دیگه چه خبر؟


عراق: تا سال‌ها به گاز ایران نیاز داریم

 خبر اول اینکه، وزیر برق عراق با بیان اینکه قیمت گاز ایران برای این کشور مناسب است تأکید کرد که کشورش تا سال‌ها به گاز ایران نیاز خواهد داشت. به گزارش ایسنا به نقل از الفرات نیوز، عادل کریم، وزیر برق عراق در اظهاراتی گفت که گاز ایران برای نیروگاه‌های عراق مناسب است و قیمت آن نیز برای ما قابل قبول است. وی همچنین گفت که عراق تا سال‌ها به گاز ایران نیاز خواهد داشت. عادل کریم همچنین تأکید کرد که اوضاع برق عراق در تابستان امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر خواهد شد.

تلاش بغداد برای ازسرگیری مذاکرات تهران - ریاض

 خبر دیگر اینکه،یک مسئول در وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با العربی الجدید تأکید کرد که سه شخصیت دولتی (نامی از آنها نبرده است) مأموریت تعیین موعد برگزاری دیدار جدید میان دو طرف ایرانی و سعودی را برعهده گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، وی مدعی شد که ایرانی‌ها تمایلی به تکرار موضوعات چهار دور گذشته ندارند بلکه خواهان توافق درخصوص محورهای مشخص برای بررسی هستند و مأموریت عراق درحال حاضر رساندن رویکردهای دو طرف است. این مسئول عراقی با بیان اینکه اختلافات میان دو کشور بسیار گسترده است دلیل لغو دور پنجم مذاکرات که قرار بود ماه گذشته برگزار شود را خواست ایران برای توقف عملیات اعدام شیعیان در عربستان سعودی اعلام کرد. روز دوشنبه سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در مورد زمان برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و عربستان گفته بود: این گفت‌وگوها نیازمند دستور کار مشخص است ما نظرات خود را به صورت مکتوب به طرف سعودی داده‌ایم و بهتر است دولت سعودی نیز نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه دهد تا ما یقین کنیم اراده‌ای برای حل و فصل موضوعات فی‌مابین وجود دارد.

عربستان هنوز حجاج ایرانی را دعوت نکرده است

 دست آخر  اینکه،درحالی‌که عربستان در فرصت سه ماه مانده تا برگزاری مناسک حج، از برخی کشورهای اسلامی برای مذاکره دعوت کرده است، اما مقامات حج ایران گفته‌اند هنوز دعوتنامه‌ای در این‌باره از عربستان دریافت نکرده‌اند. رئیس سازمان حج و زیارت نیز از ارسال نامه‌ای به این کشور درباره روشن شدن وضعیت حج آینده خبر داده است. به گزارش ایسنا، عربستان یک ماه پیش تمام محدودیت‌های کرونا برای عمره را لغو و ورود زائران خارجی به این کشور را بدون مانع اعلام کرد. اینک پیش‌بینی‌ها بر این است که پس از دو سال محدودیت، حج واجب با کمترین مانع و محدودیت برگزار شود. عربستان پس از همه‌گیری کرونا مقررات سختگیرانه‌ای را برای مراسم حج واجب حاکم کرد و به مدت دو سال، ‌از حضور زائرانی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، ممانعت کرد.اگرچه وزارت حج عربستان تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی درباره شرایط برگزاری حج ۱۴۴۳ قمری منتشر نکرده است، اما برنامه‌ریزی در برخی کشورها از جمله ایران آغاز شده و در برخی دیگر از کشورهای اسلامی، همچون پاکستان و هندوستان مقرراتی برای سفر حج واجب اعلام و درباره احتمال برگزاری حج ۲۰۲۲ به زائران آمادگی داده شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7879/5/608347/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها