صعود قاطع امیدها به رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا

مهدوی‌کیا: رسیدن به المپیک راحت نیست


گروه ورزشی/ مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال زیر 23 سال آسیا یکشنبه شب پیگیری شد و تیم امید فوتبال کشورمان در آخرین بازی به مصاف تاجیکستان رفت و 3 - 2  به پیروزی رسید. یاسین سلمانی (12، 19 و 44) گل‌های تیم امید کشورمان را به ثمر رساندند. آریا برزگر که در دقیقه 68 وارد میدان شده بود در دقیقه 85 به دلیل خطای شدید روی بازیکن تیم تاجیکستان کارت قرمز گرفت و از میدان اخراج شد. تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران با کسب سه پیروزی در این مرحله صدرنشین شد و به مرحله نهایی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ فرانسه راه یافت تا در این مرحله با ۱۵ تیم دیگر به رقابت بپردازد.
مهدی مهدوی کیا، سرمربی تیم امید پس از صعود این تیم به مرحله  نهایی مسابقات به تسنیم گفت:‌ «ما به زمان بیشتری نیاز داریم و باید بازی تدارکاتی زیادی داشته باشیم چون در هر بازی با تیمی جوان به زمین آمدیم که تقریباً از ترکیب 11 نفره ما 9-8 بازیکن، زیر 21 سال بودند که سن آنها با المپیک 2024 پاریس همخوانی دارد. برای کسب تجربه باید به این تیم کمک شود و در حال رایزنی برای برگزاری تورنمنتی با حضور سه ،چهار تیم خوب هستیم. با قطر و کره جنوبی صحبت کردیم و شاید با یک تیم دیگر هم رایزنی انجام شود تا تورنمنتی سه یا چهار تیمی داشته باشیم. ما نیاز به اردوهای زیادی داریم که تا خردادماه و مسابقات جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا به آمادگی و هماهنگی خوبی برسیم. رسیدن به المپیک کار سختی است و اگر راحت بود، این همه زمان نمی‌برد.» قبل از بازی تیم فوتبال امید کشورمان مقابل تاجیکستان اتفاق عجیبی رخ داد و از  جمع 23 بازیکن تیم ملی زیر 23 سال، 14 بازیکن سرما خورده بودند و یک بازیکن (فرزان دانا) به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، نتوانست به بازی مقابل تاجیکستان برسد.
در روزهای گذشته هم حدود 8 نفر از اعضای کادر تیم دچار سرماخوردگی شده بودند تا از جمع 40 نفر، 23 نفر سرماخوردگی را در دوشنبه تاجیکستان تجربه کنند. در این میان در روزهای گذشته، کادر پزشکی تیم ملی زیر 23 سال، با همه توان درمان سرماخورده‌ها را در دستور کار قرار داده بود و فشار زیادی را متحمل شد. همچنین مهدی مهدوی کیا و دستیارانش دوشنبه شب تهران را به مقصد آلمان ترک کردند تا مدتی به استراحت بپردازند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7762/14/590685/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها