اخبار


درخواست وزیر ارتباطات از شرکت ارتباطات زیرساخت :
ظرفیت شبکه انتقال داخل دو برابر شود

وزیر ارتباطات از اعضای هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت خواست نسبت به دوبرابر کردن ظرفیت شبکه انتقال داخل اقدام کنند.
به‌ گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکم انتصاب امیر محمدزاده لاجوردی و محمد جعفرپور به‌عنوان عضو موظف و سیدمحمد رضوی‌زاده به‌عنوان عضو غیرموظف هیأت‌مدیره شرکت زیرساخت، علاوه بر وظایفی که در چارچوب اساسنامه دارند، اهم انتظارات خود را از این اعضا اعلام کرد. وزیر ارتباطات از اعضای جدید خواست تا «اجرای پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات در حوزه زیرساخت در زمانبندی مشخص شده»، «دو برابر کردن ظرفیت شبکه انتقال داخل با اولویت استفاده از تجهیزات بومی» و «افزایش ظرفیت شبکه ترانزیت کشور و تحقق حداقل ترافیک ترانزیت شده به میزان شش ترابیت بر ثانیه در راستای تبدیل شدن کشور به‌ هاب منطقه‌ای ترافیک اینترنت» را در دستور کار خود قرار دهند. زارع‌پور، همچنین خواستار«شفاف‌سازی فرایندهای مالی، تجاری و اداری شرکت و راه‌اندازی کامل سامانه OSS/BSS»، «توجه به موضوع پدافند غیر عامل و حفظ پایداری و کیفیت ارتباطات در مواقع بحرانی و افزایش پایداری و تاب‌آوری شبکه مادر ارتباطی در مقابل تهدیدات» و «توجه به آموزش‌های تخصصی برای کارکنان و ارتقای تعهد و انگیزه کاری آنان» شد.

فروش 33 تلفن همراه در دقیقه‌

انجمن واردکنندگان تلفن همراه اعلام کرد: در هر دقیقه ۳۳ دستگاه تلفن همراه در کشور به فروش می‌رسد.
به گزارش «ایران»، انجمن واردکنندگان تلفن همراه همچنین اعلام کرد: به طور میانگین در هر دقیقه 4 هزار و ۹۴۶ دستگاه تلفن همراه در دنیا به فروش می‌رسد. براساس آمارهای موجود، در کشور در هر یک دقیقه، ۳۳ دستگاه تلفن همراه به فروش می‌رسد، یعنی چیزی کمتر از یک درصد فروش تلفن همراه در جهان. این در حالی است که ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور، اکنون به ۱۱۰ درصد رسیده است. واردکنندگان تلفن همراه اعتقاد دارند اگر این بازار شفاف شده و جلوی گرانفروشی این کالا  گرفته شود، می‌توان ضریب نفود تلفن همراه را در کشور افزایش داد.

سیستم ایمیل «اف بی آی» هک شد

هکرها روز شنبه (22 آبان ماه) به سیستم ایمیل «اداره تحقیقات فدرال» (FBI) در امریکا نفوذ و ده‌ها هزار پیام هشدار درباره یک حمله احتمالی سایبری ارسال کردند.
به گزارش مهر، به گفته مقامات این سازمان،ایمیل‌های جعلی از آدرس قانونی FBI (زیرمجموعه وزارت دادگستری امریکا) که به آدرس ic.fbi.gov@ منتهی است، ارسال شده است، هرچند سخت افزاری که مورد حمله قرار گرفته به محض کشف مشکل بسرعت آفلاین شده است، اما این وضعیت همچنان ادامه دارد. سازمان ردیابی تهدید «سام هاوس پروژکت» نیز در حساب توئیتر خود اعلام کرد، هکرها ده‌ها هزار ایمیل هشدار حمله سایبری ارسال کرده‌اند. این سازمان یک نسخه از ایمیل‌های ارسالی را در توئیتر خود پست کرد که نشان داد در قسمت موضوع نوشته شده: «اضطراری: تهدید در سیستم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7773/11/591736/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها