ایران در ایران


روایت‌های متناقض درباره دلایل تعطیلی تنها کارخانه شیر ایلام

ایلام - تنها کارخانه شیر ایلام در حالی تعطیل شد که صحبت‌های افراد نزدیک به مدیرعامل کارخانه و مسئولان صنعت و معدن متناقض با یکدیگر است.
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما بر اساس اطلاعات کسب شده تنها کارخانه شیر ایلام به‌علت همراهی نکردن مسئولان استانی در پرداخت تسهیلات برای تعمیر دستگاه‌های این واحد تولیدی تعطیل شده است.
بر اساس این اطلاعات، یکی از دستگاه‌های اصلی این واحد تولیدی نیاز به تعمیرات داشته است، اما به‌علت اینکه مسئولان استانی برای تعمیر این دستگاه هیچگونه همراهی با مدیرعامل کارخانه نکرده‌اند صاحب این واحد تولیدی آن را تعطیل کرده است.
گفته می‌شود مدیرعامل این کارخانه یکی از دستگاه‌های اصلی این واحد را بنا بر وعده همراهی مسئولان استانی برای پرداخت وام خریداری، اما پس از همراهی نکردن مسئولان، این دستگاه را جابه‌جا کرده است.
شنیده‌ها حاکی است این کارخانه در طول سه سال گذشته تنها یک روز در هفته مبادرت به تولید دوغ کرده و در این مدت اسم کارخانه شیر را یدک کشیده است. بنابر اطلاعات دریافت شده این واحد تولیدی از خردادماه امسال به طور کامل تعطیل شده است.
اما مسئولان صنعت و معدن استان می‌گویند: علت اصلی تعطیلی این واحد تولیدی همکاری نکردن مجریان و مدیران این کارخانه برای ادامه فعالیت بوده است.
به‌گفته مسئولان صنعت و معدن استان با وجود آمادگی بانک ملی برای تأمین تسهیلات سرمایه در گردش، به علت عدم علاقه و عزم مدیران، شرکت از فعالیت باز مانده است.

ورود دوباره مازندران به وضعیت خطرناک

ساری - با نارنجی شدن وضعیت پنج شهرستان‌ مازندران، این استان دوباره به وضعیت خطرناک کرونایی برگشت.
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، بر اساس اعلام نرم افزار ماسک آخرین وضع رنگ‌بندی کرونایی کشور اعلام شد که تعداد شهرستان‌های قرمز کشور به ۲۲ شهرستان افزایش یافت. رنگ‌بندی جدید از روز چهارشنبه پنجم آبان اعمال می‌شود. علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، سرچهان (فارس)، آبیک (قزوین)، شهربابک (کرمان)، آشتیان و تفرش (مرکزی) و اردکان (یزد) هم در وضع قرمز قرار گرفتند.  بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ‌بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، از پنجم آبان در استان مازندران علاوه بر نور شهرستان‌های قائمشهر، جویبار، سوادکوه و تنکابن به وضعیت نارنجی در آمده‌اند و ۱۷ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار گرفتند.

آب چشمه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری برای نخستین بار خشک شد

شهرکرد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش شدید آبدهی چشمه کوهرنگ این استان، گفت: اکنون آبدهی چشمه ۴۰۰ لیتر برثانیه است که تمامی آن وارد خط انتقال آب به شهرکرد می‌شود و جریان چشمه به‌طور کامل خشک شده است. به‌ گزارش ایرنا، احمدرضا محمدی با بیان اینکه چشمه کوهرنگ ۶۰۰ لیتر بر ثانیه کسری آبدهی دارد، افزود: علاوه‌ بر ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آبدهی این چشمه که پیش از این در مسیر خود جاری می‌شد، ۲۰۰ لیتر بر ثانیه برداشت آب از چشمه که وارد خط انتقال آب می‌شود نیز کاهش یافته است. وی ادامه داد: خط انتقال آب از کوهرنگ به شهرکرد آب شرب پنج شهر و ۳۴ روستا را تأمین می‌کند که به سبب کاهش دبی چشمه و پیش‌بینی پاییز کم‌بارش، احتمال افت فشار یا کمبود منابع آب در این مناطق وجود دارد.
محمدی تصریح کرد: کاهش شدید آبدهی چشمه کوهرنگ در فصل پاییز نخستین باری است که رخ داده و تاکنون بی‌سابقه بوده از همین رو نگران‌کننده است و مدیریت بیش از پیش منابع آب را از سوی مردم می‌طلبد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تأمین آب شرب در استان با کسری ۱۳ میلیون مترمکعبی روبه‌رو است، افزود: نیاز آبی استان بیش از ۹۰ میلیون مترمکعب است که بر اساس ظرفیت‌های موجود ۷۸ میلیون مترمکعب آب استحصال می‌شود.

دستور دادستان کرمانشاه برای نابودی سبزیجات آلوده به فاضلاب

کرمانشاه - دادستان کرمانشاه با اشاره به تخلف برخی کشاورزان در استفاده از فاضلاب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خواستار امحای سبزیجات آلوده به فاضلاب شد و گفت: استفاده از فاضلاب در زمین‌های کشاورزی تبعات سوء بهداشتی و با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد.
روابط عمومی دادستانی کرمانشاه به نقل از «شهرام کرمی» در نشست شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال، افزود: برای پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها برای مصرف‌کنندگان و در راستای قانون مجازات اسلامی به منظور مقابله با هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی و قانون آیین دادرسی کیفری در راستای صیانت از حقوق عامه، باید به قید فوریت و ظرف ۴۸ ساعت آینده گشت مشترکی تشکیل شود تا نسبت به امحای مستمر کشت‌های سبزیجات و صیفی جات آلوده به فاضلاب اقدام کند.
دادستان کرمانشاه اضافه کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه درگیری و بروز مشکلات برای امحای کشت‌های سبزیجات و صیفی جات آلوده به فاضلاب، فرماندهی انتظامی شهرستان، پشتیبانی انتظامی قاطع به‌وجود آورده تا در صورت بروز هرگونه مقاومت از سوی افراد خاطی برخورد قانونی لازم را انجام دهند.







آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7756/12/590116/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها