برد سرخابی ها در نخستین ماه زمستان

با یک گل بهار شد


گروه ورزشی/  هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال دیروز با برگزاری 8 مسابقه پشت سرگذاشته شد. در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته، سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف هم رفتند. دیداری که با رأی کمیته انضباطی به دلیل حواشی بازی دو تیم در اصفهان، در زمین بی طرف برگزار شد. محرم نویدکیا در شرایطی تیمش را به میدان فرستاد که خبری از شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده 2 مهاجم اصلی‌اش در ترکیب اصلی نبود و او ترجیح داد از محمدرضا خلعتبری و محمدرضا حسینی در خط حمله استفاده کند. در سمت مقابل، یحیی گل محمدی در غیاب محمد شریفی که آسیب دیده از کمال کامیابی‌نیا در خط میانی استفاده کرد. دقایق ابتدایی بازی، توپ و میدان در اختیار زردپوشان اصفهانی بود و آنها سعی کردند با نفوذ از جناحین روی دروازه سرخپوشان خطرساز شوند. دقیقه 11 ارسال سروش رفیعی روی دروازه پرسپولیس با ضربه خلعتبری همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 16 شوت امید عالیشاه از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 18 با جا ماندن سیدجلال حسینی، خلعتبری صاحب موقعیت شد و مهدی شیری را هم از پیش رو برداشت اما ضربه آخرش کم جان بود و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 24 هم روی ارسال خلعتبری موقعیت خوبی برای سپاهان به وجود آمد و توپ با عبور از مدافعان پرسپولیس به رفیعی رسید ولی باز هم ثمری برای زردپوشان نداشت. در حالی که بازی بیشتر در اختیار سپاهان بود، این پرسپولیس بود که دقیقه 33 به گل رسید. وحید امیری به زیبایی توپ را از بین 3 بازیکن خارج کرد و به علی شجاعی رساند و او هم بازیکن مقابل را از پیش رو برداشت و توپ را روی دروازه سپاهان ارسال کرد و کمال کامیابی‌نیا که نزدیک تیر دوم جایگیری کرده بود با ضربه سری شیرجه‌ای دروازه کریستوفر کنت را باز کرد. جالب اینکه کامیابی‌نیا فصل پیش در همین ورزشگاه دروازه آلومینیوم را باز کرد و پس از آن دیگر در لیگ موفق به گلزنی نشد تا دیروز که دوباره در اراک برای قرمزها گلزنی کرد. در ادامه، بازی از سوی بازیکنان هر دو تیم خشن دنبال شد و خطاهایی که بازیکنان روی هم انجام دادند باعث شد وحید کاظمی داور بازی 5 بار کارت زرد را از جیب خود خارج کند که سهم زردپوشان 3 کارت بود. نکته دیگر اینکه دقیقه 45 مصدومیت عالیشاه باعث شد یحیی تصمیم به تعویضی اجباری بگیرد و مهدی ترابی را به جای او به میدان فرستاد.
با شروع نیمه دوم، سپاهان 2 تعویض انجام داد و مغانلو و شهباززاده را به جای خلعتبری و حسینی به میدان فرستاد. دقیقه 51 ترابی پس از توپگیری و استارتی سریع، شوتی روانه دروازه کرد که کنت آن را دفع کرد. بلافاصله احمدزاده روی یک ضد حمله به سمت دروازه پرسپولیس شوتزنی کرد که شوت او با اختلاف زیاد به بیرون رفت. در ادامه سپاهان فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس وارد کرد و دقیقه 62 شوت امید نورافکن از میان مدافعان پرسپولیس به تور کناری دروازه خورد. دقیقه 63 ضربه روی پای فرشاد احمدزاده خطرآفرین شد و توپ از زیر دست حامد لک رد شد و در حالی که می‌رفت وارد دروازه شود، سیدجلال حسینی آن را به کرنر فرستاد. دقیقه 64 هم ارسال کرنر توسط رفیعی با ضربه سر خطرناک شهباززاده همراه شد. دقیقه 66 هم شوت رفیعی را لک در دو مرحله گرفت. در این شرایط، گل محمدی دست به تعویضی دیگر زد و دقیقه 67 فرشاد فرجی را به جای شیری به میدان فرستاد. دقیقه 80 شوت خطرناک جلال‌الدین علی محمدی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه لک به بیرون رفت. دقیقه 88 سپاهان 2 تعویض همزمان انجام داد و پرسپولیس هم دقیقه 89 رضا اسدی را به جای عیسی آل کثیر به میدان فرستاد ولی تغییری در نتیجه به وجود نیامد و پرسپولیس با همان یک گل نیمه نخست به یک برد ارزشمند دست یافت.
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس پس از برتری تیمش مقابل سپاهان در نشست خبری گفت:«برد خیلی ارزشمندی بود و 3 امتیاز این مسابقه برای ما در جدول و لیگ مهم است. بازی راحتی نبود اما با تلاش بچه‌ها برنده شدیم. شروع بازی مقداری تحت تأثیر زمین ناهموار و قدرت تیمی حریف بودیم ولی در ادامه روند کارمان خیلی بهتر شد. بازیکنانم برای بردن این بازی از جان مایه گذاشتند.» محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان نیز ضمن عذرخواهی از هواداران تیمش اظهار داشت:‌«گل نشدن موقعیت‌هایمان در 3 بازی گذشته عجیب شده اما مطمئن هستم روزی بدشانسی‌های ما تمام می‌شود.»
مهدی پور؛ آرپی جی زن استقلال
در دیگر حساس این هفته، استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار گرفتند. فرهاد مجیدی آبی پوشان را بدون تغییر نسبت به ترکیب اصلی بازی با پدیده به میدان فرستاد و امیدوار بود تا دوباره تیمش به یک برد دیگر دست یابد. دقایق ابتدایی با محک زدن 2 تیم در میانه میدان سپری شد تا اینکه دقیقه 11 ارسال خوب و دقیق مهدی مهدی پور با ضربه سر خطرناک امیرحسین حسین زاده همراه شد اما توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 24 هم لوسیانو پریرا درون محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که سیدحسین حسینی پیروز این مصاف تک به تک بود و اجازه نداد دروازه اش باز شود. بلافاصله پس از این اتفاق، ارسال مهدی پور روی دروازه نصیب آرمان رمضانی شد که ضربه سر این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه هم موقعیت خاصی روی دروازه ها خلق نشد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.
بازی در نیمه دوم هم بیشتر در میانه میدان در جریان بود تا اینکه دقیقه 58 مهدی مهدی پور با شوتی سرکش و دیدنی از فاصله 35 متری دروازه احسان مرادیان را باز کرد تا استقلال از میهمانش پیش بیفتد. دقیقه 70 سانتر آیاندا پاتوسی از سمت چپ با دفع ناقص حسینی همراه شد و توپ جلوی پای حمید بوحمدان افتاد ولی ضربه بد او از داخل محوطه شش قدم، فضای بالای دروازه را شکافت. دقیقه 85 سینا شاه عباسی مدافع فولاد با کارت قرمز مستقیمی که به خاطر خطا از امیر عرب‌براقی دریافت کرد، اخراج شد تا فولاد 10 نفره شود. در ادامه تلاش فولاد برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداشت تا این بازی 1-0 به سود آبی‌ها به پایان برسد. گفتنی است مجیدی در این نیمه 4 تعویض انجام داد و رضا آذری، روزبه چشمی، ارسلان مطهری و محمد دانشگر را به جای رمضانی، نیک نفس، حسین زاده و جعفر سلمانی به میدان فرستاد. استقلال با این برد 28 امتیازی شد و جایگاهش را در صدر جدول تثبیت کرد. پرسپولیس با 25 امتیاز به رده دوم رسید و سپاهان هم با 22 امتیاز به رده سوم سقوط کرد.
4 تساوی و پیروزی ذوب آهن و صنعت نفت
در سایر بازی های هفته دوازدهم، نساجی و نفت مسجد سلیمان به تساوی 1-1 رسیدند. هاتف نادری (82) برای شاگردان فراز کمالوند و مسعود شجاعی (84) برای شاگردان ساکت الهامی گلزنی کردند. این نتیجه در بازی پیکان و پدیده هم به دست آمد و ابراهیم صالحی (57) برای خودروسازان و صادق صادقی (88 - پنالتی) برای مشهدی ها گلزنی کردند. تراکتور در تبریز 1-0 مغلوب میهمانش ذوب آهن شد. در این دیدار، آرمان قاسمی (45 – پنالتی) برای شاگردان مهدی تارتار گلزنی کرد. بازی گل گهر سیرجان و مس با تساوی 2-2 خاتمه یافت. مجید علیاری (16 و 36) برای رفسنجانی‌ها و مرتضی تبریزی (2+45) و فرشید باقری (72) برای سیرجانی‌ها گلزنی کردند. دیدار فجر سپاسی و هوادار هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. صنعت نفت هم 3-1 آلومینیوم را از پیش رو برداشت. محمد طیبی (32)،محمدرضا غبیشاوی (66) و حسن بیت سعید (93) برای نفت و اسماعیل شریفات (56) برای آلومینیوم گلزنی کردند تا برد ارزشمندی برای شاگردان علیرضا منصوریان به دست بیاید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7812/1/595834/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها