در گفت‌و‌گو با تارا بهبهانی نقاش و مدرس هنر مطرح شد

«کرونا، دشمن مشترک» نمایشگاهی به نفع کودکان سرطانی


مریم سادات گوشه
خبرنگار
پانزده سال است که مؤسسه محک به‌صورت مداوم به نفع کودکان سرطانی نمایشگاه نقاشی برگزار می‌کند و تمام عواید حاصل از فروش آثار را به نفع این مؤسسه در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان می‌دهد. تارا بهبهانی نقاش و مدرس هنر، نقاشی‌های هنرجویانش را هر سال با یک موضوع مشخص و خاص از شهریورماه شروع می‌کند و تا فروردین‌ماه سال بعد نقاشی‌ها را در نمایشگاهی به فروش می‌رساند. نمایشگاهی که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است و تمام آثار به نفع کودکان مؤسسه محک به فروش می‌رسد. اکنون هم نمایشگاه 56 هنرجوی 6 تا 18 سال با موضوع «کرونا، دشمن مشترک » از تاریخ 19 تا 26 فروردین به‌صورت آنلاین در حال برگزاری است.
تارا بهبهانی درباره فروش این آثار به «ایران» می‌گوید: «فروش تابلوها به‌صورت نمادین و تمام عواید نمایشگاه به نفع مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک خواهد بود.»
او داستان و ماجرای چگونگی این کار را این‌گونه توصیف می‌کند: «از سال 1385 نمایشگاه نقاشی هنرجویانم را با 16 نقاش کودک و نوجوان با موضوع «از کفش‌های عمو نوروز تا دمپایی سیندرلا» شروع کردم و موضوع نقاشی تمام بچه‌ها درباره کفش بود. تمام عواید فروش تابلوها صرف خرید کفش برای کودکان بی‌بضاعت شد. در جریان نمایشگاه مطلع شدیم چه در اطراف تهران وچه در روستاهای دورافتاده چه داستان‌هایی حول محور فقر می‌گذرد.این داستان‌ها خود انگیزه‌ای برای تکرار نمایشگاه در سال بعد شد.»
بهبهانی درباره آشنایی‌اش با محک می‌گوید: «در این بین بود که با محک و کودکان مبتلا به سرطان آشنا شدم. درد‌ها و رنج‌هایی که بچه‌ها متحمل می‌شوند و دغدغه‌های خانواده‌های آنها باعث شد نمایشگاه هر سال در محک برگزار و تمام عواید فروش تابلوها صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان محک شود. هر سال موضوعی را انتخاب می‌کردم و از شهریورماه کار شروع می‌شد تا در فروردین ماه سال بعد نمایشگاه را برگزار کنیم و در جریان این نمایشگاه قصه‌ها و داستان‌هایی اتفاق می‌افتاد که من را در برگزاری دوباره این نمایشگاه مصمم‌تر می‌کرد و تداوم این رویداد در هر سال تبدیل به یک سنت شد.»
این هنرمند درباره استقبال مخاطبان می‌گوید: «استقبال چشمگیر تماشاچیان تا هزار و دویست نفر در روز افتتاح و مبلغ جمع‌آوری شده چیزی جز یک معجزه نبود؛ معجزه‌ای که لطف و توجه خداوند و همدلی وهمراهی مردم نازنین را در پی داشت. تا اینکه در شهریور 98 سرطان دامن من را هم گرفت و خود برای من قصه و داستان جدیدی را رقم زد، کرونا هم مزید علت شد و نمایشگاه بچه‌ها در سال 99 به‌صورت آنلاین برگزار شد و بار دیگر استقبال چشمگیر مردم، مرا که خود ضعیف و رنجور از دیو سرطان بودم امیدوارتر کرد و امسال هم با کمک هنرجویان نازنینم با موضوع «کرونا، دشمن مشترک» آماده‌ایم تا یاد‌آوری کنیم کرونا سخت بود و ما را مستأصل کرد، عجیب بود و دردناک و جان‌های بسیاری را گرفت، سرطان هم از کرونا کمتر نیست. هر دو دشمنند و دشمنان مشترک. باید نابود شوند. دشمن مشترک تنها با یاری شما به این کودکان و هنرمندان نوجوان تضعیف و ذلیل می‌شود. بیایید با هم به یاری کودکان مبتلا به سرطان بشتابیم.»
 نمایشگاه «کرونا، دشمن مشترک» در سایت مؤسسه محک به آدرس http://mhak.ir/onlinegaller و پیج اینستاگرامی تارا بهبهانی با عنوان Tarabehbahaniacademy برای مخاطبان و کسانی‌که علاقه‌مند به خرید این آثار هستند، به نمایش درآمده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/31/608599/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها