دسترسی نداشتن شهرستان‌های کرمان به واحدهای فناور مرکز


کرمان - پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کرمان با مشکلات زیادی از جمله ضعف در اکوسیستم فناوری، فاصله صنعت و دانشگاه، اخذ مجوز و عدم ارتباط مؤثر و بهینه‌ سازمان‌ها روبه‌رو هستند.
به گزارش تسنیم ،محمدرضا سپهوند رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با اشاره به عدم دسترسی بسیاری از شهرستان‌های کرمان به مرکز رشد واحدهای فناور ادامه داد: یکی از مشکلاتی که شاید در این حوزه وجود دارد این است که دانشگاه‌ها متقاضی مرکز رشد نبودند که امیدوار هستیم دانشگاه‌ها و واحدهایی که به وزارت علوم وابستگی دارند با پارک علم و فناوری همکاری کرده تا بتوانیم زمینه دسترسی جوانان در تمام استان به این مراکز را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه مشکل دیگری که استان کرمان در این حوزه با آن مواجه بوده و مشکل بزرگی محسوب می‌شود در بحث مهارت است ،افزود: متأسفانه نیروهای ماهر و متخصص در حوزه‌های دانش بنیان، فناوری و تکنولوژی‌های روز در استان بسیار کم بوده و لازم است با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز مرتبط مانند فنی و حرفه‌ای و غیره نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در استان را فراهم کنیم. وی با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، پارک علم و فناوری به‌صورت جزیره‌ای عمل نمی‌کند افزود: در این حوزه نیاز است که یک مجموعه در کنار هم کار کرده تا بتوانند کارهای مربوط به شرکت‌های دانش بنیان را تسهیل کنند و یک مجموعه بسیار بزرگ متشکل از 21 مجموعه در آن نقش دارند که باید با هم به‌صورت هماهنگ عمل کنند. وی با بیان اینکه اخذ مجوز سازمان غذا و دارو بسیار طولانی است و انتظار می‌رود که این سیستم اصلاح شود، گفت: اگر همه سازمان‌ها ارتباط مؤثر و بهینه‌ای داشته باشند، می‌توان در آینده نزدیک خیلی از مشکلات این حوزه را برطرف کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7879/21/608237/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها