اخبــــار


معاون سیاسی وزارت کشور:
استانداران نظامی کمتر از انگشتان یک دست هستند

محمدباقر خرمشاد، معاون سیاسی وزارت کشور درباره روند انتخاب استانداران گفت: وزارت کشور تلاش کرد که کمتر از انگشتان یکدست، استانداران از میان نظامیان باشند. او اضافه کرد: تقریباً در همه فهرست ارسالی از سوی گروه‌های مرجع سیاسی، حداقل یک نظامی برای احراز  پست استانداری معرفی‌شده بود. شاید به این دلیل که وزیر محترم کشور خود زمانی وزیر دفاع بوده‌است. خرمشاد همچنین تأکید کرد: بنا شده بود که حتماً از استانداران موفق در دولت قبل که منشأ خدمات بوده‌اند هم استفاده شود. همچنین قرار بر این بود که استانداران منتخب از نمایندگان موجود در مجلس شورای اسلامی نباشند.
خرمشاد در گفت‌وگو با ایرنا گفت: فرایند انتخاب استانداران مثل بسیاری دیگر از فرایندهای سیاسی یک معادله چند متغیری چند مجهولی است. به ‌گونه‌ای که مثلاً از یک‌سو باید شاخصه‌های مورد نظر و مورد تأکید دولت مردمی و انقلابی سیزدهم نظیر سلامت اقتصادی، عقلانیت انقلابی، کارآمدی، قانون‌مداری، پیگیری پیشرفت اقتصادی استان‌، ارتقای مشارکت مردمی همه‌جانبه در استان و فعال‌سازی ظرفیت‌های آن، مردم‌داری، پرتحرکی و... مورد توجه قرار بگیرد و از سوی دیگر به جوان‌گرایی وعده‌ داده ‌شده در کنار بهره‌گیری از تجربه انباشته شده‌ 40 ‌ساله نیروهای مجرب توجه شود. به این امر باید پیشنهادهای گروه‌های مرجع سیاسی و نخبگان اجتماعی گوناگون همسو با گفتمان دولت سیزدهم را نیز افزود که هر کدام نامزدهای متعددی را برای استان‌های مختلف برای نشستن بر کرسی استانداری معرفی می‌کردند که از جمله آن‌ها مجمع نمایندگان استان‌ها در مجلس شورای اسلامی بوده ‌است.


معاون اول رئیس جمهوری:
دستگاه‌های اجرایی مصوبات سفرهای استانی را تا اجرای کامل دنبال کنند

معاون اول رئیس جمهوری از دستگاه‌های اجرایی خواست تعهدات خود را با جدیت و تا اجرای کامل مصوبات سفرهای استانی پیگیری کنند تا شاهد رضایتمندی جامعه و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، محمد مخبر این مطلب را در جلسه هماهنگی سفر استانی رئیس جمهوری به استان سمنان مطرح کرد که روز گذشته به ریاست او برگزار شد.
مخبر با تأکید بر لزوم اجرای کامل و دقیق وعده‌ها و مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری، گفت: دستگاه‌های اجرایی فقط پیشنهاداتی را مطرح کنند که از اجرای کامل آن مطابق با برنامه زمانبندی اطمینان داشته باشند. معاون اول رئیس جمهوری همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست تعهدات خود را با جدیت و تا اجرای کامل مصوبات سفرهای استانی پیگیری کنند تا شاهد رضایتمندی جامعه و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم باشیم.
در این جلسه که در آستانه نهمین سفر استانی رئیس جمهوری و با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، ورزش و جوانان، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استاندار سمنان، معاون اجرایی رئیس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برگزار شد، توافقات و هماهنگی‌های لازم درباره طرح‌های اولویت‌دار استان سمنان مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

توافق وزرای خارجه ایران و بلاروس برای کمک به اتباع ایرانی گرفتار در منطقه

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلاروس برای ادامه رایزنی تا تعیین سرنوشت و کمک به اتباع ایرانی گرفتار در منطقه مرزی توافق کردند. به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان عصر دیروز در تماس تلفنی با «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس درباره وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در منطقه‌مرزی بلاروس و لیتوانی به بحث و رایزنی پرداخت.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت این اتباع ایرانی نگرانی جدی دارد، همکاری انسان‌دوستانه مقامات کنسولی و مرزبانی بلاروس جهت یافتن و ارائه‌های کمک‌های درمانی به این افراد و تسهیل دسترسی سفارت ایران به آنان جهت بازگشت آنها به ایران را خواستار شد. او با بیان اینکه اخبار نگران‌کننده‌ای از وضعیت این افراد در فضای مجازی منتشر شده است، همکاری حداکثری بلاروس خصوصاً مرزبانی این کشور برای کمک به آنها را خواستار شد. ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس نیز در این تماس با ارائه گزارشی از اقدامات وزارت خارجه این کشور جهت شناسایی و یافتن این افراد، بر آمادگی جدی مینسک جهت مساعدت حداکثری در این زمینه و ادامه تماس نزدیک با سفارت ایران تأکید کرد. وزیر خارجه بلاروس با بیان اینکه لازم است اطلاعات بیشتری در خصوص موقعیت مکانی این افراد به دست بیاید، اطمینان داد که بلافاصله و به فوریت مجدداً در این خصوص از مراجع ذی‌ربط استعلام نماید. در این تماس طرفین در خصوص ادامه رایزنی تا تعیین سرنوشت و کمک به اتباع ایرانی گرفتار در منطقه مرزی، توافق کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7757/2/590232/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها