به مناسبت روز جهانی انیمیشن برگزار می‌شود


مریم سادات گوشه
خبرنگار
سمپوزیوم آنلاین «انیمیشــن جهانی و جهان انیمیشن» برای نخستین بار بمدت سه روز به مناسبت روز جهانی انیمیشن از پنجم تا هفتم آبان ماه به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره برگزار می‌شود. روز جهانی انیمیشن 28 اکتبر مصادف با 6 آبان ماه است و قرار است به قول دبیر این سمپوزیوم 14 ستاره عرصه انیمیشن که از بهترین استادان این رشته هستند، نشست های تخصصی برگزار کنند. همچنین همزمان نمایشگاهی از آثار تجسمی استادان گروه آموزشی کارشناسی ارشد انیمیشن دانشکده هنر دانشگاه سوره، برپا خواهد شد.
دکتر کیارش زندی مدیرگروه آموزشی کارشناسی ارشد انیمیشن و استادیار دانشکده هنر دانشگاه سوره، که دبیر این نشست‌های تخصصی است؛ درباره هدف برگزاری این سمپوزیوم به «ایران» می‌گوید:«دانشکده هنر دانشگاه سوره از دوران پیش از کرونا همواره در فعالیت های فرهنگی پیشتاز بوده است.بویژه در رشته انیمیشن که 10 سال است برگزار می‌شود. ما سه دوره جشنواره بانگ پویایی را داشتیم که به‌صورت ملی برگزارشد و دوره سوم آن بسیار باشکوه بود و با پیام معاون وزیرعلوم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد. در دوران کرونا با اینکه دانشگاه سوره زیر ساخت آموزش از راه دور را نداشت، اما خیلی سریع سعی کردیم به سمت آموزش آنلاین حرکت کنیم و مطابق استانداردهای جهانی پیش رویم که بخش آموزش آسیب نبیند و در کنار آن وقتی پلتفرم آموزش آنلاین آماده شد و سامانه سیباد دانشگاه سوره فعالیتش را آغاز کرد، یکسری جریانات پژوهشی و فرهنگی متعدد و مختلف برگزار شد. از هفته پژوهش گرفته تا دیگر آموزش‌های تحصیلات تکمیلی تا همایش‌هایی که تا به امروز داشتیم.» او درباره برگزاری سمپوزیوم‌ها‌ی این دانشگاه تصریح کرد:«یکسری سمپوزیوم هم قرار شد که گروه‌های آموزشی برگزار کنند. اولین آن را گروه ادبیات نمایشی و تئاتر برگزار کردند و دومین سمپوزیوم را گروه انیمیشن برگزار خواهند کرد که مصادف با روز جهانی انیمیشن است.»
زندی درباره سمپوزیوم آنلاین «انیمیشن جهانی و جهان انیمیشن» می‌گوید: «با 14 ستاره عرصه‌های تولید، آموزش و هنر انیمیشن در داخل و خارج این سمپوزیوم سه روزه را برگزار می‌کنیم. ما استاد مهرداد ایسوندی را داریم که چندین سال است که به‌عنوان کارگردان هنری والت دیزنی کار می‌کند و استادان دانشگاه‌های هنر، تهران و تربیت مدرس ومدیران ارشد کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و نیز مرکز پویا نمایی صبا در کنار ما هستند و با فضای موجود کرونایی محیط های آموزشی این روز را با شکوه برگزار خواهند کرد.»
او با اشاره به نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان واستادان انیمیشن دانشکده هنر دانشگاه سوره تصریح کرد:«بازدید از این نمایشگاه برای عموم  آزاد است. این نمایشگاه در نگارخانه آیه واقع در ساختمان اصلی دانشگاه سوره برگزار می‌شود وآثاری از استاد علیرضا کاویان راد، فرشاد عسکری‌کیا، جمال رحمتی، حسام مخبر، مهدی خرمیان، رضا بهمنی، شهرام خوارزمی و سعادت رحیم‌زاده و بنده که دروس کارگاهی انیمیشن را برعهده داریم و با توانمندی دست این هنرمندان، این سمپوزیوم را تکمیل خواهیم کرد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7756/15/590130/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها