اسناد جدید فاش کرد

3 اتهام علیه مالکان اماراتی منچسترسیتی


گروه ورزشی/ اسناد جدید منتشر شده نشان می‌دهد که باشگاه منچسترسیتی مستقیماً توسط یک آژانس دولتی در ابوظبی تأمین مالی شده است.این اسناد توسط مجله آلمانی اشپیگل منتشر شده و در اختیار شبکه همکاری‌های تحقیقاتی اروپا (EIC) قرار داده شده است. سایت اینفو لیبره در این باره نوشته: «طبق اسناد، شرکت مادر منچسترسیتی، برخلاف قوانین بین‌المللی، میلیون‌ها یورو کمیسیون به مدیربرنامه‌های بازیکنان پرداخت کرده و پشت یک معامله مخفی سه جانبه برای امضای قرارداد با یک فوتبالیست زیر سن قانونی اسپانیایی بوده است».
این سایت در ادامه توضیح داده: «سایت فوتبال لیکز به اسناد کلیدی باشگاه دست یافته که این اسناد به اداره امور اجرایی (EAA)، یک آژانس دولتی ابوظبی که به ولیعهد امارات، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، در مورد سیاست‌های استراتژیک مشاوره می‌دهد، می‌رسد. عملیات مالی این آژانس در اسپانیا نیز جریان دارد، جایی که آنها از مدیاپرو، گروه سمعی و بصری متعلق به خائومه رورس به عنوان واسطه برای استتار پرداخت‌های خود استفاده کردند. تحقیقات Football Leaks اکنون نشان می‌دهد که پرداخت‌های گروه سرمایه‌گذاری و توسعه گروه یونایتد ابوظبی DUG به باشگاه توسط یک آژانس دولتی ابوظبی، به نام اداره امور اجرایی (EAA) بوده است. رئیس آژانس، خلدون المبارک، نخست‌وزیر واقعی ابوظبی، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری دولتی و همچنین رئیس باشگاه منچسترسیتی است.»
سه اتهام
اشپیگل گزارش داد که تحقیقات روی سه اتهام علیه منچسترسیتی متمرکز است که شامل اقدام برای بازیکنان زیر سن قانونی، اسپانسرهای مشکوک و اقدامات غیرقانونی در پرداخت غرامت روبرتو مانچینی است. در این مقاله آمده است: «ظاهراً بازیکنان زیر سن قانونی برای امضای قرارداد با منچسترسیتی از طریق پرداخت‌های پولی تحت فشار قرار گرفتند و این برخلاف قوانین بود. اسپانسرهای باشگاه در ابوظبی مشکوک هستند که خودشان تنها بخشی از پرداخت‌ها را به باشگاه پرداخت کرده‌اند و ظاهراً اکثریت پرداخت ها از جانب خود شیخ منصور بوده است. روبرتو مانچینی که در حال حاضر مربی تیم ملی ایتالیا است و سال‌های 2009 تا 2013 را به عنوان مربی منچستر سیتی گذرانده است، بخش قابل توجهی از غرامت خود را مخفیانه از طریق یک قرارداد مشاوره ساختگی دریافت کرده است.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/17/608575/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها