دیگه چه خبر


اظهارنظر نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا درباره شهید سلیمانی

   خبر اول اینکه، میک والاس، نماینده ایرلند در پارلمان اروپا به توئیت نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد. به‌گزارش ایسنا، وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در حالی که امریکا و متحدانش مسئول پیدایش داعش و تسلیح آنها بودند، هیچ‌کس به اندازه ژنرال سلیمانی برای شکست داعش در عراق تلاش نکرد. محکومیت جامعه بین‌الملل زمانی که او به دست امریکا به قتل رسید، کجا بود؟
نمایندگی کشورمان در اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در یک توئیت، ویدیویی از شهید سردار سلیمانی منتشر کرد و نوشت: شما را به دیدن این ویدیوی کوتاه دعوت می‌کنیم که ما در سفارت برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تهیه کردیم ؛ قهرمانی که برای برقراری صلح در منطقه تلاش کرد و سنگری محکم در برابر گسترش تروریسم بود.

خنثی‌سازی ۱۲۸ مورد اقدام به هواپیماربایی توسط سپاه طی دهه های گذشته

  خبر دیگر اینکه، سپاه حفاظت هواپیمایی، یگانی که در دی سال ۱۳۶۷ براساس دستور حضرت امام خمینی (ره) به فرمانده وقت کل سپاه تشکیل شده، وظیفه حفاظت از تمام پرواز‌های داخلی و خارجی شرکت‌های هواپیمایی کشورمان و نیز بازرسی مسافران در فرودگاه‌ها را برعهده دارد.
از زمانی که سپاه این مسئولیت را برعهده گرفته تاکنون ۱۲۸ مورد اقدام به هواپیمایی را خنثی کرده است؛ البته از این تعداد ۱۰۰ مورد، اقداماتی بوده که عوامل خرابکار روی زمین شناسایی و دستگیر شدند و ۲۸ مورد نیز شامل مداخلات غیرقانونی و راهزنی هوایی می‌شود؛ در واقع این آمار بیانگر موفقیت ۱۰۰ درصدی مقابله سپاه با هواپیماربایی بوده است. به گزارش دفاع پرس، این تلاش‌ها در حالی به ثمر نشسته که یگان امنیت پرواز در رابطه با مأموریت محوله حتی یک شهید هم نداده است.

 بروکسل درصدد جبران رسوایی رأی دادگاه اروپا به نفع تحریم‌های امریکا

  دست آخر اینکه،  اتحادیه اروپا در پی حکم جنجالی اخیر دیوان دادگستری اروپا به نفع شرکت‌های اروپایی برای لغو قراردادهای تجاری با ایران به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه امریکا، در صدد جبران این رسوایی و تقویت مقررات بازدارنده این سازمان در برابر اقدامات غیرقانونی ایالات متحده برآمده است.
یک سخنگوی کمیسیون اروپا به خبرنگار ایرنا گفت که این سازمان حکم اخیر دادگاه در باب تفسیر قانون مسدودسازی را مد نظر قرار داده است. «آریانا پودستا» مدعی شد که رأی صادر شده در کلیات با مصوبات مکتوب کمیسیون مطابقت دارد اما جزئیات آن «با دقت» در حال بررسی و تجزیه و تحلیل است. این سخنگوی اروپایی گفته است که برای جلوگیری و بی اثر کردن بیشتر اعمال تحریم‌های غیرقانونی و فراسرزمینی علیه شرکت‌های اروپایی و همچنین تسهیل به‌کارگیری قوانین جاری اتحادیه اروپا، متمم تازه‌ای را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ پیشنهاد خواهد کرد. وی افزود که کمیسیون اروپا برای تدوین و تهیه این متمم با طرف‌های ذینفع رایزنی کرده است.
این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴ و ایران در پایتخت اتریش گردهم آمده تا توافق‌ها و تعهدات سال ۱۳۹۴ را پیرامون رفع تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده علیه ایران احیا کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7812/3/595855/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها