گفت وگوی «ایران» با فاطمه برازجانی، ملی پوش شهرداری سیرجان پس از نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا:

برای قهرمانی فقط «باور» را کم داشتیم


محمد محمدی سدهی/ دومین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا شنبه شب به پایان رسید و تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان قهرمان دوره گذشته لیگ که به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حضور داشت، عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. این دوره از مسابقات در غیاب تیم‌های شرق آسیا برگزار شد که به دلیل شیوع کرونا ترجیح دادند از حضور در مسابقات انصراف دهند. با این اوصاف تیم زنان شهرداری سیرجان پس از 2 پیروزی، شنبه شب در دیداری که حکم فینال را داشت به مصاف تیم «امان کلاب» اردن رفت و 2-1 شکست خورد. شهرداری سیرجان تنها با یک تساوی مقابل نماینده اردن می‌توانست قهرمان شود و در نخستین حضور یک تیم فوتبال بانوان از کشورمان در این مسابقات، تاریخ‌ساز شود.
فاطمه امینه برازجانی، ملی پوش شهرداری سیرجان در خصوص کیفیت جام باشگاه‌های آسیا به خبرنگار «ایران» گفت: «مسابقات سطح بالایی داشت و تیم‌های حاضر بازیکنان لژیونر باکیفیتی داشتند. گرچه عملکرد ما در 2 بازی ابتدایی خوب بود و موفق شدیم بنیادکار ازبکستان و گوکولام هند را شکست دهیم اما در بازی آخر که حکم فینال مسابقات را داشت، نتوانستیم کیفیت‌مان را نشان دهیم و مقابل نماینده اردن شکست خوردیم.» او افزود: «تیم شهرداری سیرجان هیچ بازیکن خارجی‌ای نداشت و این نایب قهرمانی نتیجه تلاش بازیکنان ایرانی بود، این موضوع باعث می‌شود تا نایب قهرمانی ما ارزشمندتر باشد و بیشتر به چشم بیاید. خوشبختانه به‌خوبی توانستیم پتانسیل بازیکنان ایرانی را در این مسابقات نشان دهیم. البته این اول راه است و فوتبال بانوان ایران می‌تواند هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی خودش را ثابت کند. موضوعی که در تیم ملی هم اتفاق افتاد و این تیم توانست برای اولین بار جواز حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا را کسب کند.»
مدافع تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار بود قهرمان لیگ بانوان ایران در این مسابقات حاضر می‌شد، بیان داشت: «اولین حضورمان مصادف شد با نایب قهرمانی در آسیا و فکر می‌کنم این نتیجه قابل قبولی برای فوتبال باشگاهی باشد. فوتبال بانوان ایران پیشرفت کرده و فقط ما باید این موضوع را باور کنیم که می‌توانیم در چنین میادینی بدرخشیم و به جایگاهی که لیاقتش را داریم، برسیم. به نظرم همین باور را در بازی فینال کم داشتیم و این موضوع باعث شد نتوانیم قهرمان شویم.»
برازجانی درباره کاستی‌هایی که این تیم برای قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا با آن روبه‌رو بود هم صحبت کرد: ‌«ما برای حضور در این مسابقات هیچ بازی تدارکاتی‌ای نداشتیم و بازی ما مقابل بنیادکار ازبکستان اولین بازی‌مان بود که از یک طرف هم جنبه تدارکاتی داشت و از طرف دیگر چون بازی رسمی بود برای مان اهمیت زیادی داشت که خدا را شکر با پیروزی مقابل این تیم توانستیم هم از نظر جدولی و هم از نظر فنی به شرایط خوبی برسیم. پس از آن هم مقابل گوکولام هند پیروز شدیم و در این دیدار هم عملکرد خوبی داشتیم.»
ملی‌پوش تیم شهرداری سیرجان اظهارداشت: «پیش از بازی با نماینده اردن فکرش را نمی‌کردیم که بازنده شویم و هدف ما با وجود تمامی مشکلات که پیش از حضور در مسابقات داشتیم، قهرمانی بود و واقعاً حیف شد که به این مهم نرسیدیم. ما در صورت مساوی هم می‌توانستیم قهرمان شویم اما جو بازی برای ما سنگین بود و تماشاگران زیادی برای تشویق تیم امان کلاب به ورزشگاه آمده بودند و این موضوع باعث شد نتوانیم بازی خودمان را انجام دهیم. آنها میزبان بودند و جو بازی کاملاً به سودشان بود.» او در پایان گفت: «البته فکر می‌کنم نایب قهرمانی هم نتیجه خوبی برای نخستین حضور یک تیم فوتبال بانوان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا باشد و این موضوع باعث می‌شود تا به خودباوری برسیم و به توانایی‌های‌مان ایمان بیاوریم. قطعاً از امروز تلاش‌مان را می‌کنیم تا مجدداً در لیگ قهرمان شویم و با قدرت بیشتر در مسابقات جام باشگاه‌ها حاضر شویم. در کل حضور در این مسابقات تجربه بسیار خوبی برای ما بود و با این تجربه خوب در مسابقات لیگ حاضر خواهیم شد.»

برش

نایب قهرمان آسیا به دنبال تکرار قهرمانی در لیگ

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان با حضور 12 تیم از شنبه هفته جاری آغاز شد. برخلاف فصل گذشته که رقابت‌ها به صورت مقدماتی و پلی‌آف انجام شد، لیگ امسال به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. تیم شهرداری سیرجان پس از نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا، در بازی معوقه از هفته نخست به مصاف همیاری آذربایجان غربی خواهد رفت. سیرجانی‌ها با این افتخار آسیایی قطعاً به دنبال تکرار قهرمانی در فصل جدید لیگ برتر خواهند بود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7773/14/591745/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها