نقشه‌کشی «بن سلمان» برای قتل «ملک عبدالله»



گروه جهان/ سه سال بعد از قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد پادشاهی ریاض در کنسولگری عربستان در استانبول، نام «محمد بن سلمان» یک بار دیگر با کلمه «قتل» پیوند خورد و یک مقام ارشد امنیتی سابق عربستان مدعی شد، ولیعهد این کشور زمانی نقشه قتل «ملک عبدالله» پادشاه وقت را در سر داشته است.
به گزارش روزنامه بریتانیایی «گاردین»، «سعد الجابری»، که از مشاوران نزدیک به «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان بوده، سال 2017 بعد از دستگیری «نایف» از عربستان گریخت و اکنون در کانادا زندگی می‌کند.
او در مصاحبه‌ای با برنامه «60 دقیقه» شبکه خبری «سی بی اس»، مدعی شد: «در جریان دیداری که بن سلمان با نایف در سال 2014 داشت، شنیدم که به نایف گفت که می‌خواهم یک حلقه سمی از روسیه بیاورم و به دست کنم و بعد کافی است با ملک عبدالله دست دهم و دیگر کار تمام شود.» «الجابری» تأکید کرد هدف ولیعهد کنونی عربستان بر تخت نشاندن پدرش بود. وی همچنین با تأکید بر اینکه ویدیویی از این دیدار در اختیار دارد، تأکید کرد اگر روزی برایش اتفاقی افتد، این ویدیو منتشر خواهد شد.
«الجابری» سپس از فشارهای «محمد بن سلمان» بر خود سخن گفت و مدعی شد که ریاض به دلیل اطلاعات فراوانی که وی در دست دارد، نقشه قتل او را نیز همچون «خاشقجی» داشته است. ادعایی که پیش‌تر جزئیات آن را در اختیار کانادا و امریکا قرار داده بود ولی برای اولین بار بود که شخصاً در یک رسانه بیان می‌کرد.
گفت: «می‌دانم بن سلمان روزی مرا خواهد کشت، زیرا او تا زمانی که مرا مرده نبیند راحت نمی‌شود.»
«الجابری» در این مصاحبه همچنین خبر داد که حاکمیت عربستان دو فرزند وی، «سارا» و «عمر» را بازداشت کرده تا از آنان به عنوان ابزاری برای بازگرداندن او به عربستان و از بین بردنش استفاده کند. از همین رو به نظر می‌رسد وی در تلاش است به وسیله این مصاحبه حاشیه امنیتی برای خود و خانواده‌اش ایجاد کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7757/4/590187/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها