روز سیاه جاده های کشور

6 کشته و 37 مجروح در تصادف های رانندگی


گروه حوادث/   4 دستگاه اتوبوس و مینی بوس صبح دیروز در چهار سانحه رانندگی جداگانه دچار حادثه شدند که در مجموع یک کشته و 37 مصدوم بر جا گذاشت.
واژگونی اتوبوس
نخستین حادثه ساعت 4 صبح یکشنبه برای یک دستگاه اتوبوس در محور شیراز رخ داد. در این سانحه یک دستگاه اتوبوس که از بندرعباس به سمت شهرکرد در حرکت بود در محور آباده به شهرضا یک کیلومتری روستای امین‌آباد به‌دلیل خواب‌آلودگی راننده اتوبوس از جاده منحرف و با سرعت بالا وارد جاده خاکی شد و با یک تپه خاک نزدیک پل برخورد کرد و بیرون از جاده واژگون شد.
حبیب صادقی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه این حادثه ۹ مصدوم مرد داشت، گفت: به محض اعلام خبر تیم نجات به همراه ۴ آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و۲ کد هلال احمر به محل حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا منتقل شدند. یکی از مصدومان این حادثه بدحال بود که احیا شد و در حال حاضر در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا است.
سانحه برای کارگران
دومین سانحه رانندگی ساعت شش و ۴۶ دقیقه صبح یکشنبه در اتوبان کنگان - سیراف روبه‌روی فاز ۱۹ پارس جنوبی برای سرویس کارگران پیمانکاری پالایشگاه هشتم عسلویه رخ داد.عبدالحسین طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان در تشریح این حادثه گفت: صبح یکشنبه خبر واژگونی مینی بوس حامل کارگران توسط اورژانس ۱۱۵ به پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان اعلام شد و بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه جاده‌ای شیرینو به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه ۸ مصدوم و یک فوتی برجا گذاشت.
برخورد اتوبوس و مینی‌بوس
سومین حادثه مربوط به برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه مینی‌بوس در محور شهربابک به رفسنجان بود.
«سیدمحمد صابری»، رئیس اورژانس کرمان نیز در تشریح این خبر گفت: صبح یکشنبه -۲۳ آبان- به‌دنبال دریافت گزارش برخورد اتوبوس و مینی بوس پنج تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند. هر دو خودرو متعلق به مجتمع مس سرچشمه است و مصدومان این حادثه بعد از رهاسازی و اقدامات درمانی مناسب توسط تیم‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان ولیعصر(عج) شهربابک منتقل شدند.
وی رده سنی ۸ مصدوم را ۲۷ تا ۶۱ ساله و جنسیت همه آنها را مرد اعلام کرد و افزود: حال عمومی دو نفر از مصدومان این حادثه وخیم گزارش شده است.
12 مصدوم در تصادف مینی بوس و پراید
برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با پراید در جاده چمان نکا ۱۲ مصدوم به همراه داشت.زکریا اشکپور، سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران در این باره گفت: برخورد یک دستگاه مینی بوس و پراید صبح یکشنبه در جاده چمان نکا منجر به مصدوم شدن ۱۰ زن و دو مرد شد.
مرگ 5 سرنشین پراید در تصادف با کامیون
تصادف کامیون با پراید در محور بیجار ـ دیواندره 5 کشته برجا گذاشت.
میثم خیرالله‌زاده رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی بیجار در این‌باره به فارس گفت: روز یکشنبه بر اثر برخورد کامیون با پراید در جاده بیجار ـ دیواندره در محدوده روستای حصار سفید بیجار پنج نفر در دم کشته شدند.
وی افزود: این ۲ خودرو از روبه‌رو به هم خوردند که منجربه کشته شدن سرنشینان و راننده خودروی سواری پراید شد و اجساد توسط مرکز فوریت‌های پزشکی و شهرداری بیجار به آرامستان باغ رضوان منتقل شدند.
علت حادثه توسط پلیس راهور ناجا در دست بررسی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7773/13/591772/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها