متفاوت است و عمده تجمع‌ها در طول روز انجام می‌شود.وی افزود: اکنون به‌دلیل طولانی شدن شب تردد شبانه، افزایش یافته است ضمن اینکه از نظر کنترل بیماری تردد شبانه خیلی کاربردی ندارد و البته حجم زیادی از تلاش‌های کادر نیروی انتظامی هم به کنترل این موضوع اختصاص پیدا کرده است.
زالی گفت: بنابراین با توجه به اینکه این طرح اثربخشی و کاربردی لازم را ندارد پیشنهاد ما این است که حذف شود، اما اگر بعد مواردی پیش آمد به‌صورت موردی می‌توان دوباره اعمال محدودیت کرد و اعمال محدودیت به‌صورت پیوسته و مستمر ضرورتی ندارد.
او تأکید کرد: البته بیان رسانه‌ای آن بسیار مهم است که تبیین شود، چون این طرح اثربخشی ندارد، برداشته شود و از آن برداشت عادی انگاری نشود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7756/7/590107/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها