اخبـــــار


رئیسی: توجه به معیشت مردم اولویت دولت است

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ضرورت «ایجاد انسجام و پیوستگی بین شبکه تأمین و توزیع مواد غذایی و کالاهای اساسی» و«بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها از جمله اتحادیه‌ها و اصناف برای اعمال نظارت سازمانی بر این شبکه» تأکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: خدمت به مردم، گره‌گشایی از مشکلات و توجه به معیشت و سفره مردم، اولویت اصلی دولت است و به هیچ عنوان نباید در این زمینه غفلت و سهل‌انگاری شود. در این جلسه گزارش برخی از سیاست‌ها و برنامه‌های تنظیم بازار و راهکارهای شناسایی مؤدیان مالیاتی جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.همچنین با هدف تحقق عدالت مالیاتی پیشنهاد اعمال اصلاحاتی در قانون مالیات‌های مستقیم مطرح و موضوع برای طی فرایندهای قانونی به تصویب اعضا رسید.

 اسلامی دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب شد

محسن اسلامی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور از انتخاب ترکیب هیأت نظارت بر فعالیت احزاب خبر داد و گفت: با رأی همکارانم در وزارت کشور من به عنوان دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب انتخاب شدم.به گزارش ایرنا، به گفته اسلامی در جلسه نهم کمیسیون ماده ده احزاب همچنین مالک شریعتی نیاسر به نمایندگی از قوه مقننه،  محمد عباسی نماینده رئیس قوه قضائیه و دبیر کمیسیون ماده احزاب به عنوان ترکیب هیأت نظارت بر فعالیت احزاب انتخاب شدند.

 رفع محاصره، مقدمه حل‌ و فصل بحران یمن است

«هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر کرده است با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی ملاقات و پیرامون مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن و آخرین تحولات آن به بحث و گفت‌وگو پرداخت. به گزارش ایسنا، در این دیدار، مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به اینکه تصمیم گیرنده نهایی در مورد سرنوشت یمن، مردم این کشورهستند، رفع محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران یمن عنوان کرد. خاجی حمایت جمهوری اسلامی ایران را از هرگونه تلاش عادلانه سازمان ملل در حل بحران یمن اعلام نمود.نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تأیید اینکه مردم یمن تصمیم گیرندگان نهایی خواهند بود، نقش کشورهای منطقه را برای حمایت از فرایند صلح بسیار مهم ارزیابی کرد و در این زمینه حمایت جمهوری اسلامی ایران  را مهم دانست.

خط لوله «تاپی» تهدیدی در زمینه انرژی برای ایران است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران می‌تواند با به‌کارگیری اهرم مذاکرات و چانه‌زنی مانع تکمیل خط لوله «تاپی» شود، بر ضرورت به‌کارگیری دیپلماسی اقتصادی و سیاسی در منطقه تأکید کرد. فریدون عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره چراغ سبز افغانستان به ترکمنستان برای عبور خط لوله گازی تاپی از این کشور، گفت: خط لوله تاپی که از ترکمنستان آغاز و از افغانستان و پاکستان می‌گذرد تا به هند برسد، می‌تواند تهدیدی بزرگ در زمینه انرژی برای ایران در منطقه باشد لذا درصورت تکمیل، موقعیت ایران در منطقه از وجه اقتصادی تنزل پیدا می‌کند و سبب می‌شود امریکا برای دستیابی به اهداف خود -که انزوای ایران و ایجاد یک مسیر جایگزین در حوزه گاز به جای ایران و روسیه است- موفق شود. رئیس سابق کمیسیون انرژی مجلس افزود: متأسفانه نداشتن تحلیل و استراتژی نسبت به تحولات منطقه در دولت قبل سبب شد که کشور امروز با چنین تهدیدهایی روبه‌رو شود. وی ادامه داد: ایران باید پیش از این گاز ترکمنستان را -که خط لوله آن نیز در کشور وجود دارد- وصل می‌کرد و حتی یک سرویس ترانزیتی از خلیج‌ فارس به آن‎ها می‌داد چراکه وابستگی بیشتر ترکمن‌ها به ایران را به همراه داشت.عباسی با بیان اینکه به‌ یقین کشورهایی که تأثیرگذاری بیشتری در منطقه دارند در حوزه اقتصادی نیز بهره بیشتری خواهند برد، گفت: با وجود این ایران هنوز فرصت را از دست نداده چراکه درصورت اصلاح روابط و حفظ امنیت سرمایه‌گذاری، کشورهای همسایه به ایران رغبت نشان خواهند داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7762/2/590637/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها