اخبـــــار


دستور مخبر برای رایگان شدن تست تشخیص کرونا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دستور معاون اول رئیس جمهوری به وزیر بهداشت برای ضرورت در تسریع ابلاغیه شیوه‌نامه اجرایی آزمایش تست پی سی آر رایگان خبر داد. عباس مقتدایی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، تست پی سی آر رایگان شده اما مدیرکل درمان غیرمستقیم به سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرده که این آزمایش در انتظار ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی از سوی شورای عالی بیمه است. عدم ابلاغ این شیوه‌نامه، باعث ایجاد سردرگمی فراوان برای هموطنان و مجموعه‌های درمانی و بیمه‌ای شده است. وی افزود: در مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۱ شهریور سال‌جاری و همچنین بیان تذکر کتبی در صحن علنی در ۱۸ مهرماه خواستار تسریع در صدور دستورالعمل مربوطه شدم. وزیر بهداشت در پاسخ اعلام کرد که پس از تذکر، نامه‌ای را به سازمان برنامه بودجه نوشته و این مسأله منتظر ابلاغ از سوی هیأت وزیران است. به تعبیری همه امور انجام شده و صرفاً با پیگیری سازمان برنامه و بودجه، باید در هیأت وزیران مصوب شود. این نماینده مجلس اضافه کرد: بعد از پاسخ وزیر بهداشت، با رئیس سازمان برنامه بودجه و معاون اول رئیس‌جمهوری مکاتبه کردم و آقای مخبر نیز ضمن رونوشت به وزیر کشور، طی دستوری به وزیر بهداشت، خواستار رسیدگی شد. به نظر می‌رسد در صورت همت سازمان برنامه و بودجه، به‌زودی این موضوع حل و ابلاغ می‌شود.

واکنش «خزعلی» به شائبه‌ محدودکردن فعالیت اقتصادی زنان با دورکاری

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری دررابطه با دورکاری مادران شاغل دارای فرزند خردسال و شائبه‌های ایجاد شده مبنی بر محدود کردن فعالیت اقتصادی زنان، توضیح داد: این ابلاغ و ارسال نامه بنا بر درخواست‌های مکرر بانوان از معاونت انجام گرفت. این مجوز پاسخی به مطالبه زنان بود و برعکس آنچه عده‌ای تبلیغ می‌کنند، دورکاری این مادران شاغل می‌تواند به استمرار اشتغال آنها و کیفیت کار به‌دلیل آرامش روحی آنان کمک کند، کما اینکه طی سال‌های گذشته برخی از مادران شاغل به‌دلیل عدم امکان دورکاری مجبور به رها کردن شغل برای حفظ خانواده شدند. انسیه خزعلی در گفت‌و گو با ایسنا بیان کرد: طبیعتاً استفاده از دورکاری برای مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال امری اختیاری است و این گونه نیست که مادران به اجبار از این دورکاری استفاده کنند. اگر تعداد متقاضیان برای دورکاری در ادارات زیاد باشد، این امر باید نوبتی و با برنامه‌ریزی مدیران انجام شود.

دیوان عدالت اداری درباره کارت واکسن رأیی صادر نکرده است

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: در خصوص ارائه کارت واکسن کرونا برای واحدهای صنفی هیچ رأیی از سوی دیوان عدالت اداری صادر نشده است. به‌گزارش ایسنا، مجید بشیری، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا برخی ادعاها مبنی بر این که دیوان عدالت اداری رأی به پلمب نشدن واحدهای صنفی در صورت نزدن واکسن داده است؟ افزود: سندی منتسب به دیوان در قالب دادنامه در فضای مجازی منتشر شد که این سند جعلی بوده و به هیچ وجه چنین رأیی صادر نشده است. وی گفت: حتی مفاد این رأی به نحو ناشیانه‌ای جعل شده و از سربرگ آرای قدیم دیوان که مربوط به ساختمان شش سال پیش دیوان بوده، استفاده شده است و به هیچ وجه مشخصات شاکی، طرف شکایت و شعبه صادرکننده رأی مشخص نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7773/7/591724/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها