وزیر راه: «قرارگاه بی‌اثر کردن تحریم‌ها» در کشور ایجاد کنیم



رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعاملان سابق و جدید سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وقتی وارد وزارت نفت شدم، تحریم‌های نفتی تازه شروع شده بود و مسئولان نگران شرایط تحریم بودند.
وقتی رئیس جمهور وقت امریکا تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد گفت «تحریم‌های فلج‌کننده‌ای برای ایران تصویب کرده‌ایم.» نگرانی‌هایی ایجاد شد چرا که هنوز راه‌های دور زدن تحریم‌ها را در آن زمان بخوبی نمی‌شناختیم و نگران بودیم که حتی «حصر دریایی» در کشور رخ دهد؛ هر چند راهکار لازم را هم پیش‌بینی کرده بودیم.
به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر هوشمندی و به‌کارگیری سازوکارهای مناسب نبود، تحریم‌ها می‌توانست یک دغدغه جدی برای کشور ایجاد کند اما امروز در شرایطی هستیم که سازمان بنادر کشور تقریباً توانسته از موضوع تحریم‌ها بخوبی عبور کند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اما درخصوص تحریم‌ها دو موضوع را باید در نظر داشت.
 یکی مقابله با تحریم است که به عنوان یک روش تاکتیکی که عبور از تحریم‌ نام دارد، همواره باید ادامه داشته باشد. اما کار مهم و اساسی‌تر، «بی‌اثر کردن تحریم‌ها» است. به این معنی که نیازمندی‌هایمان را در داخل کشور تأمین کنیم. معتقدم این ظرفیت در کشور وجود دارد و برای حل مشکل اساسی تحریم باید «قرارگاه بی‌اثر کردن تحریم‌ها» در کشور ایجاد شود.
قاسمی گفت: در روزهای سخت تحریم‌ها که در وزارت نفت بودم، بسیاری از کالاها وارداتی بود و هر روز جدولی به من داده می‌شد که در آن نوشته بود فلان کالای وارداتی تا سه ماه بیشتر در انبارها نیست. اما هیچ‌کدام از این نگرانی‌ها اتفاق نیفتاد که به دلیل توانمندی موجود در کشور است. اعتقاد دارم و به این نتیجه رسیده‌ام که در سازمان بنادر هم این توانمندی وجود دارد و قرارگاه بی‌اثر کردن تحریم‌ها باید در دستور کار مدیر جدید قرار گیرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7762/2/590636/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها