هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی در شبانه روز گذشته اختصاص داشت به آثار جدید اهالی فرهنگ و هنر که برای مخاطبان خود به اشتراک گذاشته‌اند. ازآلبوم جدید سعید فرج پوری تا کار جدید محمد رضا اصلانی و قطعه تازه روزبه نعمت اللهی. در کنار این اخبارهنرمندان با انتشار متن یا تصویری یادی از همکاران و دوستان قدیمی خود داشته‌اند.

چهره‌ها
 کیهان کلهر نوازنده نام آشنای موسیقی ویدیویی به اشتراک گذاشته به مناسبت سالروز درگذشت موسیقیدان برجسته ایرانی «روح‌الله خالقی» که 21 آبان ماه بود. این ویدیو با تلاش بهروز جمالی است و گنجینه بی‌بدیلی است که توسط روانشاد «گلنوش خالقی» طی سالیان جمع و حفظ گردیده است.
محمد رضا اصلانی با انتشار پوستری از نمایشنامه «هزارباده هزارباد در هزاره‌های شب تو بر تو» خبرداد: «عنوان این نمایش که بر مبنای منظومه هزار باده هزار باد... نوشته شده که با پژوهش وکارگردانی یاسمین عباسی و تهیه کنندگی رضا عباسی بوده و دکلمه کار را محمد رضا اصلانی برعهده داشته است.این نمایش از 23 آبان تا 7 آذر در تالار هنر اصفهان اجرا می‌شود.
رسول صدرعاملی هم با انتشار یک ویدوئو به مستند «برسرخاک» به‌کارگردانی محسن خان جهانی اشاره داشت. این مستند یکی از فیلم‌های مهم این کارگردان است که تلاش می‌کند مخاطب را متوجه شرایط محیط‌زیستی اطرافش کند و آگاه به اتفاقاتی که در خصوص مسأله زمین و خاک و محیط‌زیست رخ داده است. این مستند در سینما حقیقت اکران آنلاین دارد.
پرینازایزدیارهم تصویرجدید خود را از سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی منتشر کرده که قرار است پخش آن بزودی به‌صورت آنلاین آغاز شود.
سعید فرج پوری نوازنده کمانچه ویدیویی منتشر کرده از آلبوم جدیدش که قرار است بزودی منتشر شود با عنوان «آواهای وطنم»؛ قطعات این آلبوم ازخود این آهنگساز بوده با تنظیم سپهر حجتی و با همکاری نوازندگان سازهای کوبه‌ای حسین رضایی نیا(دف) و حمید قنبری (تنبک و بندیر).
علیرضا عصار خواننده پاپ هم ویدیویی از بزرگ‌ترین مسابقه استعدادیابی بندهای موسیقی ایران منتشرکرده واشاره داشته به ضبط بخش داوری‌ها که با حضورعلیرضا عصار، بهروز صفاریان، مهراوه شریفی‌نیا و امید نعمتی است و بزودی درپلتفرم فیلم نت پخش خواهد شد.
 روزبه نعمت‌اللهی خواننده موسیقی پاپ هم بخشی از قطعه جدیدش با نام «حال خوش» را برای مخاطبانش به اشتراک گذاشته و خبر از انتشار این کار داده.بخشی از ترانه این کار قبل تربا صدای فریدون فروغی پخش شده است.

گذر در دنیای ادبیات
* مجید جلیسه نویسنده و پژوهشگر و از مدیران سابق خانه کتاب هم با انتشارچند تصویربا عنوان دیدار با بزرگان، اشاره داشته به دیدارتازه‌اش با استادان وکیلیان و همسرش و همچنین مهدی محقق و بانو دکتر نوش آفرین انصاری که بعد از مدت زمانی طولانی میسر شد و دراین باره نوشت: «کرونا در این دوران سیاه چه بر سرما آورد! ما با این فاصله ودوری چه‌ها که از دست دادیم!»
* نشر ثالث هم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی که از 24 آبان تا 3 آذراست، همه کتاب‌های این انتشارات و همچنین آثار ناشرانی را که روی این سایت منتشر شده است شامل تخفیف 30 درصدی کرده و خرید بدون هیچ سقف تعریف شده و محدودیتی است.
 * محمد رضا سرشارنویسنده و راوی سابق قصه «ظهرجمعه» به بخش بیستم بررسی و نقد کتاب فارسی سوم دبستان اشاره کرده که شامل:«تکرارهای مخل، غیرضرور و آزار دهنده برخی اسامی و ضمایراست.
* بلقیس سلیمانی نویسنده و منتقد ادبی هم از برگزاری یازدهمین نشست «سه سرزمین یک زبان» با حضور نویسندگانی از آلمان، سوئیس و اتریش خبر داده که امروز دوشنبه24 آبان ساعت 15 در مرکز فرهنگی شهر کتاب و به‌صورت مجازی برپا می‌شود.
* صفحه منتسب به زنده یاد توران میرهادی هم خبر از انتشار شماره پانزدهم مجله «آنگاه» داده با نام «غم بزرگ؛ کار بزرگ» که اختصاص دارد به زنده یاد توران میرهادی.

یاد دوست
 زاد روز عبدالله کوثری مترجم معاصر ایران بهانه شد تا انتشارات سفیر، آن را یاد‌آوری کرده و اشاره داشته به بخشی از ترجمه‌های او که شامل «ریچارد سوم» اثر شکسپیر، «آئورا» اثر کارلوس فوئنتس، «مرگ در آند» اثر ماریو بارگاس یوسا... است.
پرویز پورحسینی سال گذشته به‌دلیل کرونا درگذشت، حال الهام پاوه‌نژاد در صفحه خود یادی از این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کرده و با متنی از کتاب «جبران خلیل جبران» آورده: «آن زمان که سینه از سودای تنفس دست بردارد، نفس را از بنده‌های طاقت سوز خود رها کند به افلاک برآید وسلسله ازخویش برگشاید. راه عشق پوید و ساحت مقدس پروردگار جوید...» و در ادامه نوشته:«عمو پرویز خیلی دلتنگتون هستم... دلتنگ اون لبخند و نگاه مهربان و لحن گرم تون... دلتنگ شما و خیلی‌ها که بی‌رحمانه رفتند...




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7773/16/591767/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها