نیمی از مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان طی 24 ساعت گذشته مربوط به قاره اروپا است

اروپا در اسارت کرونا


وصال روحانی/ اروپا یک‌بار دیگر به کانون رواج کرونا تبدیل شده و به تبع آن برخی کشورها مجبور شده‌اند محدودیت‌های تازه‌ای را به قصد کاهش ضایعات برخاسته از موج تازه این بیماری مهلک اعمال دارند.
به گزارش «رویترز»، آخرین آمار تصریح می‌کند نزدیک به نیمی از ابتلاها و مرگ‌های مرتبط با آن در سطح جهان از قاره سبز می‌آیند و وضع به حدی وخیم شده که از آوریل (فروردین) سال پیش به این‌سو در اروپا بی‌سابقه بوده است. یک نمونه روشن آن اوضاع تیره ایتالیا است. نگرانی بزرگ دولت‌های اروپایی فقط مرگ‌و‌میرهای فزاینده کرونایی نیست بلکه اثر شگرف آن روی صنایع و کل ساختار اقتصادی کشورهاست و به همین سبب در 48 ساعت گذشته تدابیر بازدارنده تازه‌ای در هلند، آلمان، اتریش، انگلیس و چک به قصد کاستن از ضایعات کرونا طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده و ایتالیا نیز طبعاً همین راه را در پیش گرفته است. مارک روت، نخست‌وزیر موقت هلند از امروز قرنطینه‌ای سه‌هفته‌ای را در این کشور آغاز می‌کند. بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز همسو با اوجگیری موج تازه کرونا در این کشور هشدار داد مردم مراقبت‌های موجود را شدت بخشند زیرا مقارن با شروع فصل سرما در اروپا انواع اپیدمی‌ها نیز رواج یافته‌اند و یکی از آنها طبعاً کرونا است. نکته نگران‌کننده‌تر این است که رواج دوباره پاندمی کرونا در این کشورها و همچنین نروژ و ایسلند و چند کشور دیگر اروپای شمالی با وجود تزریق دو دوز واکسن به تعداد کثیری از مردم، تحقق یافته است. چنین وضعیتی در اروپای مرکزی و شرق این قاره نیز برقرار است. آمارها نشان می‌دهند در فرانسه نیز نرخ ابتلاها و تلفات دست‌کم 15 درصد رشد داشته است.
نروژ که این روزها قوی‌ترین موج کرونایی خود را تحمل می‌کند، از دیروز تزریق دوز سوم واکسن کرونا به هر فرد بالای 18 سال در تمامی سطح این کشور را مقدور و قانونی اعلام و اجرای آن را آغاز کرد حال آنکه تا قبل از اوجگیری دوباره کرونا فقط به افراد بالای 65 سال دوز سوم تزریق می‌شد. دولت ایتالیا هم اعلام کرد حاضر است از روز 5 آذر دوز سوم واکسن را به هر طیف و صنف بالای 40 سال ارائه کند. در این میان وضع کشورهای مرکز و شرق اروپا تیره‌تر است زیرا در امواج قبلی رواج «کووید19» لطمات کمتری دیده بودند و به تبع آن آمادگی رویارویی با وضع تشدید شده فعلی آن را ندارند و هر روز بر تعداد قربانیان آنها افزوده می‌شود. برای آنها حتی شروع اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه‌های تازه و وسیع قدری دیرتر شده زیرا پاندمی چند قدم از آنها پیش افتاده و اداره این بازی تلخ را در دست گرفته است. موج فعلی کرونا در اروپا باعث شده که نیمی ازمبتلایان و قربانیان کرونا در جهان طی 24 ساعت گذشته مربوط به این قاره باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7773/4/591709/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها