مدیرعامل ایرنا در دیدار سفیر فرانسه:

فرانسه می‌تواند در قبال منافع مشترک با ایران مستقل عمل کند


علی نادری، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا روز گذشته در دیدار سفیر فرانسه در ایران، با بیان اینکه پاریس می‌تواند نقش مستقلی در قبال منافع مشترک با ایران و مذاکرات ایفا کند، گفت: با توجه به جدیت ایران در این دوره از مذاکرات و اهتمام به گفت‌و‌گوهای نتیجه بخش، فرانسه می‌تواند نقش محوری در وین داشته باشد.
به گزارش ایرنا، نادری با بیان اینکه سیاست دولت جدید ایران گسترش ارتباط با کشورهای مختلف است و رویکرد ما هم در سازمان خبرگزاری ایرنا همین خواهد بود، افزود: انتظار افکار عمومی ایران از فرانسه بعد از خروج امریکا از برجام، با آنچه اتفاق افتاد متفاوت بود و ما شاهد خروج شرکت‌های فرانسوی از ایران بودیم که مغایر با تصور ما از نقش فرانسه در روابط بین خود و جامعه بین‌الملل بود.
نادری یادآور شد: دولت جدید ایران به طور جدی وارد مذاکرات وین شده و به دنبال حل مسأله به نحوی است که منافع مردم ایران تأمین شود و این جدیت را هم در بسته‌های پیشنهادی و هم محتوای مذاکرات نشان داده است. وی با تأکید بر لزوم هوشیاری مقامات و رسانه‌ها برای پیشگیری از شکل‌گیری سوءتفاهم در مناسبات دو کشور و مذاکرات وین اظهار کرد: با توجه به جدیت ایران در این دوره از مذاکرات، فرانسه می‌تواند نقش محوری داشته باشد. بویژه آنکه از ابتدای آغاز دولت جدید، رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور فرانسه گفت‌و‌گوهای تلفنی متعدد و مفصلی داشته‌اند.
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به سابقه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در سال‌های گذشته گفت: گرچه پس از خروج امریکا از برجام، شرکت‌های فرانسوی از ایران خارج شدند اما ظرفیت‌های همکاری دو کشور در حوزه‌هایی مانند خودرو، حمل و نقل وانرژی وجود دارد و ما می‌توانیم در مقام رسانه به برقراری مناسبات کمک کنیم.
«فیلیپ تیه‌بو» سفیر فرانسه در تهران هم در این دیدار با تبریک انتصاب نادری به عنوان مدیرعامل ایرنا، به روابط دو کشور در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی آقای رئیسی در انتخابات، آقای مکرون به ایشان تبریک گفت و در این مدت هم سه بار گفت‌و‌گوی تلفنی مفصل داشتند. این دیپلمات فرانسوی تأکید کرد: مهم گفت‌و‌گوی صریح همراه با احترام به مواضع یکدیگر است و ما به اراده جدی ایران در مذاکرات کاملاً واقف هستیم.
وی گفت: فرانسه از آغاز سال آینده میلادی، ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به مدت شش ماه برعهده خواهد داشت که می‌تواند زمان بسیار خوبی برای توسعه روابط ایران و فرانسه و همچنین ایران و اروپا باشد و زمانی خوبی برای اتخاذ تصمیمات و ابتکارات است.
فیلیپ تیه بو با مهم ارزیابی کردن مذاکرات هسته‌ای گفت: ایران و فرانسه با جدیت این مذاکرات را دنبال می‌کنند و همان‌طور که آقای امیرعبداللهیان گفت، این مذاکرات در مسیر خوبی پیش می‌رود.
وی یادآور شد: ما یک هدف مشترک با ایران دنبال می‌کنیم و آن بازگشت ‌امریکا به برجام در بهترین زمان است و مذاکره‌کنندگان سعی می‌کنند در بهترین زمان توافق کنند که به نفع ایران، فرانسه و تمامی طرف‌ها باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7812/3/595856/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها