ایران در ایران


گواهی قرنطینه صادراتی مازندران اعتبار بین‌المللی دارد

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: هیچ محموله صادراتی از مازندران برگشت نخورده است.
به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اعتبارگواهی قرنطینه صادرات محصولات کشاورزی استان گفت: محصولات کشاورزی صادراتی مازندران و دیگر استان‌ها به مقصد کشور‌های حاشیه دریای خزر و روسیه، از مازندران صادر می‌شود.
شهیدی فر با بیان اینکه گواهی قرنطینه صادره از مازندران در کل کشور مورد قبول بوده و حتی ۵ کشور اوراسیا و بسیاری از کشور‌های دیگر هم تأکید داشتند که گواهی قرنطینه محصولات ارسالی به آنها حتماً از مازندران باشد، افزود: روزانه ۵۰۰ تا هزار تن انواع مرکبات و کیوی از مازندران به خارج از کشور صادر می‌شود و هیچ محموله صادراتی از مازندران تا کنون برگشت نخورده است.
وی به صادرات ۳۵ کانتینر به وزن حدود ۷۰۰ تن انواع پرتقال تامسون، نارنگی و کیوی دیروز از مرز آستارا گفت: صادرات محصولات کشاورزی در مرز جنوبی کشور و عراق هم آغاز شده است.
شهیدی فر درباره شرکت ونزوئلایی خریدار کیوی مازندران هم یادآور شد؛ معمولاً وقتی فصل کیوی فرا می‌رسد بخصوص در افت بازار، شرکت‌های خارجی ورود می‌کنند تا بتوانند به‌عنوان واسطه محصولات باغی استان و مخصوصاً کیوی را خریداری کنند و به کشور‌های مقصد برسانند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کیوی صادراتی که حتی با گواهی قرنطینه از سایر استان‌ها به چین وهند رفته نیز برگشت خورد و بحث سموم مطرح نبود بلکه به‌دلیل شپشک این اتفاق رخ داده است،خاطرنشان کرد: محصول کیوی بدون سمپاشی است و فقط در اردیبهشت ماه سمپاشی خیلی ساده و کوتاه ممکن است انجام شود که تا زمان برداشت ۶ ماه فرصت باقی است و بعد از دو هفته تا یک ماه اثری از سم روی کیوی باقی نمی‌ماند.

ثبت تصویر ۲ قلاده پلنگ نر و ماده در پناهگاه حیدری نیشابور

مشهد - سرپرست حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی از ثبت اولین تصویر مستند از وجود ۲ قلاده پلنگ ایرانی نر و ماده در کنار هم در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور خبر داد و گفت: وجود این گونه قبلاً نیز در منطقه مشاهده و ثبت شده است،اما این اولین ثبت تصویر مستند از حضور ۲ قلاده پلنگ ایرانی نر و ماده در کنار هم در پناهگاه حیات وحش حیدری محسوب می‌شود که نشان از زادآوری این گونه ارزشمند در منطقه دارد.
به‌گزارش روابط عمومی حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی، سرپرست حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی در توضیح این خبر عنوان کرد: با تلاش محیطبانان پناهگاه حیات وحش حیدری، محیطبان مجتبی خالقی‌پور با همراهی بابک موسوی عکاس حیات وحش ایران، پس از بررسی و گمانه‌زنی نمایه‌های حیات وحش، موفق شدند از ۲ قلاده پلنگ ایرانی نر و ماده تصویربرداری کنند.

نرخ تولد در قم ۱۷ درصد افزایش یافت

قم - مدیرکل ثبت احوال قم گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال‌جاری بیش از ۱۴ هزار واقعه ولادت در این استان داشته ایم که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
به‌گزارش روابط عمومی آستان حضرت معصومه(س)، منوچهر تیموری در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم افزود: بیش از هفت هزار وفات، پنج هزار و ۶۵۰ ازدواج و سه هزار و ۵۰۳ طلاق در استان ثبت شده که اگر با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه کنیم، در ازدواج 4 درصد کاهش و در طلاق نیز ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: این اداره‌کل چند وظیفه اصلی دارد که ثبت وقایع حیاتی، صدور اسناد هویتی و نشر اسناد جمعیتی از جمله آن است. مدیرکل ثبت احوال قم صدور شناسنامه مکانیزه را از دیگر فعالیت‌های ثبت احوال دانست و گفت: سالانه بیش از ۶۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی ۲۰ دفتر خدمات پیشخوان را سازماندهی کردیم و مجوز دادیم که خدمات را بگیرند و پس از صدور شناسنامه مکانیزه از طریق پُست به در منازل ارسال می‌شود.
مدیرکل ثبت احوال قم با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی که از طرح‌های زیرساختی ثبت احوال است، افزود: کارت ملی هوشمند کلید ورود دولت به دولت الکترونیک است که از ۹۳۰ هزار واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی قم تاکنون حدود ۹۹ درصد ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۱ درصد مردم کارتشان را دریافت کرده‌اند.

بیمارستان امام خمینی کرج به بنیاد شهید واگذار می‌شود

البرز - رئیس کل دادگستری البرز گفت: مشکلات بیمارستان امام خمینی کرج در حال مرتفع شدن است.
به‌گزارش ایسنا، حسین فاضلی هریکندی با تشریح نتایج نشست واگذاری قطعی مالکیت بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) کرج به بنیاد شهید انقلاب اسلامی گفت: مشکلات این بیمارستان برای نزدیک به ۱۰ سال وجود داشت که در دو سال اخیر با پیگیری جدی دادگستری کل استان البرز شاهد رفع موانع و آغاز به فعالیت این واحد درمانی بودیم. وی افزود: اشکالاتی در واگذاری و اداره این بیمارستان وجود داشت و متأسفانه شاهد اعتراض کارکنان به‌جهت عدم پرداخت مطالبات پرسنلی بودیم و موضوعات مربوط به پرداخت دیون بیمارستان و مسائل دیگر عملاً منتهی به تعطیلی بیمارستان شد. رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به ادعاهای حقوقی که در این خصوص، سازمان همیاری شهرداری‌های استان و بنیاد شهید داشتند، بیان داشت: پرونده‌ای در مورد بیمارستان در دادگستری کل استان طرح شد که در این راستا ابتدا ضمن ابطال واگذاری، مالکیت این بیمارستان به این دو نهاد اعاده شد و در شرایطی که در پیک کرونا قرار داشتیم در بازدید رئیس قوه قضائیه از استان، این بیمارستان رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: برخی مشکلات این بیمارستان انباشت شده از قبل بود که با توجه به تصمیم به واگذاری این بیمارستان به بنیاد شهید، با پیگیری دستگاه‌های قضایی و اجرایی، ارزیابی اموال، دارایی‌ها و دیون بیمارستان انجام و توافق‌هایی در این زمینه به دست آمد. فاضلی هریکندی با اشاره به پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سابق و فعلی و دستگاه قضایی برای احیای این بیمارستان، بیان کرد: بخش عمده این مشکلات پس از تحویل بیمارستان به بنیاد شهید، در حال مرتفع شدن است و معوقات پرسنلی و تعهدات در حال پرداخت است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7812/10/595787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها