هنرمندان در فضای مجازی


هنرمندان از کارهای جدید خود می‌گویند و برخی هم سعی دارند که با نوشتن جملات و اشعار زیبا از حال و هوای خود بگویند و به دیگران انگیزه زندگی بدهند. امروز مروری داریم بر هر نوع مطلب و البته این چند روز هنرمندان از هنرمندانی یاد کردند که دیگر در میان ما نیستند.

یاد او
جمشید اسماعیل خانی 18 فروردین سال 1381 درگذشت. گوهر خیراندیش همسر او با نوشتن متنی از این بازیگر یاد کرد: «عزیزم تو ‌نمرده‌ای تو با یادگارهایت و آثاری که از خو‌د به جای گذاشته‌ای تا همیشه برایمان زنده خواهی بود.جمشید عزیزم در جایی خواندم:
مرگ پایان زندگی انسان نیست. زندگی در دو راز خلاصه شده است. مردگانی که سال‌هاست زنده‌اند. زندگانی که سال‌هاست مرده‌اند.»

محمدابراهیم جعفری و یادش در صفحه الهام پاوه‌نژاد ذکر شده است. پاوه‌نژاد درباره این هنرمند نقاش نوشت: «شما فرای استاد و پدر بودین و هستین. با رفتن‌تون نور را گم کردم. هرگز اندوه شش و نیم صبح ۱۸ فروردین ۹۷ را فراموش نمی‌کنم، همان‌طور که سرما و تنهایی چهار و نیم بعد‌ازظهر، ۱۷ اسفند ۹۳ و پرواز بابا را. بی‌شمایان، بی‌پناه شدم.»

یاد فتحعلی اویسی در صفحه رضا توکلی با انتشار بخش‌هایی از سریال «زیر زمین» ساخته علیرضا افخمی که در ماه رمضان سال 1385 پخش شد، زنده شد. این بازیگر درباره اویسی نوشت: «یادی از هنرمند فقید آقای اویسی عزیز. یادشون گرامی. روحش شاد.»

چهره‌ها
حسین نمازی کارگردان «شادروان» متنی گلایه‌آمیز از تلویزیون نوشته است: «اینکه همه ما فارغ از اختلاف سلیقه‌ها، یک خانواده‌ایم و باید هوای یکدیگر را داشته باشیم. اما در کمال ناباوری، من توسط همین تلویزیون نادیده گرفته شدم. الان دیگر پخش نشدن تیزر فیلم شادروان از تلویزیون مسأله من نیست، مسأله من حس بدی‌ است که از طرد شدنم توسط خانواده‌ام به من دست داده. کاش تلویزیون کمی با خانواده‌اش مهربان‌تر بود. کاش تلویزیون بداند که سرمایه‌اش همین خانواده‌اش است.»

هومن حاجی عبداللهی با انتشار عکسی از سریال «خوشنام» در صفحه خود نوشت: «از هر دستی بدی با همون دست می گیری، عاقبت هممون بخیر باشه.» این سریال به تهیه کنندگی احمد زالی و به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده با بازی حمید لولایی، هومن حاجی عبداللهی، شهره لرستانی، فریده سپاه‌منصور، سحر ولدبیگی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

عباس غزالی هم در صفحه خود نوشت: «هیچ وقت نمی‌فهمیم چقدر قوی هستیم، تا زمانی که قوی بودن، تنها انتخاب پیش روی ما باشد.»

دیگه چه خبر؟
این روزها نمایش خماری به کارگردانی امین بهروزی در سالن قشقایی در حال اجرا است. این نمایش در صفحه گروه سازنده آن بازتاب داشته است. محسن حسن‌زاده در صفحه خود درباره دلیل بازی کردن خود در این نقش نوشت: «پرداخت دراماتیک یک سوژه علاوه برتخصص بی‌شک نیاز به تحقیق و پژوهیدن هم دارد. اینکه قصه‌گوی خوبی باشی ولی تصمیم بگیری که پایه موضوع قصه یا فعل شخصیت محوری را مبتنی کنی به یک دانش راهی جز کسب آگاهی پیرامون آن تخصص خاص نداری.» امین بهروزی هم به روز اول اجرا اشاره داشت: «اجرای اول خماری؛ اجرای اول هر نمایشی تجربه شگفت‌انگیزی است، از روزی که کلمه اول را می‌نویسی تا ماه‌ها نوشتن و نوشتن، بعد شکل‌گیری گروه، ماه‌ها تمرین و آماده‌سازی.»

کتاب‌هایی برای کودکان
انتشارات هوپا ناشر تخصصی کودکان و نوجوانان در پستی به معرفی کتاب‌های پرفروش خود پرداخت. این کتاب‌ها عبارتند از رتبه دهم: قصه‌هایی با پدرومادر، رتبه نهم: مسافران زمان، رتبه هشتم: آگوس و هیولاها، رتبه هفتم: داسی‌دایناسی و سلام نابغه، رتبه ششم: پنی قشقرق، رتبه پنجم: لوتا پیترمن، رتبه چهارم: زنان پیشرو، رتبه سوم: چهار سابقه‌دار و ماکاموشی، رتبه دوم: ته‌جدولی‌ها و کارآگاه سیتو، رتبه اول: خانه درختی و تام گیتس.
انتشارات کودکان دنیا در صفحه خود کتاب «این من هستم» را که کتابی برای کودکان پیش دبستانی است،معرفی کرده و نوشت: «یک کتاب کاربردی برای آشنایی کودکان خردسال با بدن خود.این کتاب قدم به قدم کودکان را با فعالیت‌های مختلف با بدن خود آشنا می‌کند. کتاب بدن من برای همه مهدهای کودک، آموزشگاه‌ها و مراکزی که کودکان پیش دبستانی دارند، بسیار مفید و ارزشمند است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/32/608593/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها