هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی اهالی فرهنگ و هنر همچنان اختصاص دارد  به انتشار آثار هنری‌شان که  آن را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته‌اند. هنرمندان حوزه سینما از اکران فیلم‌های خود می‌گویند و اهالی تئاتر از تئاترهای روی صحنه. هنرمندان موسیقی هم روزهای پرکاری را تجربه می‌کنند.

چهره‌ها
آروند دشت‌آرای خبر از پیش فروش بلیت نمایش «موضوع چیه؟» داده است. به گفته کارگردان این نمایش از  ۲۱ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت هر شب ساعت 20:15 دقیقه در تماشاخانه ایرانشهر ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی اجرا خواهد شد.

بابک زرین آهنگساز ایرانی خبر از انتشار اثر جدیدش داده با صدای امیرتسلیمی با نام «زندگیمی» که این شب‌ها با عنوان تیتراژ پایانی سریال «مسافران شهر» از شبکه پنج پخش می‌‌شود.

سید روح‌الله حجازی در صفحه خود خبر از نمایش فیلم سینمایی «نوبت لیلی» در شبکه خانگی داده است. او  با انتشار سکانسی از فیلم نوشته: «زندگی از کجا شروع میشه؟ برای یه سری روز تولده واسه بعضیا وقت یه انتخاب مهم وقتی عاشق می‌شن...»

علی‌ اصغر عزتی‌ پاک، داستان‌نویس ایرانی درصفحه شخصی خود اشاره کرده به کتاب «ویولن زن روی پل»؛ (روایت سفری از ظلمت به نورخسرو باباخانی) و دراین باره نوشته: «ویولن‌زن روی پل را دیروز گرفتم و بلافاصله هم شروع کردم؛ کتابی که انتظار بیش از 10‌‌ساله‌ام درباره‌ سرگذشت آن مرد زنگی را به سر آورد. من خسرو باباخانی را می‌شناسم. با او بارها نشسته‌ام و از جان پرشور، و نشاط رفتار و گفتارش لذت‌ها برده‌ام؛ اما چه کسی باور می‌کند که آنچنان مردی این‌چنین سرگذشتی داشته است؟! هیچ در باور نمی‌گنجد. چندین بار رفتن تا پای مرگ و بعد با اعجازی زنده ماندن؛ مستأصل و درمانده ایستادن در برابر هر کس و ناکس و گریستن برای رفع خماری و بعد پیاده راه افتادن در خیابان‌ها و کوچه ‌پس‌کوچه‌های تهران و... دلی که چونان دل پرندگان کوچک از هراس می‌لرزیده در همه‌حال...»

دیگه چه خبر؟
آخرین قسمت سریال نمایش خانگی «خاتون» به پایان رسید. خبری که تینا پاکروان کارگردان این اثر در صفحه مجازی خود اعلام کرده: «آخرین دیدار ما با شما... با 16 ماه فیلمبرداری فشرده و 23 قسمت پخش تلاش کردیم تا راوی عاشقانه- تاریخی‌ای باشیم که ماندگار شد. که حقیقت باشد. که حافظه باشد. خداحافظی برای ما که 23 قسمت میزبان شما بودیم خیلی سخت است. هرچه گفتنی است را در «خاتون» به تصویر کشیدیم و مهرتان به جان‌مان نشست.» حسین پاکدل و اشکان خطیبی هم در صفحه خود از لذت همکاری در این پروژه نوشتند.
تصویربرداری فیلم کوتاه «اسب دریایی» به کارگردانی میثم محمدخانی و نویسندگی  فاطیما اباحمزه به پایان رسید. خبری که خاطره اسدی از بازیگران این فیلم اعلام کرده و اعلام داشته این فیلم نگاه متفاوت به مصائب بیماران  مبتلا به اختلال هویت جنسیتی دارد.
 
علی ملاقلی‌پور نویسنده و کارگردان مستند و سینما با انتشار تصویری ازفیلم «کتونی زرنگی» در صفحه شخصی خود، نسبت به عدم  پخش این سریال  واکنش نشان داده و از یک مطالبه عمومی نوشته و از مردم ایران درخواست داشته به جهت اینکه این فیلم با هزینه بیت‌المال ساخته شده، کمپینی در راستای پخش این اثر راه‌اندازی شود: «سلام خدمت مردم ایران زمین.
 اینجانب علی ملاقلی پور کارگردان سریال طنز خانوادگی «کتونی زرنگی» بیش از دو سال است که پیگیر چرایی عدم پخش این سریال پرزحمت هستم که با پول بیت‌المال در صدا و سیما تولید شده و با نظارت‌های متعدد این سازمان ساخته شده و در دوره‌های مختلف با مدیران و مسئولان مختلف در سطوح مختلف جلسات متعددی را به همراه تهیه کننده، مجری طرح و نویسنده سریال کتونی زرنگی داشته‌ایم و تقریباً تمام مدیران صدا و سیما این سریال را دیده‌اند و همه در جلسات ابراز خوشایند و خرسندی از این سریال داشته‌اند... اما هر بار بلاتکلیف ماجرای پخش آن باقی مانده، لذا خواهشمندم به شکل یک کمپین از فرد فرد دوستان و اطرافیان بخواهیم این نوشتار را به اشتراک بگذارند و توسط فضای مجازی یک مطالبه ملی داشته باشیم که این هزینه بیت‌المال که از جیب مردم رفته، چه زمانی پخش می‌‌شود و گره کارش کجاست.»

دنیای نشر
انتشارات کتاب‌های طوطی که اختصاص به آثار کودک و نوجوان دارد، 10 کتاب پرفروش سال 1400 خود را اعلام کرده که شامل «طوطی؛ دوست قصه گو»، «هیولای رنگ‌ها»، «چه فکر خوبی» و... است و خبر داده «در سال جدید هم منتظر کلی کتاب جذاب و خواندنی از طوطی باشید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7879/32/608289/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها