اخبار


مسیر کامل تیم‌های باقیمانده جام جهانی

با وجود انجام قرعه‌کشی گروهبندی رقابت‌های جام جهانی هنوز تکلیف سه تیم شرکت کننده در رقابت‌های قطر 2022 مشخص نشده است. در واقع سه تیم باقیمانده در ادامه رقابت‌های انتخابی جواز حضور در جام جهانی را به دست خواهند آورد تا به جمع 29 تیم دیگر بپیوندند. پیش از شیوع کرونا، قرار بود دیدارهای پلی‌آف به‌طور رفت و برگشت برگزار شود اما به دلیل این پاندمی این دیدارها به صورت تک بازی و در کشور قطر میزبان جام جهانی در خرداد برگزار می‌شود.
اروپا
اسکاتلند - اوکراین در ورزشگاه همپدون پارک گلاسکو. برنده این دیدار راهی دور بعدی می‌شود تا با ولز در ورزشگاه کاردیف ولز روبه‌رو شود. تیم برنده به جام جهانی راه می‌یابد و در گروه B در کنار انگلیس، امریکا و ایران قرار می‌گیرد.
پلی‌آف بین قاره‌ای
کاستاریکا – نیوزیلند: تیم برنده به جام جهانی راه می‌یابد و در گروه E در کنار اسپانیا، آلمان و ژاپن قرار می‌گیرد.
آسیا
استرالیا - امارات در دوحه قطر: برنده این دیدار راهی دور بعدی می‌شود تا با پرو نماینده امریکای جنوبی در دوحه قطر دیدار کند. تیم برنده به جام جهانی راه می‌یابد و در گروه D در کنار فرانسه، دانمارک و تونس قرار می‌گیرد.

رئیس فیفا موضع خود را عوض کرد
جام جهانی 3 سال یک‌بار!

رئیس فیفا حالا قصد دارد پروژه برگزاری جام جهانی را به صورت سه سال یک‌بار کلید بزند. جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به دنبال اجرایی کردن پیشنهاد برگزاری جام جهانی به صورت هر دو سال یک‌بار است، اما در این راه مخالفان سرسختی همچون اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی (کنمبل)، اتحادیه‌های باشگاه‌ها و لیگ‌های مختلف دارد. نشریه انگلیسی «سان» با انتشار گزارشی مدعی شد؛ اینفانتینو که پروژه برگزاری جام جهانی به صورت دو سالانه را شکست خورده می‌بیند، حالا قصد دارد پروژه دیگری را در پیش بگیرد و آن برگزاری جام جهانی به صورت سه سال یک‌بار است. بر اساس این گزارش؛ در این پروژه، تابستان‌های اول و دوم به برگزاری بازی‌های قهرمانی‌های قاره‌ای مانند یورو و کوپا آمه‌ریکا اختصاص پیدا می‌کند و تابستان سوم تحت سلطه جام جهانی خواهد بود. جانی اینفانتینو پنجشنبه هفته پیش در جریان برگزاری هفتادودومین کنگره فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که در شهر دوحه قطر برگزار شد، گفت: «می‌خواهم یک چیز را روشن کنم، فیفا پیشنهادی برای برگزاری هر دو سال یکبار جام جهانی نکرده است. در کنگره قبلی از ما خواسته شد امکان‌سنجی برگزاری جام جهانی به‌صورت دوسالانه را مورد بررسی قرار دهیم و فیفا این کار را انجام داد و به این نتیجه رسید که این کار امکان‌پذیر است و پیامدها و اثرات مشخصی هم خواهد داشت.» اینفانتینو پس از کنگره هفته گذشته هم به ایده برگزاری جام جهانی به صورت هر سه سال یکبار اشاره کرد و گفت: «انجام چنین کاری مهم است، اینکه جام جهانی هر دو سال یا هر سه سال یک‌بار برگزار شود». به نظر می‌رسد فیفا برای برگزاری مسابقات جام جهانی به صورت سه سال یکبار هم مخالفانی خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/17/608581/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها