اخبــــار


تأکید مسکو بر ادامه همکاری نظامی- فنی با ایران

«الکساندر میخیف» مدیرکل شرکت تسلیحاتی «روس آبارون اکسپورت» (از مسئولان صادرات تسلیحات روسیه) اعلام کرد که روسیه به تعامل و همکاری نظامی و فنی با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد. به گزارش ایرنا، او ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که این همکاری‌ها بر اساس رعایت دقیق موازین جاری قوانین و تعهدات بین‌المللی دو کشور انجام خواهد شد.
بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر) پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران بود. ایران از این تاریخ این امکان را پیدا کرد تا هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفاً بر اساس نیازهای دفاعی خود تهیه و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند.


ششمین جلسه رسیدگی به پرونده ثبت سفارش خودرو برگزار شد
متهم پس از ورود سازمان بازرسی تبدیل به شاکی شد

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹۹ متهم پرونده موسوم به ثبت سفارش خودرو با موضوع قاچاق سازمان‌یافته خودرو دیروز برگزار شد و نوبت به دفاع دومین متهم از خود رسید.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای این جلسه متهم خسروتاج با حضور در جایگاه، ضمن رد اتهامات خود گفت: زمانی که اتهام معاونت به بنده زده می‌شود باید بررسی شود که آیا در فعالیت ٤٠ ساله‌ام، فساد مالی داشتم یا تخلفی در کارم صورت گرفته است.  قاضی خطاب به متهم خسروتاج گفت: شما حافظ بیت‌المال بودید و می‌دانستید از چه تاریخی ثبت سفارش نباید صورت بگیرد چرا جلوی این موضوع گرفته نشد؟ متهم پاسخ داد: ما هر کجا تخلفی دیدیم به مسئول حراست گزارش دادیم.
در ادامه قاضی از یزدانی‌فر نماینده دادستان خواست در جایگاه قرار گیرد. نماینده دادستان با حضور در جایگاه خطاب به خسروتاج گفت: اقدامات شما منجر به قاچاق بیش از ٦ هزار دستگاه خودرو شده است. شما به عنوان معاون وزیر بعد از ورود سازمان بازرسی شکایت خود را طرح کردید و در قامت شاکی ظاهر شدید. نماینده دادستان ادامه داد: اتهام شما بحث معاونت است نه مشارکت و ما نمی‌گوییم شما اختلاس کردید، اما عملکرد شما باعث غبارآلود شدن فضا شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7773/3/591783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها