اخبـــار


اپراتورها هویت صاحبان سیم کارت‌ها را شناسایی کنند

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: اپراتورهای تلفن همراه باید هویت صاحبان متقاضیان سیم کارت‌ها را به‌صورت کامل احراز کرده و آدرس دقیق پستی و اثر انگشت واضح از متقاضیان سیم کارت اخذ کنند.به‌گزارش ایرنا، علی دیزجی افزود: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار از سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه یا مجهول‌المالک به اشکال مختلف در بستر فضای مجازی سوء‌استفاده می‌کنند و تعداد زیادی از پرونده‌های محاکم قضایی مربوط به جرایم مرتبط با سوء‌استفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه است.وی در ادامه گفت: در خصوص اتباع بیگانه نیز باید ترتیبات خاصی علاوه بر موضوعات گفته شده رعایت شود تا امکان ارتکاب جرایم مرتبط از آنان نیز سلب شود.به‌گفته دیزجی یکی از مهم‌ترین راهبردهای مؤثر برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم فضای مجازی نیز آموزش و ارتقای آگاهی‌های عمومی شهروندان است.

۳۵۰ هزار کسب‌ و کار در بستر اینترنت فعال هستند

مدیر واحد پایش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از فعالیت ۳۵۰ هزار کسب و کار در بستر اینترنت خبر داد و گفت: این آمار کسب‌وکارهای فعال در بستر شبکه‌های اجتماعی را در بر نمی‌گیرد.
به‌گزارش ایرنا، فرانک ابوالمعصوم افزود: اکنون ضریب نفود اینترنت در کشور ۱۱۲ درصد است و از لحاظ کاربر اینترنت، دسترسی خوبی در کشور فراهم شده است.وی در ادامه گفت: با توجه به این‌که ضریب نفود شبکه‌های اجتماعی ۷۵ درصد است و ۵۴ میلیون کاربر شبکه اجتماعی وجود دارد تقریباً می‌توان گفت به همین میزان دسترسی به تلفن همراه هوشمند وجود دارد.
مدیر واحد پایش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: این مسأله می‌تواند به این نکته نیز صحه بگذارد که کاربران اینترنت اگرحداقل یک بار تجربه خرید اینترنتی داشته باشند، می‌توان آنها را به‌عنوان خریدار اینترنتی محاسبه کرد. از سوی دیگر این آمار می‌تواند بیانگر این نیز باشد که مردم چقدر از نیازهای خود را از بستر پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی تأمین می‌کنند.
به‌گفته ابوالمعصوم آمارها نشان می‌دهد با شیوع کرونا افراد اقبال بیشتری به خرده‌فروشی و خریدهای سوپرمارکتی دارند و نیازمندی‌های خرد افراد بیشتر از قبل با خرید اینترنتی تأمین می‌شود.

کاربران مراقب اطلاعات «گوگل درایو» باشند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا، نسبت به احتمال سوءاستفاده از اطلاعات ذخیره شده در بستر «گوگل درایو» هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی گفت: بسیاری از کاربران برای دسترسی آسان به اطلاعات حساس خود، این اطلاعات را در گوگل درایو بارگذاری می‌کنند و همین موضوع  ممکن است سبب شود تا افراد سودجو به سوءاستفاده از آن اقدام کنند.وی با بیان اینکه انتخاب رمز عبور ضعیف امکان ورود سودجویان به گوگل درایو را افزایش می‌دهد، گفت: کاربران حتماً باید تنظیمات گوگل خود را بررسی کنند ،چرا که ممکن است گاهی ناخواسته و بر اساس تنظیمات پیش‌فرض اطلاعات و تصاویر روی گوگل درایو ذخیره شود. افراد سودجو پس از دسترسی مجرمان به این اطلاعات، اقدام به اخاذی با سوءاستفاده از فرد قربانی خواهند کرد. ازاین‌ رو هشدار پلیس این است که کاربران حتماً یک رمز عبورِ قوی برای حساب گوگل خود انتخاب کرده، تأیید دومرحله‌ای را فعال و از بازگذاشتن حساب خود روی سیستم‌های مختلف پرهیز کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7762/11/590675/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها