ضرغامی: بودجه کافی برای مرمت آثار باستانی نداریم


ایران زمین - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حفاظت از آثار باستانی، نیازمند هزینه است و اعتبارات وزارتخانه به اندازه‌ای نیست که این مرمت و بازسازی صورت گیرد، متأسفانه این وزارتخانه، وزارتخانه فقیری است.
به گزارش خانه ملت، عزت‌الله ضرغامی با اشاره به اینکه بلایای طبیعی تهدیدی جدی برای آثار باستانی هستند تصریح کرد: بخشی از فعالیت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص به احیا و مرمت، حفظ و صیانت از بنا‌های تاریخی و آثار باستانی دارد، در نظر گرفتن اعتبارات بودجه‌ای در این بخش با حفظ اولویت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.وی افزود: حفظ و نگهداری آثار باستانی و بنا‌های تاریخی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی از اولویت‌های وزارتخانه است و باید هرچه سریع‌تر مرمت و بازسازی آنها در دستور کار قرار گیرد. وزارتخانه میراث فرهنگی نسبت به آسیب‌های عمدی و غیر عمدی وظیفه دارد. متأسفانه بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، طوفان و… قابل پیش‌بینی نیست، اما باید نسبت به حفاظت از آنها پیش از وقوع حادثه فکر و اندیشه‌ای داشته باشیم.
عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: در ۳ سفر استانی که وزارتخانه همراه دولت بود، اعتبارات بودجه‌ای مناسبی در نظر گرفته شده و گزارش‌های آنها را به‌صورت مستقل اعلام کردیم، برخی آثار باستانی را که نیازمند حفظ و مرمت فوری هستند در دستور کار قرار داده‌ایم. در بقیه سفر‌های استانی دیگر هم باید یک بودجه مستقل دیگر در نظر بگیریم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با انتشار ویدیویی با عنوان «میراث فراموش‌شده» در صفحه شخصی‌ خود نوشت: بتدریج در بازدیدهایی که از ابنیه تاریخی مرمت‌ نشده دارم، به این نتیجه می‌رسم که بخش قابل توجهی از میراث ارزشمند ما درحال نابودی کامل است.سید عزت‌الله ضرغامی با انتشار پستی در صفحه مجازی خود در اینستاگرام نوشت: «به دلایل مختلف و برخی سوءتفاهم‌ها کارها نیمه‌کاره رها شده و جسارت تصمیم‌گیری از مدیران مربوطه سلب می‌شود. از خانه رضاخانی، خانه سرهنگ ایرج، عمارت مسعودیه و چند بنای تاریخی دیگر تهران بازدید کردم تکلیف بعضی چیزها هم روشن شد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7773/12/591743/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها