دیگه چه خبر


بازداشت دو مدیر سابق بانکی

   خبر اول اینکه،  دادستان تهران از بازداشت دو مدیر سابق یکی از بانک‌ها خبر داد. به گزارش ایرنا علی القاصی مهر گفت: این بانک از طریق ادغام با مؤسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتباری دیگر تشکیل شده که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتبار به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.وی افزود: دو نفر از مدیران سابق این بانک در حال حاضر بازداشت هستند و در ارزیابی فقط ۶ فقره پلاک ثبتی، رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال ارزیابی غیرواقعی صورت گرفته است. القاصی مهر به خرید و فروش ارز سهمیه‌ای اشخاص اشاره کرد و با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این زمینه گفت: در این پرونده پنج متهم که از طریق کارت ملی حدود سه هزار نفر، چند میلیون دلار ارز از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند دستگیر شده‌اند.

اعتراف اسرائیل به شکست در جنگ سایبری

  خبر دیگر اینکه، شبکه المیادین در گزارشی با اشاره به حملات سایبری اخیر به رژیم صهیونیستی از جمله حمله هکرها به اطلاعات ارتش و شرکت‌های اینترنتی در چند روز گذشته، از اعتراف این رژیم به شکست در مقابل ایران خبر داده است. به‌ گزارش فارس، در بخشی از این گزارش به‌نقل از رسانه‌های اسرائیلی آمده که مقامات این رژیم هنوز نمی‌دانند که با جنگ سایبری در هفته‌های اخیر چگونه مقابله کنند. در همین رابطه «هرئل مناشری» یکی از مؤسسان بخش سایبری «شاباک»گفته، ایران با حملات سایبری دنبال وارد کردن خسارت به زیرساخت‌ها و بخش مالی رژیم اسرائیل ونیز جمع‌آوری اطلاعات است.کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی این حمله سایبری را خطرناک خواند و اعلام کرد، در پی این موضوع مشخص شد که شرکت‌های اسرائیلی نقطه ضعف دارند و قادر به دفاع از خود نیستند.

روایت رجانیوز از جلسه هیأت نظارت

  شنیدیم که، با پیگیری اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات، جلسه اضطراری این هیأت پس‌ از 10 سال و با موضوع رسیدگی به نقد رجانیوز پیرامون مواضع آیت‌الله صافی گلپایگانی تشکیل شد. به‌ گزارش رجانیوز، طی این جلسه پایگاه خبری رجانیوز تذکری کتبی با درج در پرونده دریافت کرد و پرونده این رسانه برای رسیدگی بیشتر به دادگاه ارسال شد. از شش عضو حاضر در جلسه آقایان حجت‌الاسلام محسن قمی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام جمشیدی نماینده حوزه علمیه، امیر قطبی نماینده رئیس قوه قضائیه و غفاری نماینده وزیر علوم به ارجاع پرونده به دادگاه رأی مثبت دادند. اسماعیلی وزیر ارشاد، پاک‌آئین نماینده مدیران مسئول مطبوعات و منتظری نماینده مجلس نیز دیگر اعضای هیأت نظارت هستند که در جلسه دیروز؛ منتظری حضور نداشت.آیت‌الله صافی گلپایگانی در واکنش به دستور دادستان کل کشور مبنی بر پیگیری موضوع، اعلام کردند که از هیچ فرد و نهادی شکایت ندارند.

تغییر مدیران شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما

  دست آخر اینکه،  معاون سیاسی سازمان صداوسیما با صدور احکامی جداگانه، مدیران شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما را تغییر داد.به گزارش فارس، حسن عابدینی در حکمی از سوی علیرضا خدابخشی به عنوان سرپرست خبرگزاری صدا و سیما منصوب شد.همچنین شهرام وثوقی‌راد در حکمی از سوی معاون سیاسی صدا و سیما به عنوان سرپرست شبکه خبر منصوب شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7762/3/590644/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها